defender puma motor en oliegevoeligheid?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: defender puma motor en oliegevoeligheid?

Berichtdoor Roger B. » 15 Jun 2014, 21:02

het problem car geval gaat over een ander motortype met een riem.

ik heb nog nergens hier in het topic gelezen dat een andere 2,4 dynatorq motor dit probleem had, noch wat definitief de oorzaak was.


vwb de pompbout bij de Td5, ja, dat kwam inderdaad voor. zou bij bepaalde serie zijn, maar kwam daarbuiten ook voor. en ook pas bij hoge kilometerstanden...... toch heb ik destijds gezegd...hij heeft 265.000 gelopen (al dan niet met nagekeken boutje) ik geloof wel dat het goed gaat (eigen keuze geen 100% zekerheid) verder.... 1900 heb je een remanufactured blok meen ik, nog wat pakkingen om de boel om te bouwen en wat tijd.... risicoinschatting tegen kosten.... had geen zin er speciaal een carter vol nog goede olie voor onder de auto vandaan te trekken.....dat ie daarna nog twee keer een beurt gehad heeft waarbij carter eronder vandaan trekken te lastig/veel tijd kostte is ander verhaal
gone

kuyperh
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 Dec 2007, 20:19

Re: defender puma motor en oliegevoeligheid?

Berichtdoor kuyperh » 16 Jun 2014, 19:31

Ik vind het een ongeloofwaardig verhaal.

Het kan toch niet zo zijn dat Ford voor al zijn Transits een onbetrouwbaar concept op de wereld zet?

Een drive belt loopt per definitie niet door het oliebad. Uitgesloten, kan technisch gewoon niet. Het moet welhaast een ketting zijn. Maar ik heb een 2.2 Puma, dus ga het wel uitzoeken.

Kan Rob hier niets over zeggen? Er is vast internet in Cornwall!

Intussen denk ik: als die vriend van marcvanturnhout echt van plan is om 10.000 euro uit te geven voor een ruilmotor: stop er dan maar een TD5 in. Veel prettiger en beduidend risicoarmer.

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: defender puma motor en oliegevoeligheid?

Berichtdoor Landmarcs » 16 Jun 2014, 20:11

kuyperh schreef:Ik vind het een ongeloofwaardig verhaal.

Het kan toch niet zo zijn dat Ford voor al zijn Transits een onbetrouwbaar concept op de wereld zet?

Een drive belt loopt per definitie niet door het oliebad. Uitgesloten, kan technisch gewoon niet. Het moet welhaast een ketting zijn. Maar ik heb een 2.2 Puma, dus ga het wel uitzoeken.


Was het niet zo dat de LandRover Puma-versie een enkele ketting heeft en de Transit versie een dubbele ??
Vlgs mij was er ook al minstens een keer eerder iets met de distributie-ketting van de Puma.
Dat wil overigens niet zeggen dat het een acuut en/of zorgelijk probleem is.
D'r zijn altijd wel pechvogels en/of horken die alles stuk krijgen.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
JanTD5
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 Jan 2010, 16:09
Locatie: Lelystad

Re: defender puma motor en oliegevoeligheid?

Berichtdoor JanTD5 » 16 Jun 2014, 20:16

Marc je hebt gelijk, tijd terug had Ben Gerrits er een vraag/ discussie over. Er werd toen idd over een enkele of dubbele ketting gesproken. Ben niet handig met de zoek functie :?

Groet Jan

Ha zo onhandig ben ik toch niet. Zie: viewtopic.php?t=3256
En het is Ben Gerrits
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: defender puma motor en oliegevoeligheid?

Berichtdoor Landmarcs » 16 Jun 2014, 20:26

JanTD5 schreef:Marc je hebt gelijk, tijd terug had Ben Gerrits er een vraag/ discussie over. Er werd toen idd over een enkele of dubbele ketting gesproken. Ben niet handig met de zoek functie :?

Groet Jan

Ha zo onhandig ben ik toch niet. Zie: viewtopic.php?t=3256
En het is Ben Gerrits


Gelukkig ben ik beter met de geheugen-functie ... want zonder geheugen kan je ook geen zoekvraag formuleren.

Groeten MarcS

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: defender puma motor en oliegevoeligheid?

Berichtdoor Roger B. » 16 Jun 2014, 20:44

bij Ben was het waterslag waardoor de motor uit elkaar ging en bleek de ketting gerekt te zijn. Als dat voor de waterslag al was, was dat blijkbaar niet als storend opgemerkt, anders zou het wellicht met de waterslag te maken hebben.

In dit verhaal gaat het om een weggesleten tandwiel als ik het verhaal goed begreep....


volgens hetverhaal van problemcar (zie begin van dit topic) betrof het 1,8 duratorq fordmotoren waar (aldus het verhaal) de riem daadwerkelijk door de olie liep.
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: defender puma motor en oliegevoeligheid?

Berichtdoor Edward » 16 Jun 2014, 22:41

Vwb die Td5: Ik heb juist een Puma gekocht omdat een Td5 eem waardeloos trekblok is. Leuk voor in de Disco, daar vind het een zalige motor, maar compleet kansloos met een zware kar erachter. :shock: :shock:

Dus mocht de Puma ooit kapot lopen dan zou ik er zeker weer een Ford inhangen, alleen dan wellicht de 5 cilinder aangezien de Engelsen daar een conversie voor hebben. :lol: :lol:

Maar vandaag even met een relatie gesproken die een heul roedel Transit bussen heeft en inmiddels staat het record daar op 7 ton. Inmiddels 27!! 2.4TDCI bussen versleten, de meeste worden gewoon bij 3 ton ingeruild en geen wezenlijke problemen met de blokken, wel met de verschillende bakken. Dat laatste is wel erg chauffeur gerelateerd....... :roll: :roll:

Ik ben gerust gesteld. :mrgreen: :mrgreen:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: defender puma motor en oliegevoeligheid?

Berichtdoor Roger B. » 16 Jun 2014, 22:48

dat je binnenkort een andere bak moet zoeken? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: defender puma motor en oliegevoeligheid?

Berichtdoor Edward » 16 Jun 2014, 22:51

Roger B. schreef:dat je binnenkort een andere bak moet zoeken? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Neu, de 130 is nog steeds niet getuned juist om die reden. Bij alle aanbieders die ik gesproken heb gaat dan ook de begrenzer eraf. En ik ken mezelf; als ie 180 km/u kan zal ie het rijden ook. :roll: :roll:

Maar een bak wisselen is de moeite niet, als het niet erger wordt dan dat. :lol: :lol: (maar toch zoek ik het niet op)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten