glaszekering ellende

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim

glaszekering ellende

Berichtdoor tim » 15 Jul 2014, 22:10

Sinds een week of wat ellende met klappende zekeringen in de 110;

-de zekering voor het stadslicht en achterlicht aan de rechterzijde klapt er om de haveklap uit, vnd een schroevendraaier tussen gezet, en daar was ineens rook onder het daschboord vandaan..

als een gek de hoofdmassa sleutel in de auto omgezet, ging gelukkig goed.

-de zekering voor knipperlichten en benzine en watertemp meters is er ook 2 keer uitgeklapt in bovengenoemde periode.
als ik mijn knipperlicht naar links aanzet, gaat op het dachboord tevens het knipperlichtlampje van/voor de aanhanger knipperen, naast dus het knipperlichtlampje op de dach.
tevens gaat dit gepaard met een knipperend rechter achterlicht, diegene die er in combinatie met het rechtervoorstadslicht steeds uitklapt.

is er enige logica in deze rijstebrei te ontdekken, (lees, wat is het meest aannemelijke , en daarmee qwa het eerst gaan chekken)voordat ik mezelf met dat ding tegen een grote eikenboom parkeer met pakweg 120 km/pu , daar de spiegel van confrontatie jegens mezelf weer eens ietwat te groot is..? :roll:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Re: glaszekering ellende

Berichtdoor Edward » 15 Jul 2014, 22:28

Als een zekering steeds springt is er meestal ergens sluiting. De schroevendraaier met rook als gevolg bevestigd dat........

Tja, gewoon alles achter zo'n zekering afkoppelen en 1 voor 1 weer aankoppelen tot de zekering klapt. Dan weet je iig welk onderdeel of iig de bedrading daarvan de boosdoener is.....

Is allemaal theorie voor mij, als ik zoiets heb bel ik gewoon mijn elektro bolle-boos. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 15 Jul 2014, 22:39

tim schreef:voordat ik mezelf met dat ding tegen een grote eikenboom parkeer met pakweg 120 km/pu ,

120?.............tenzij de boom op je af komt rennen ga je dat niet halen kerel :roll: :lol: :lol:

meten is weten he..... en schroevendraaiers in je zekeringkast steken....Ja! da's vragen om vuurwerk
gone

tim

Berichtdoor tim » 15 Jul 2014, 22:41

Ik vindt hem meer een electro bolle doos, daar hij , eenmaal op stoom , lekker voor het vaderland weg kan kletsen.. :D
maar was wel effe wat blij met die hoofdschakelaar van 'm !

afijn, ik neem de tip mee, en zal samen met coo eens verder kijken wat we kunnen ontdekken.
die snapt tenmiste zo'n multimeter een beetje.
110 HT 200 Tdi 1989.

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Jul 2014, 22:57

tim schreef:afijn, ik neem de tip mee, en zal samen met coo eens verder kijken wat we kunnen ontdekken.
die snapt tenmiste zo'n multimeter een beetje.

Coo rijdt in een Brie mobiel, die snapt dus heulemaal niks!! :lol: :lol:
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 15 Jul 2014, 23:12

Een "briemobiel"..
Die kende ik nog niet!
Die houden we erin!! :lol: :lol:
110 HT 200 Tdi 1989.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Jul 2014, 08:41

Floris-Tim,

Troost je ... sinds de hevige regenval alhier ging de schuur-groep er steeds uit (gelukkig een automaat-zekering).
Na even zoeken/nadenken weet ik waar het ± zit, dus dat nu tijdelijk afgekoppeld.
En ... deze bouwval zal niet gauw met 120 km een boom ontmoeten.

Qua andere mobielen.
De vergelijking met brie lijkt mij een onhandige: Brie wordt (geruime tijd) alleen maar beter met het rijpen (en uiteindelijk loopt ie zelf weg voorzover ie niet in ammoniak-vorm verdampt). Ook vergelijken met gatenkaas is onhandig: Gatenkaas (die uit Stolwijk is erg lekker) heeft als eigenschap dat met de tijd de kaas rond de gaten steeds steviger wordt (en dat zie je zelden met gaten in auto's).

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 16 Jul 2014, 10:17

Marc, stolwijk ken ik, zojuist weer een paar cannen skylt lak opgehaald bij de plaatselijke plankenboer..
De kaas; daar heb ik geen geld voor.

Echt marc, nu zet ik door: ik ga jou opgeven, samen met connie palmen voor een soort lingo achtig televisie progamma, maar dan voor de hoger opgeleide mensen..

briemobiel: coo, vriend van me, rijdt , ik moet zeggen, een verdomd nog goede fraaie 504.
110 HT 200 Tdi 1989.

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Jul 2014, 19:08

tim schreef:
briemobiel: coo, vriend van me, rijdt , ik moet zeggen, een verdomd nog goede fraaie 504.

Nee, die HEEFT ie. Rijden doet ie in een of ander leaseblik uit Brieland. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 16 Jul 2014, 19:39

Heb je en trekhaak met bijbehorende stekker? Dan zou ik daar beginnen met zoeken.

Groet,
Eric.

Terug naar “Techniek”