Kan iemand mij helpen met een schema of improvisatie voor elektrische ramen.
Ik de elektromotoren in de deur gestoken en de originele schakelaars voor een defender elekrische ramen.
Nu blijkt dat mijn td4 niet is uitgerust met een aansluiting in de kabelboom. Zo is mij verteld. Ik zie aan de binnenzijde bij de deurstijl geen stekkers waar ik de motorensteker op in kan pluggen. Is er mischien nog een stuk kabel nodig om dan wel bij de juiste kabelboomaansluiting te komen of zitten deze voorzieningen dus inderdaad echt niet in de kabelboom.
Het betrefd een defender 110 uit 2008 een td4 dus. Als iemand mij verheldering kan bieden graag.
Bij voorbaad dank namens vrouw en de kinderen.
Ries
Elektrische ramen
- RobStewart
Re: Elektrische ramen
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Dank u voor de info ik ben eruit heb de pinnetjes van de raamschakelaars uitgedokterd. En weet nu welke draad aan welk pinnetje moet dank u nogmaals. 
-
Landmarcs
Re: Elektrische ramen - Defender "Puma" (2,4)
Dag Allemaal,
Even een ouder berichtje opwarmen.
Sinds een paar dagen doet mijn linker raam het niet meer, dwz:
Eerst niet, daarna soms wel, soms niet -- rammelen aan / gooien met de deur hielp soms, en nu vooralsnog helemaal niet meer.
Het raam staat nu op een (gelukkig) smalle kier, met het huidige weer dus geen probleem.
Is het een goed gegokt als ik denk aan de rode en/of blauwe draad en wel daar waar die van de deurpost naar de deur loopt ?
Groeten MarcS
PS Is het demonteren van de "deurkaart" erg lastig, en/of zijn daar nog handige truuks die het leven vereenvoudigen ?
Even een ouder berichtje opwarmen.
Sinds een paar dagen doet mijn linker raam het niet meer, dwz:
Eerst niet, daarna soms wel, soms niet -- rammelen aan / gooien met de deur hielp soms, en nu vooralsnog helemaal niet meer.
Het raam staat nu op een (gelukkig) smalle kier, met het huidige weer dus geen probleem.
Is het een goed gegokt als ik denk aan de rode en/of blauwe draad en wel daar waar die van de deurpost naar de deur loopt ?
Groeten MarcS
PS Is het demonteren van de "deurkaart" erg lastig, en/of zijn daar nog handige truuks die het leven vereenvoudigen ?
De deurkaart komt makkelijk los. Alleen is het raadzaam de montagepinnen/pluggen alvast op voorraad te kopen want 50% gaat breken. Beste is wel om even een demontage setje kunststof hevels te kopen want anders trek je vrij gemakkelijk de plaatjes waar de pluggen opschuiven uit de deurpanelen en dan moet je die weer allemaal terug lijmen.
https://www.toolstation.nl/bekledinghev ... Y2EALw_wcB
Meestal is het kabelbreuk tussen deur en a stijl
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:De deurkaart komt makkelijk los. Alleen is het raadzaam de montagepinnen/pluggen alvast op voorraad te kopen want 50% gaat breken. Beste is wel om even een demontage setje kunststof hevels te kopen want anders trek je vrij gemakkelijk de plaatjes waar de pluggen opschuiven uit de deurpanelen en dan moet je die weer allemaal terug lijmen.
Dankzij de assistentie van iemand met ervaring ging het allemaal gemakkelijk.
Het was dus de rode draad die een oneindige weerstand vertoonde, even trekken leerde dat het eigenlijk twee rode draden waren, twee die ooit een samenhangende draad waren. De blauwe vertoonde op dezelfde halverwege plek een eerste beschadiging.
Het werkt inmiddels weer als voorheen, met iets dikkere draadjes. Het blijft raar dat het elektrische slot met nog dunnere draadjes wel blijft werken.
O ja, direct wat extra isolatie achterop de deurkaart geplakt ... die deurkaart wordt daarmee direct wat stiller.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:O ja, direct wat extra isolatie achterop de deurkaart geplakt ... die deurkaart wordt daarmee direct wat stiller.
Groeten MarcS
Als je deurkaart geluid maakt dan moet je de boel weer effe openmaken want dan is er iets echt nie goed nie. Waarschijnlijk heb je de kat van de buren er dan achter laten zitten want die kaart hoort heulemaal geen geluid te maken!
Edward van Vugt