Ik heb de zoekfunctie even gebruikt, maar kom er nog niet helemaal uit.
Via diverse fora en andere sites ben ik er achter dat men 40mm kan liften zonder remleidingen te moeten vervangen.
Echter heb ik nogal moeite om een kit te vinden. Tenminste, 1 waarbij ik niet net zoveel verzendkosten betaal als de waarde van het ding zelf.
Ik heb deze wel gevonden:
http://www.alservices.co.uk/freelander-lift-kit/
Voor die prijs kan ik het zelf wel maken en laten verzinken denk ik. Maar kopen voor dezelfde prijs is dan net ff wat interessanter. Kost in elk geval minder moeite...
Iemand een idee of er in NL iets voor te vinden is?
40mm liftkit Freelander 1
Re: 40mm liftkit Freelander 1
Ik heb ze ooit zelf gemaakt en in de zinkspray gezet en inderdaad ook 40 mm ivm remleidingen en hoek van de aandrijfasssen.
Toen ik er mee bezig was kon ik alleen een 2" versie vinden, vandaar eigen fabricage.
Dan nog een paar 225/75 R16 banden om nog meer bodemspeling te winnen.
Ik zal vanavond even kijken of ik nog foto's heb.
Toen ik er mee bezig was kon ik alleen een 2" versie vinden, vandaar eigen fabricage.
Dan nog een paar 225/75 R16 banden om nog meer bodemspeling te winnen.
Ik zal vanavond even kijken of ik nog foto's heb.
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
- roelof soeteman
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 19 Mei 2012, 23:01
- Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel
Re: 40mm liftkit Freelander 1
Mijn Freelander was 50 mm gelift, met nieuwe remslangen en zonder problemen met de aandrijfassen, maar ik heb er in totaal na liften maar een kilometer of 20000 mee gereden. Remslangen vervangen was wel een pokkeklus, zat allemaal nogal vast gerot . Gezien de vrij simpele constructie van de liftkit die ik had (bearmach) zou het simpel af te draaien moeten zijn tot 40mm. Wel eraan denken om camber correction bolts te gebruiken en hem na verhogen opnieuw uit te (laten) lijnen. Heeft mij een setje banden gekost en dat is al snel heel wat duurder dan de verhogings kit!
Leuk dat er weer eens iemand aan een freelander gaat verbouwen!
Leuk dat er weer eens iemand aan een freelander gaat verbouwen!
Land Rover Series 3 SWB '79
Re: 40mm liftkit Freelander 1
Zou het opnieuw uitlijnen niet genoeg zijn om de camber te corrigeren?
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 40mm liftkit Freelander 1
nee door de armen verder naar beneden te drukken komt de wiel anders te staan, dat moet je dus afstellen, maar de stelmogelijkheid in de originele boutjes is niet voldoende om het goed te krijgen
gone
Re: 40mm liftkit Freelander 1
Als de remleidingen nu al vast gerot zitten zou ik juist 50mm liften.
Ik wil graag zeker weten dat m'n remmen goed zijn en rotte zooi (ook vast gerot) past daar nie echt bij nie.
Ik wil graag zeker weten dat m'n remmen goed zijn en rotte zooi (ook vast gerot) past daar nie echt bij nie.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- roelof soeteman
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 19 Mei 2012, 23:01
- Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel
Re: 40mm liftkit Freelander 1
Dat is waar Edward, ik was dus ook erg blij dat er nieuwe remleidingen opzaten na die klus!
Camber corrigeren gaat echt alleen met van die bouten (ik had ze van Munroe) en ik heb voor en achter met zo'n setje gedaan. (1 camber correctie bout per wiel) Overigens heb ik met 50 mm lift een behoorlijk stuk carosserie onder de stuurarm weg moeten slopen (bijna tot op de chassisbalk) en dat pleit in mijn ogen voor een 40 mm lift. Volgens mij hoef je dan de carosserie niet zo heel erg aan te passen. (Had ik (naderhand) eigenlijk ook liever gedaan)
Camber corrigeren gaat echt alleen met van die bouten (ik had ze van Munroe) en ik heb voor en achter met zo'n setje gedaan. (1 camber correctie bout per wiel) Overigens heb ik met 50 mm lift een behoorlijk stuk carosserie onder de stuurarm weg moeten slopen (bijna tot op de chassisbalk) en dat pleit in mijn ogen voor een 40 mm lift. Volgens mij hoef je dan de carosserie niet zo heel erg aan te passen. (Had ik (naderhand) eigenlijk ook liever gedaan)
Land Rover Series 3 SWB '79
Re: 40mm liftkit Freelander 1
Okee dank jullie, ik moet dus nog achter 4 camber bouten aan 
En inderdaad vanwege de minieme verdere wijzigingen kies ik ook voor de 40mm lift.
Ik heb over anderhalve week een 40mm setje in huis uit Engeland zonder verzendkosten
En inderdaad vanwege de minieme verdere wijzigingen kies ik ook voor de 40mm lift.
Ik heb over anderhalve week een 40mm setje in huis uit Engeland zonder verzendkosten
Re: 40mm liftkit Freelander 1
Als je er ook actief mee gaat off roaden op evenementen moet je bij een td4 opletten dat de stuurstang niet over de brandstofleiding schuurt bij volledig uitgeveerd aan de linker kant.
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
Re: 40mm liftkit Freelander 1
Thanx, ik zal er niet al te gek mee gaan doen.
Het gaat met name om de look
O en ik heb geen td4
Het gaat met name om de look
O en ik heb geen td4
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten