Tussenbak Defender vullen
Re: Tussenbak Defender vullen
Het is idd een LT85 hoofdbak die ik samen met een kennis gereviseerd heb. De tussenbak heb ik ook eronder uit gehad. In de hoofdbak hebben we 15w40 gegooid. (Santana bak type 20C)
Re: Tussenbak Defender vullen
Maar om terug te komen op je vraag: die bak kun je overal ter wereld vullen.
Met EP90, dat dan weer wel. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Tussenbak Defender vullen
Motorolie zal een versnellingsbak ook heus wel smeren, maar niet zo goed als een oliesoort die speciaal voor de versnellingsbak bedoeld is. Motorolie werkt optimaal bij hogere temperaturen dan meestal in de versnellingsbak voorkomt.
Voor de bak van de defender met TD5 motor wordt ATF geadviseerd, naar mijn idee omdat dit type olie erg goede HP eigenschappen heeft.
Voor de bak van de defender met TD5 motor wordt ATF geadviseerd, naar mijn idee omdat dit type olie erg goede HP eigenschappen heeft.
Re: Tussenbak Defender vullen
Atf dat was de olie in de R380 al vlug zijn ze bij de Td5 overgegaan op mtf94.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Tussenbak Defender vullen
15w40 was origineel de voorgeschreven olie voor de LT85. op diverse plekken lees je dat men goede ervaringen heeft met als ik het goed herinner 75w80 transmissieolie van bepaalde kwaliteit die ongeveer gelijke viscositeit zou hebben (zoeken met google op "LT85 OIL" brengt zat leesvoer)
de R380 had origineel ATF D2 of D3 als voorgeschreven olie, maar dat is (ongeveer) bij invoer van de Td5 als krachtbron veranderd naar MTF94 inderdaad. Naar ik begrepen heb, omdat de motor meer koppel had dan zijn voorgangers en de ATF daarbij tekort schoot aan smerende eigenschappen
de R380 had origineel ATF D2 of D3 als voorgeschreven olie, maar dat is (ongeveer) bij invoer van de Td5 als krachtbron veranderd naar MTF94 inderdaad. Naar ik begrepen heb, omdat de motor meer koppel had dan zijn voorgangers en de ATF daarbij tekort schoot aan smerende eigenschappen
gone
Re: Tussenbak Defender vullen
Ben gisteren even onder de auto gekropen en zag idd het vulgat zitten. Wel een beetje lasting vullen naast de handremtrommel. maar goed ik ga de 80w90 halen en kijk hoe ver ik kom, bedankt!! 
Re: Tussenbak Defender vullen
Dat vullen gaat best goed. De meeste flesjes bak olie hebben een tuutje welke je uit kunt trekken daarna spuit je het er zo in. Ook bestaan er pompen voor. Maar dat vind ik nog al een gesmeer.
Groet Jan
Groet Jan
- Bijlagen
-
- Dit is zo'n handpomp
- image.jpg (17.08 KiB) 6003 keer bekeken
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Tussenbak Defender vullen
Ja, zón pomp heb ik maar die gebruik ik meestal voor vet. Zal eens kijken of dat werkt
Re: Tussenbak Defender vullen
Sebas schreef:Ja, zón pomp heb ik maar die gebruik ik meestal voor vet. Zal eens kijken of dat werkt
Das een heel ander model hoor
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Tussenbak Defender vullen
Oh ja inderdaad die laatste heb ik

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten