het problem car geval gaat over een ander motortype met een riem.
ik heb nog nergens hier in het topic gelezen dat een andere 2,4 dynatorq motor dit probleem had, noch wat definitief de oorzaak was.
vwb de pompbout bij de Td5, ja, dat kwam inderdaad voor. zou bij bepaalde serie zijn, maar kwam daarbuiten ook voor. en ook pas bij hoge kilometerstanden...... toch heb ik destijds gezegd...hij heeft 265.000 gelopen (al dan niet met nagekeken boutje) ik geloof wel dat het goed gaat (eigen keuze geen 100% zekerheid) verder.... 1900 heb je een remanufactured blok meen ik, nog wat pakkingen om de boel om te bouwen en wat tijd.... risicoinschatting tegen kosten.... had geen zin er speciaal een carter vol nog goede olie voor onder de auto vandaan te trekken.....dat ie daarna nog twee keer een beurt gehad heeft waarbij carter eronder vandaan trekken te lastig/veel tijd kostte is ander verhaal
defender puma motor en oliegevoeligheid?
Re: defender puma motor en oliegevoeligheid?
Ik vind het een ongeloofwaardig verhaal.
Het kan toch niet zo zijn dat Ford voor al zijn Transits een onbetrouwbaar concept op de wereld zet?
Een drive belt loopt per definitie niet door het oliebad. Uitgesloten, kan technisch gewoon niet. Het moet welhaast een ketting zijn. Maar ik heb een 2.2 Puma, dus ga het wel uitzoeken.
Kan Rob hier niets over zeggen? Er is vast internet in Cornwall!
Intussen denk ik: als die vriend van marcvanturnhout echt van plan is om 10.000 euro uit te geven voor een ruilmotor: stop er dan maar een TD5 in. Veel prettiger en beduidend risicoarmer.
Het kan toch niet zo zijn dat Ford voor al zijn Transits een onbetrouwbaar concept op de wereld zet?
Een drive belt loopt per definitie niet door het oliebad. Uitgesloten, kan technisch gewoon niet. Het moet welhaast een ketting zijn. Maar ik heb een 2.2 Puma, dus ga het wel uitzoeken.
Kan Rob hier niets over zeggen? Er is vast internet in Cornwall!
Intussen denk ik: als die vriend van marcvanturnhout echt van plan is om 10.000 euro uit te geven voor een ruilmotor: stop er dan maar een TD5 in. Veel prettiger en beduidend risicoarmer.
-
Landmarcs
kuyperh schreef:Ik vind het een ongeloofwaardig verhaal.
Was het niet zo dat de LandRover Puma-versie een enkele ketting heeft en de Transit versie een dubbele ??
Vlgs mij was er ook al minstens een keer eerder iets met de distributie-ketting van de Puma.
Dat wil overigens niet zeggen dat het een acuut en/of zorgelijk probleem is.
D'r zijn altijd wel pechvogels en/of horken die alles stuk krijgen.
Groeten MarcS
Marc je hebt gelijk, tijd terug had Ben Gerrits er een vraag/ discussie over. Er werd toen idd over een enkele of dubbele ketting gesproken. Ben niet handig met de zoek functie
Groet Jan
Ha zo onhandig ben ik toch niet. Zie: viewtopic.php?t=3256
En het is Ben Gerrits
Groet Jan
En het is Ben Gerrits
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Landmarcs
JanTD5 schreef:Marc je hebt gelijk, tijd terug had Ben Gerrits er een vraag/ discussie over. Er werd toen idd over een enkele of dubbele ketting gesproken. Ben niet handig met de zoek functie![]()
Groet Jan
En het is Ben Gerrits
Gelukkig ben ik beter met de geheugen-functie ... want zonder geheugen kan je ook geen zoekvraag formuleren.
Groeten MarcS
-
Roger B.
bij Ben was het waterslag waardoor de motor uit elkaar ging en bleek de ketting gerekt te zijn. Als dat voor de waterslag al was, was dat blijkbaar niet als storend opgemerkt, anders zou het wellicht met de waterslag te maken hebben.
In dit verhaal gaat het om een weggesleten tandwiel als ik het verhaal goed begreep....
volgens hetverhaal van problemcar (zie begin van dit topic) betrof het 1,8 duratorq fordmotoren waar (aldus het verhaal) de riem daadwerkelijk door de olie liep.
In dit verhaal gaat het om een weggesleten tandwiel als ik het verhaal goed begreep....
volgens hetverhaal van problemcar (zie begin van dit topic) betrof het 1,8 duratorq fordmotoren waar (aldus het verhaal) de riem daadwerkelijk door de olie liep.
gone
Vwb die Td5: Ik heb juist een Puma gekocht omdat een Td5 eem waardeloos trekblok is. Leuk voor in de Disco, daar vind het een zalige motor, maar compleet kansloos met een zware kar erachter.
Dus mocht de Puma ooit kapot lopen dan zou ik er zeker weer een Ford inhangen, alleen dan wellicht de 5 cilinder aangezien de Engelsen daar een conversie voor hebben.
Maar vandaag even met een relatie gesproken die een heul roedel Transit bussen heeft en inmiddels staat het record daar op 7 ton. Inmiddels 27!! 2.4TDCI bussen versleten, de meeste worden gewoon bij 3 ton ingeruild en geen wezenlijke problemen met de blokken, wel met de verschillende bakken. Dat laatste is wel erg chauffeur gerelateerd.......
Ik ben gerust gesteld.

Dus mocht de Puma ooit kapot lopen dan zou ik er zeker weer een Ford inhangen, alleen dan wellicht de 5 cilinder aangezien de Engelsen daar een conversie voor hebben.
Maar vandaag even met een relatie gesproken die een heul roedel Transit bussen heeft en inmiddels staat het record daar op 7 ton. Inmiddels 27!! 2.4TDCI bussen versleten, de meeste worden gewoon bij 3 ton ingeruild en geen wezenlijke problemen met de blokken, wel met de verschillende bakken. Dat laatste is wel erg chauffeur gerelateerd.......
Ik ben gerust gesteld.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Roger B. schreef:dat je binnenkort een andere bak moet zoeken?![]()
![]()
![]()
![]()
Neu, de 130 is nog steeds niet getuned juist om die reden. Bij alle aanbieders die ik gesproken heb gaat dan ook de begrenzer eraf. En ik ken mezelf; als ie 180 km/u kan zal ie het rijden ook.
Maar een bak wisselen is de moeite niet, als het niet erger wordt dan dat.
Edward van Vugt