Hoe zit dat nu met smeerolie D3 -koppeling en transferbox?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Hoe zit dat nu met smeerolie D3 -koppeling en transferbo

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jun 2014, 18:33

Edward schreef:Of dat hebben ze wel ontdekt en ipv de bak te verbeteren hebben ze het hok begrenst op 130km/u. Klinkt eigenlijk ook wel aannemelijk..... :D

Met die begrenzing is overigens iets vreemds aan de hand. Nu met pinksteren nog eens even gechecked en tot mijn verbazing ging ie maar zo door tot 140 km/u op de teller (eerder hield ie het bij 135 op de teller voor gezien).

Groeten MarcS

JoostKenya

Berichtdoor JoostKenya » 10 Jun 2014, 18:37

Edward schreef:Niet dat Land Rover die duurtesten wel uitgevoerd heeft....... Anders hadden ze ook wel gemerkt dat bij de Puma bak de 5 en 6 minimaal smering krijgen bij hogere snelheden. :roll: :roll:

De Puma bak is een oerdegelijk Duits product. Misschien dat dat het niet zo goed doet in een Landrover. :? :?

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Jun 2014, 19:41

JoostKenya schreef:
Edward schreef:Niet dat Land Rover die duurtesten wel uitgevoerd heeft....... Anders hadden ze ook wel gemerkt dat bij de Puma bak de 5 en 6 minimaal smering krijgen bij hogere snelheden. :roll: :roll:

De Puma bak is een oerdegelijk Duits product. Misschien dat dat het niet zo goed doet in een Landrover. :? :?

Kul, in andere auto's waar ie in ligt lopen ook de 5 en 6 eruit. :shock: :shock:

Kennis van me met een revisiebedrijf kan er een boek over schrijven.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Jun 2014, 20:13

Landmarcs schreef:
Edward schreef:Of dat hebben ze wel ontdekt en ipv de bak te verbeteren hebben ze het hok begrenst op 130km/u. Klinkt eigenlijk ook wel aannemelijk..... :D

Met die begrenzing is overigens iets vreemds aan de hand. Nu met pinksteren nog eens even gechecked en tot mijn verbazing ging ie maar zo door tot 140 km/u op de teller (eerder hield ie het bij 135 op de teller voor gezien).

Groeten MarcS

je banden verder versleten, dus meer omwentelingen per kilometer, dus hogere aanduiding op snelheidsmeter bij gelijke bereikte snelheid echt??? :roll: :roll: :roll: :roll: :lol: :mrgreen: ;)
gone

JoostKenya

Berichtdoor JoostKenya » 10 Jun 2014, 20:18

Edward schreef:Kul, in andere auto's waar ie in ligt lopen ook de 5 en 6 eruit. :shock: :shock:

Je bedoelt de Ford Mustang?

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Jun 2014, 20:43

Roger B. schreef:
Landmarcs schreef:

Groeten MarcS

je banden verder versleten, dus meer omwentelingen per kilometer, dus hogere aanduiding op snelheidsmeter bij gelijke bereikte snelheid echt??? :roll: :roll: :roll: :roll: :lol: :mrgreen: ;)

Dat heeft die van mij altijd al gedaan, als je hem tegen de begrenzer aanrijdt, dan er weer even vanaf en er weer tegen dan kun je hem simpel tot 145km/u op de gps krijgen. :D (wat bij de mijne dan maar weer even duurt omdat ie dan in noodloop valt)

@Joost, geen idee. Ik weet alleen dat ie er gemiddeld een stuk of drie per maand op de tafel krijgt. En toen ik de 130 wilde laten tunen deed de tuner dat niet meer omdat ie al een paar bakken onder z'n garantie had kunnen laten fixen. :roll: :roll: Prima Duits spul idd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jun 2014, 22:00

Roger B. schreef:
Landmarcs schreef:

Groeten MarcS

Ha ha, denk je echt dat de snelheidsbegrenzer op een GPS (= werkelijke snelheid) werkt en de snelheidsmeter nog gewoon "traditioneel" op een puls uit de versnellingsbak ?
De snelheidsbegrenzer "kijkt" naar de snelheid op grond van de pulsen zo neem ik aan, en kennelijk kan je die begrenzer een beetje foppen.

Maar we zijn wel een eindje OffTopic inmiddels.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 10 Jun 2014, 23:16

JoostKenya schreef:
Edward schreef:Kul, in andere auto's waar ie in ligt lopen ook de 5 en 6 eruit. :shock: :shock:

Ik vermoed dat het Ford Transit(s) betreft, daar zit dezelfde motor en een 6 versnellingsbak in.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Jun 2014, 08:48

Erik Peters schreef:
JoostKenya schreef:

Ik vermoed dat het Ford Transit(s) betreft, daar zit dezelfde motor en een 6 versnellingsbak in.

En die Ford Transit wordt waarschijnlijk nog heviger misbruikt als de Defender.

Ik was erg blij geweest met een 6-speed R420 (als opvolger van de R380)* :D ... en als ik dan toch mag dagdromen: ook graag een 5 cylinder.
* Dus een versterkte R380 met een lagere 1º, en daarna een iets lagere 2º als eerste van 5 nette logisch opeenvolgende versnellingen (waarbij de 6º dus overeenkomt met de oude 5+overdrive). Een lange of een korte pook, dat is mij om het even, net als de lange of de korte schakelgang (met de R380 kon je met wat oefening nl ook heel vlot schakelen).

NB Welke olie er dan in moet zal me worst zijn. Zo vaak hoeft de bak-olie niet ververst (de olie voor de croquetten moet vaker ververst).

Groeten MarcS

Mlampie

Berichtdoor Mlampie » 13 Jun 2014, 01:36

Heb je hier misscihen iets aan:

De Castrol BOT 130 M is vervangen door de Castrol BOT 328 (officieel door Land Rover)

Hieronder alle aandrijfsmeermiddelen van Land Rover voor de Puma 2,4 en de 2,2 (volgens de laatste gegevens van de dealer).

Transmissie (6 Bak hand) Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 2,4 liter
Tussenbak Castrol Syntrans 75W-90 of Texaco Multigear 75W-90R 2,3 liter
Voor en achter Diff Gastrol EPX 80W-90 of Texaco Geartex EP85W-90 1,6 liter

Ik heb een liter transmissie olie gehaald bij de dealer (castrol BOT 328) kosten 28.51 incl. BTW

Het vervangen van de olie van zowel de bak als de tussenbak zou kosten:

Versnellingsbak € 136.45 (incl BTW)
Tussenbak €155.30 (incl BTW)

Terug naar “Techniek”