Potentiële aanschaf: wat vinden jullie hiervan?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim

Re: Potentiële aanschaf: wat vinden jullie hiervan?

Berichtdoor tim » 03 Jul 2014, 23:02

Roger B. schreef:zoals gezegd.. als je niet zorgt dat ie met vaste camperombouw aan alle regels voor grijs kenteken voldoet is ie niet grijs meer.

afzetunits (zeker de camperversies) zijn doorgaans voorzien van pootjes die je kunt monteren en uitdraaien waarna de auto er onder vandaan gereden wordt.

en tja, wie zegt dat ik lading er met de hand vanaf moet kunnen halen? die auto kan..... wat was het 1,5 ton??, laden.... wie zegt dat die anderhalve ton niet uit een stuk mag bestaan?

Ansich ga ik helemaal met je mee, maar voordat ik zo'n soort investering zou doen zou ik toch even bij de bevoegde instanties polshoogte gaan nemen..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

allard

Berichtdoor allard » 03 Jul 2014, 23:03

Jullie typen trouwens wel snel hoor: ik heb bovenstaande post 4x moeten aanpassen vanwege een nieuwe post van jullie (en ik typ ook niet bepaald langzaam hoor).

EDIT: zelfs bij dit bericht is tim me weer voor :lol:
130 HCPU TD5 MY2000

tim

Berichtdoor tim » 03 Jul 2014, 23:05

Jonguh, de defenders mogen dan niet vooruit te branden zijn, maar dat compenseren we in privetijd!! :D

nb: wil en kan niet in je beurs kijken, maar die provinciale opcenten op jaarbasis , daar kun je toch een paar mooie flessen wijn van kopen.. :roll: ;)
110 HT 200 Tdi 1989.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Jul 2014, 23:07

campertarief is sowieso lastig..... wordt wel eens aan 130's toegekend, maar ook afgewezen...

een camper in gebruik, is wat anders dan een camper kwa belastingtarief.

overigens is een camper op grijs kenteken als ik me niet vergis lastig, omdat je niet in de laadruimte zou mogen kunnen slapen of zoiets (hebben T4 en T5 bezitters met een bed in de laadruimte ooit eens problemen mee gekregen) dus als daarmee je voorwaarden voor grijs kenteken geschonden worden is dat zo.... een afzetunit is lading en valt buiten die regelgeving. Alleen vervoer van mensen in die afzetunit zal niet toegestaan zijn vermoed ik
gone

allard

Berichtdoor allard » 03 Jul 2014, 23:12

tim schreef:Jonguh, de defenders mogen dan niet vooruit te branden zijn, maar dat compenseren we in privetijd!! :D

nb: wil en kan niet in je beurs kijken, maar die provinciale opcenten op jaarbasis , daar kun je toch een paar mooie flessen wijn van kopen.. :roll: ;)

Haha, dus eigenlijk ben jij een hele snelle jongen, zó snel dat je bewust een langzame auto rijdt omdat het anders een dodelijke combinatie zou zijn? :D

Voor wat betreft die opcenten: ik was toch al van plan om de auto een flink deel van het jaar te schorsen, dus dan betaal ik alleen de dagen dat de auto daadwerkelijk ontschorst is. En dat worden er niet zo heel veel denk ik (bij elkaar opgeteld misschien 2 maanden, dus eigenlijk ga ik niet voor het 1/4 campertarief, maar voor het 2/12 tarief!)

Roger B. schreef:campertarief is sowieso lastig..... wordt wel eens aan 130's toegekend, maar ook afgewezen...

een camper in gebruik, is wat anders dan een camper kwa belastingtarief.

overigens is een camper op grijs kenteken als ik me niet vergis lastig, omdat je niet in de laadruimte zou mogen kunnen slapen of zoiets (hebben T4 en T5 bezitters met een bed in de laadruimte ooit eens problemen mee gekregen) dus als daarmee je voorwaarden voor grijs kenteken geschonden worden is dat zo.... een afzetunit is lading en valt buiten die regelgeving. Alleen vervoer van mensen in die afzetunit zal niet toegestaan zijn vermoed ik

Sjee Roger, jij weet wel alles heh? :o
Wederom een goed punt, ik zal dat eens even nazoeken (nou ja "eventjes", het blijft RDW/Belastingdienst heh, dus dat zal wel even duren)
130 HCPU TD5 MY2000

tim

Berichtdoor tim » 03 Jul 2014, 23:13

Zoek eens contact met ron63 alhier, ik ga er even vanuit dat hij daar geen problemen mee heeft.
die heeft een prachtige 130 alszijnde een camper.
maar heeft dacht ik wel momenteel gesteggel met de belastingdienst met de aanvankelijke toekenning alszijnde een officieele camper met het bijbehorende tarief.
Maar daar is later weer gedonder van gekomen meende ik.

algemeen: het vraagt echt even goed je huiswerk doen om een camperkenteken tarief te verkrijgen.
110 HT 200 Tdi 1989.

allard

Berichtdoor allard » 03 Jul 2014, 23:16

Maar ik ga niet voor het camper-kenteken, en mijn voorlopige conclusie is dat als ik geen afzet-unit wil, grijs kenteken niet haalbaar is. Dus geel it is!
130 HCPU TD5 MY2000

tim

Berichtdoor tim » 03 Jul 2014, 23:17

Slechts snel, en niet heel snel..
want ik heb geen geld voor zo'n hippe ralph lauren pet, lekker kek achtervoorste op m'n knar.
ooh ja, en zo'n zachte roze overhemd zat er ook niet in.. :roll: :oops:
110 HT 200 Tdi 1989.

tim

Berichtdoor tim » 03 Jul 2014, 23:18

allard schreef:Maar ik ga niet voor het camper-kenteken, en mijn voorlopige conclusie is dat als ik geen afzet-unit wil, grijs kenteken niet haalbaar is. Dus geel it is!

okee, duidelijk.
en zoals je stelt, slechts 2 maanden in het jaar, dan valt de mrb schade wel erg mee.
110 HT 200 Tdi 1989.

allard

Berichtdoor allard » 03 Jul 2014, 23:20

Vertel je me nu dat je geen gaatjes-schoenen hebt? :shock:

Afbeelding

(oh trouwens, ik schei ermee uit voor vandaag, it's a school night you know?)
130 HCPU TD5 MY2000

Terug naar “Techniek”