Herstellen 'bulkhead removal'

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Jisse

Herstellen 'bulkhead removal'

Berichtdoor Jisse » 06 Jun 2014, 10:19

Goedemorgen,

mijn Land Rover 90 heeft ooit op grijs kenteken gestaan en daarvoor is het schot achter de stoelen gedeeltelijk weggehaald. Omdat ik nu de truck cab er op heb zitten zit er een plaat over het gat geschroefd. Dit werkt, maar is alleen niet de mooiste oplossing. Ik vroeg me dus af of iemand me kan vertellen of en hoe ik dit uitgezaagde paneel weer in de buurt van de originele staat kan krijgen?
De auto staat op een geel kenteken en zal dat ook blijven.

Alvast bedankt,
Jisse
Land Rover 90 1986 Oranje
Truck Cab / Station Wagon / Soft Top / Bikini Top
Polynorm Trailer 1955 1/4 Ton

arjan_de_jong

Re: Herstellen 'bulkhead removal'

Berichtdoor arjan_de_jong » 06 Jun 2014, 10:26

Geen idee hoe het precies zit maar het beste is denk ik de hele plaat vervhangen.

Het zal wel aluminium zijn dus lassen is lastig.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Jun 2014, 10:39

was het bulkhead niet het schot waar je dash aan hangt ??

verder zie ik niet wat dat schot weghalen voor het grijskenteken doet...tenzij je daardoor dat fiscaal blok er wel in krijgt en zonder niet..

ik neem aan dat dat schot gewoon te koop is, al dan niet tweedehands. het is een defender, dus niet heel onwaarschijnlijk dat dat schot gewoon gepopt en gebout in je body zit ...
gone

piet_g

Berichtdoor piet_g » 06 Jun 2014, 15:54

Gezien dat het om achter je stoelen gaat heb je twee opties. je kunt een nieuwe bak kopen, dan is het weer in orde. of je kunt alleen die plaat vervangen. in a 4x4 is born laten ze zien hoe hij deze verplaatst

Youtube film
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 06 Jun 2014, 17:21

Roger B. schreef:was het bulkhead niet het schot waar je dash aan hangt ??

Nee, dat is gewoon over tijd zo gegroeid. Het schot tussen motor en cabine heet eigenlijk 'firewall'. Een 'bulkhead' is een tussenschot met dragende functie.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Jun 2014, 18:13

ErwinD90 schreef:
Roger B. schreef:was het bulkhead niet het schot waar je dash aan hangt ??

Nee, dat is gewoon over tijd zo gegroeid. Het schot tussen motor en cabine heet eigenlijk 'firewall'. Een 'bulkhead' is een tussenschot met dragende functie.

De "Firewall" heet in de wandeling ook wel "Main Bulkhead". Alle andere dwarsschotten zou je gewoon ook "Bulkhead" kunnen/mogen noemen.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Jun 2014, 18:52

Firewall is een Amerikaanse benaming. De Engelsen gebruiken de termen zoals Marc benoemt. ;)

Overigens heeft het verwijderen van dat schot niks met de grijs kenteken inrichting te maken maar met het feit dat de stoelen net iets meer ruimte hebben met een "bulkhead removal bar".
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Jun 2014, 19:43

Edward schreef:Firewall is een Amerikaanse benaming. De Engelsen gebruiken de termen zoals Marc benoemt. ;)

Overigens heeft het verwijderen van dat schot niks met de grijs kenteken inrichting te maken maar met het feit dat de stoelen net iets meer ruimte hebben met een "bulkhead removal bar".

Waaruit je direct weer kan opmaken dat Amerikanen vuriger motoren gebruiken :?:

Of de "Bulkhead-removal" ja dan nee met grijs kenteken te maken heeft is de vraag. Ik meen dat een 90 niet genoeg laadlengte heeft als het "Tub-Front-Bulkhead" in zijn volle glorie aanwezig is. Bij de "moderne" grijs-kenteken ombouw vernielen ze dit "Bulkhead" ook bij een 110 (volmaakt zinloos) en plaatsen ze een 30cm schot zoals dat nodig is bij een 90 .... waardoor de stoelen nog eens 2-3 cm minder naar achter/minder achterover kunnen (dit dus tov de max ruimte bij een volledig "Bulkhead"). Sommige ombouw-acties zijn dus gewoon contra-productief -- het lijkt haast wel om een aankoop af te straffen.

Nu moet je sowieso enigszins Masochistische neigingen hebben om een Defender te kopen ... dus wat dat betreft is het weer passend.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 06 Jun 2014, 21:24

Landmarcs schreef:De "Firewall" heet in de wandeling ook wel "Main Bulkhead".
Groeten MarcS

Of je noemt het gewoon "schutbord" :mrgreen:

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 07 Jun 2014, 10:38

Aha. Nou dat bewijst maar eens te meer dat ik nog steeds geen relevante bijdrage weet te leveren op dit deel van het forum! Maar ik geef niet op. O nee...
8-)
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Terug naar “Techniek”