tja, overwegingen...
dat marktplaatschassis is alleen interessant als er een kentekenbewijs bij zit, zonder zit je met een chassis met een nummer dat geen papieren heeft en daar zit een risico aan (mist iemand zijn chassis (met de rest van de auto) of hoe en wat.... Als das chassis goed en hard is is stralen en verzinken ook nog een optie waarmee je dan toch nog ruim onder de prijs van een nieuwe uit zou kunnen komen
een chassiswissel kost geheid meer dan alleen het werk en het chassis...
je komt vanalles tegen dat je dan beter gelijk mee doet een hoop kleinmateriaal dat je nodig hebt, enz enz.
staar je overigens niet volledig blind op het roestvrije van een gegalvaniseerd chassis... ook dat gaat zonder onderhoud roesten..... ook dat kun je beter met een goede lak afwerken en moet je schoon houden
gegalvaniseerde chassis defender 130
Re: gegalvaniseerde chassis defender 130
Dankje Roger,
Als ik het chassis moet ophalen in midden Belgie. En moet laten stralen en daarna galvaniseren. Ben ik toch ook aardig in de richting van een nieuw chassis qua kosten? Dan moet ik ook afwachtten hoe de binnenkant is.
Daar zit nu bij mij ook het probleem.
Ik hoop dat ik hem nog een keer kan oplappen zodat ik rustig kan denken wat ik ga doen. Is best moeilijk is hij het waard hij heeft gelukkig niet veel km erop staan iets van 150.000
Best lastig.
Als ik het chassis moet ophalen in midden Belgie. En moet laten stralen en daarna galvaniseren. Ben ik toch ook aardig in de richting van een nieuw chassis qua kosten? Dan moet ik ook afwachtten hoe de binnenkant is.
Daar zit nu bij mij ook het probleem.
Ik hoop dat ik hem nog een keer kan oplappen zodat ik rustig kan denken wat ik ga doen. Is best moeilijk is hij het waard hij heeft gelukkig niet veel km erop staan iets van 150.000
Best lastig.
Re: gegalvaniseerde chassis defender 130
Ik adviseer altijd een nieuw chassis. Stralen, repareren, verzinken en je komt inderdaad al op de helft van een nieuwe uit. (of meer als er veel laswerk is).
Hier ter inspiratie een 130 TD4 op een nieuw Marslands chassis:






http://www.Facebook.com/onetenlandrovers
Hier ter inspiratie een 130 TD4 op een nieuw Marslands chassis:






http://www.Facebook.com/onetenlandrovers
Re: gegalvaniseerde chassis defender 130
Zeg Paul, die rotte achterbakbeugeltjes zaten er alleen even op om te passen toch??

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten