Roger B. schreef:het meest "verdien" je als je een gloednieuwe neemt zonder kenteken (en dus zonder BPM) en die op een youngtime chassis opbouwt als geel kenteken..... dan is ie goedkoper dan een nieuwe op geel zou zijn, en je hebt bijtellingsvoordeel
Roger B. schreef:om met jouw woorden te spreken:
je mag alles vervangen ter reparatie....
kortom je bied bij de RDW een defender van 15 jaar aan met een totaal verwrongen body, voor mijn part gammele assen en zegt dat je die opnieuw gaat opbouwen... documenteert e.e.a. goed
gebruikt een nieuwe als donor voor body en dergelijke.
de motor/aandrijflijn mag je vernieuwen volgens de 1/3 2/3 regel en wat is er dan ineens anders dat het nu niet mag en je voorheen altijd riep dat dat zonder probleem kan........?
Jij zegt een nieuwe kopen en die op een oud chassis zetten. Hoe ga je dan een schade wagen laten zien??
Dat gaat niet werken dus zeg ik: neem een 99'er DUS 15 jaar oud en bouw die opnieuw op.
Al zou dat 15 jaar oud chassis een complete schadewagen zijn gaat de RDW alle delen die niet plat zijn labelen, dus assen, bodydelen, etc. Zet je gewoon alle sover gooi je dus labels weg en ga je nat. Je mag kapotte delen idd vervangen voor nieuwe, maar wel alleen kapotte.
De Rdw is het probleem ook niet, de douane wordt steeds strenger. Er worden steeds meer wagens van de weg gehaald die goedgekeuwrd zijn bij de Rdw en die toch als samengesteld voertuig worden aangemerkt. Net zoals er zat 130's grijs geleverd zijn door LRN en die bij controle toch nat gaan omdat de huif niet meer gedoogd wordt........