Bedrading 3.5 V8

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Bodacious
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 Jun 2011, 14:37
Locatie: Eindhoven

Bedrading 3.5 V8

Berichtdoor Bodacious » 13 Jul 2014, 11:14

Ik heb nu even zitten stoeien met de bedrading en wat hulp ingeroepen, maar we komen er niet uit.

Wat weet ik:
* Als we de startmotor direct testen, op de accu, dan slaat hij aan en gaat rond.
* Als ik het contact in stand 1 zet (voor het starten) heb ik stroom tot de start motor
* Als het contact doordraai en start dan heb ik geen stroom meer???
* Ik krijg op WP (wit/ paars) draad geen stroom
* Ik krijg geen vonk via de bobine (door te testen)
* Motor harness is nieuw (autosparks)
* Ik hoor de benzine pomp tikken
* Ik had niet alle zekeringen erin zitten en de zekeringen kast zit niet vast aan de bulkhead, maakt dat nog verschil?

Ik zit een beetje met de handen in het haar nu. Ik heb een deel de motor harness gesmolten en ik denk dat het komt omdat ik de rode draad van de ontsteking op de plus had zitten vanaf de kop van de bobine.

Op de link hieronder heb ik een aantal foto's geplaatst te verduidelijking. Het gaat om een 1985 110 3.5 V8.
https://picasaweb.google.com/1120767958 ... directlink

Wat zou ik willen weten:
Op de foto van de startmotor: klopt het dat de bruin/rode op de bovenste pin geschoven moet worden? Moet de WP draad op de kleine pin geschoven worden??????? Of gaat WP ergens anders naar toe..

Op de foto van de verdelerkap: zie je een module waar een witte en wit zwart draad uitkomt. Vanuit de bobine gaat er een rode draad naar toe, klopt dat? en moet deze op de plus aangesloten worden? Ik had deze eerst op de plus met kortsluiting als gevolg, tenminste dat denk ik aangezien deze ook gesmolten is. Zou rood dan op de min van de bobine moeten?

--> waar dient de witte dan op te komen en waar de WB draad op de bobine.
--> waar dient de WP op te komen?

Ik hoop dat het duidelijk is, want mijn project komt nu een beetje stil te liggen en het elektrische gedeelte is echt mijn minst sterke kant :oops:

Alvast bedankt voor de hulp
Arjan

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Bedrading 3.5 V8

Berichtdoor Roger B. » 13 Jul 2014, 12:49

als je een deel van je motorkabelboom gesmolten hebt.... heb je daar nu dan geen kabelbreuken, kortsluitingen of anderszins (potentiele)storingsbronnen in zitten?

op de startmotor spanning als contact in positie 1? de dikke kabels op de startmotor hebben altijd spanning, ook als contact uit staat, ook als contact in welke andere positie staat... het stuurdraadje zou alleen spanning moeten krijgen als je het contactslot in de startpositie draait, en dan zou je startmotor ook moeten werken
gone

Bodacious
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 Jun 2011, 14:37
Locatie: Eindhoven

Re: Bedrading 3.5 V8

Berichtdoor Bodacious » 30 Jul 2014, 23:30

Roger,

Ik heb de kabels allemaal nog een los gehad en heb toen nogmaals alles nagelopen. Met wat aanwijzingen van andere forumleden, heb alles nog eens gecheckt. Bobine etc en kwam uiteindelijk op dat de versterker aan de stroomverdeler kapot zou moeten zijn. Ik denk dat die een opdonder heeft gehad tijdens de meltdown.....

Dus, een DAB118 op de kop getikt en volgens aanwijzingen gewerkt, met als gevolg dat hij werkt :D Eindelijk na lang wachten. En tevens de eerste keer dat hij draait na aanschaf.

Echter na twee keer de motor goed draaiend te hebben gehad begint de motor veel koelvloeistof te lekken. Nu blijkt dat er aan de rechterzijde een van de vriesplugs een lek heeft. Dus, dat wordt nu eerst het volgende wat op schema staat.

In iieder geval bedankt voor de geboden informatie.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten