LSD differentieel

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: LSD differentieel

Berichtdoor Edward » 13 Jun 2014, 23:34

Walterke schreef:Als die er nou eens waren, portral assen die je er gewoon op schroeft.
Het liefst dan ook met een reductie er in zodat de verder rest van je aandrijf lijn meer omwentelingen maakt. :mrgreen:
Ook nog eens een klein beetje verhogen. Om te eindigen met 65 cm aan ruimte onder je chassis.

Walter,


Die zijn er. Laatst nog een setje NOS MaxiDrive portalen langs zien komen die regens erg lang op een schap hadden gelegen en nu aan een blije Duitser verkocht zijn en KillerAxle (Tibus) levert ze nog gewoon.

Kost een paar centen maar dan heb je ook echt wat!!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Walterke
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 Mei 2014, 20:45
Locatie: Lochem

Re: LSD differentieel

Berichtdoor Walterke » 13 Jun 2014, 23:42

Wist ik niet, stoer hoor die portal assen.
Wa kost zoiets ong?

Walter,

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: LSD differentieel

Berichtdoor Edward » 14 Jun 2014, 00:24

Walterke schreef:Wist ik niet, stoer hoor die portal assen.
Wa kost zoiets ong?

Walter,


Die Tibus assen weet ik zo niet, maar die MaxiDrives zijn weggegaan voor 15.000 euri. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: LSD differentieel

Berichtdoor Landmarcs » 14 Jun 2014, 10:49

Edward schreef:
Walterke schreef:Wist ik niet, stoer hoor die portal assen.
Wa kost zoiets ong?

Walter,


Die Tibus assen weet ik zo niet, maar die MaxiDrives zijn weggegaan voor 15.000 euri. :roll: :roll:


€ 15.000 :!: ... een buitenkansje dat Edward toch maar heeft laten liggen :?:

Voor dat geld kan je misschien beter nog even wachten op een nieuwe Puma 130 met ABS/ETC, dan heb je toch wat je bij de start zocht ?
Misschien houdt je ook nog genoeg over om het dashbord naar de "old specs" om te bouwen.

Groeten MarcS

PS Wil je portaal-assen en nog zo wat, koop dan direct iets waarbij in het ontwerp rekening gehouden is met dit alles. Een Unimog, een Bremach of iets anders.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: LSD differentieel

Berichtdoor Edward » 14 Jun 2014, 14:19

Hert is maar wat je gewend bent aan bedragen. Heb ooit een compleet Equipe onderstel gemonteerd en dat koste ook een 6000 euri en dan heb je nog niet meer ruimte onder je assen. :roll: :roll:

Een beetje een reisinterieur voor een 130 kost ook al snel 2500 euro en daar kijken de meesten niet van op.....

Tc vergelijken met portalen gaat natuurlijk compleet niet op, dat helpt niks als je diff op de grond ligt. Het probleem met een Mog is dat het een vrachtwagen is en die op veel interessante tracks niet op mag. Dat was iig de reden dat een kennis van een Mog weer terug gegaan is naar een 130 als reisauto. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Walterke
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 Mei 2014, 20:45
Locatie: Lochem

Re: LSD differentieel

Berichtdoor Walterke » 15 Jun 2014, 12:26

Kun je het beste een LSD nemen met een rover as over een salisbury?
Omdat de rover as meer voor het lichtere werk is?

Walter,


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten