Difflock bij 130
-
Roger B.
Re: Difflock bij 130
lagervet, grafietvet, keramisch vet.....allemaal niet zo'n probleem.maar kopervet kun je het best bij alu weghouden
gone
Het wordt nou te donker, en morgen meerijden met de kids4fun dag (team GoMad) in Apeldoorn.... maar dan ga ik direct aan de slag...dank voor jullie tips!
Heb t spul open en het ziet eruit als op de foto. Nu met WD40 en spuitlansje vooral de linker pen inspuiten? Dat is de kant die moet inschuiven? Er zat voldoende vet in het geheel.... en alles ziet er mooi corrosievrij uit. dus daar ligt t vast niet aan...
Als je aan de versnellingspook zit te trekken om de diff lock in te schakelen zal ie het wel niet doen.
Ik ken hierin iig geen tussenbak pook.
Ik ken hierin iig geen tussenbak pook.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Nou zo ver ben ik nog wel, het is dus WEL de tussenbakpook, het tweede hoesje was eenvoudig los te maken met een soort metalen pakking met 4 boutjes, ging prima. zal nog en ander plaatje maken dat verduidelijkt misschien. de auto is overigens uit 2002 en is in 2004 vanuit Duitsland hierheen gehaald, misschien maakt dat nog wat uit? Plaatjes nu direct ff maken zet ze er zo op
Voila....(Vlaams voor: zie daar... 
Ik hoop dat ik nu duidelijker ben....
Ik hoop dat ik nu duidelijker ben....
- ToyRoverlander
Daar zal het probleem ook niet zitten.... er zit een stangenstelsel vanaf dat huis naar de voorste output housing op de tussenbak voor de difflock en ietsje verder naar achter ergens voor de high/low. Ga maar eens onder de auto liggen, dan zie je dat wel. Daar zal het wel vast zitten. Dat huis wat je open gemaakt hebt zit mooi dicht en is gesmeerd dus dat zal niet vast gaan zitten.
Hier zie je de stangetjes ed zitten:

Hier zie je de stangetjes ed zitten:
Laatst gewijzigd door ToyRoverlander op 25 Jun 2014, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
Ah ja, nou ziet ik het.
Maar idd wat Koos zegt: de stangen van de diff lock zitten buiten je bak. Voorop de bak zit een klein heveltje met een rond stukje staf dat heen en weer beweegt voor de diff lock.
Maar idd wat Koos zegt: de stangen van de diff lock zitten buiten je bak. Voorop de bak zit een klein heveltje met een rond stukje staf dat heen en weer beweegt voor de diff lock.
Edward van Vugt
Duidelijk, ik heb eronder gelegen en zie het, het zit schuin boven de aandrijfas. Is het het de stang die in het verlengde van de "pook" verticaal naar beneden loot en dan op dat ronde plaatje uitkomt? Ver vooraan de bak vlak boven de kruiskoppeling van de aandrijfas van de voorwielen?. De schuine stang is volgens mij dan de H/L selector?
Wordt langzaam duidelijk....
Groet en bedankt voor de hulp
Wordt langzaam duidelijk....
Groet en bedankt voor de hulp
-
Roger B.
op de foto van Edward hierboven zie je de bediening van het Diff-Lock goed. Die metalen strip met meerdere knikjes erin zit bovenaan op een stangetje dat je met de pook naar links en naar rechts beweegt, halverwege deze stang (iets hoger) zit een scharnierpunt en beneden zit ie met een gebogen stangetje op dat armpje dat bovenop dat ronde plaatje ligt.
door je pook links-rechts te bewegen zal dat armpje verdraaid worden en het asje dus verdraaien.
Tot zo ver buiten de bak
In de bak
het asje heeft in de bak ook een armpje dat een schakelstangetje beweegt, dit stangetje beweegt op zijn beurt via een stel veertjes het difflock
Als de vingers van de klauwkoppeling van het difflock niet in elkaar vallen druk je alleen het veertje samen, als beide helften van het difflock tov elkaar verdraaien en de vingers in elkaar kunnen schuiven zal de veer hiervoor zorg dragen en het diff locken (pas dan gaat het lampje op je dash aan) Bij uit het difflock zetten gebeurd het zelfde, als het lock op spanning staat druk je bij het uitzetten alleen een veertje samen, pas als er geen spanning op het lock staat en de vingers uit elkaar kunnen glijden zal het lock unlocken en het lampje uitgaan.
door je pook links-rechts te bewegen zal dat armpje verdraaid worden en het asje dus verdraaien.
Tot zo ver buiten de bak
In de bak
het asje heeft in de bak ook een armpje dat een schakelstangetje beweegt, dit stangetje beweegt op zijn beurt via een stel veertjes het difflock
Als de vingers van de klauwkoppeling van het difflock niet in elkaar vallen druk je alleen het veertje samen, als beide helften van het difflock tov elkaar verdraaien en de vingers in elkaar kunnen schuiven zal de veer hiervoor zorg dragen en het diff locken (pas dan gaat het lampje op je dash aan) Bij uit het difflock zetten gebeurd het zelfde, als het lock op spanning staat druk je bij het uitzetten alleen een veertje samen, pas als er geen spanning op het lock staat en de vingers uit elkaar kunnen glijden zal het lock unlocken en het lampje uitgaan.
gone