Herstellen 'bulkhead removal'

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Ron63

Re: Herstellen 'bulkhead removal'

Berichtdoor Ron63 » 07 Jun 2014, 13:04

Ik kwam dit een keer bij Foley's tegen, misschien een idee om een extra ruimte te krijgen.

http://foleysv.com/parts/cab-extension-kit

Groet

Ron

Ps Erwin: Bijdrage was best relevant, we weten nu dat het beestje meerdere namen heeft. Dit is de japanse benaming volgens meneer Google "ダッシュボード" :D
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Jun 2014, 17:39

Ron63 schreef:Ps Erwin: Bijdrage was best relevant, we weten nu dat het beestje meerdere namen heeft. Dit is de japanse benaming volgens meneer Google "ダッシュボード" :D

Hmmm ... dat is pas relevant :shock: :o .... op een ander, bijv Toyauto, of ZoefZoefski forum althans :oops: .

MarcS (die een nieuwe betekenis van Firewall heeft geleerd)

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 08 Jun 2014, 07:16

Hajime mashite. Watashi wa Erwin Desu.

Het is al even geleden maar ik heb een jaartje of 10 behoorlijk intensief Jiu Jitsu en Bugu Jitsu (ongewapende en gewapende Japanse krijgskunsten) beoefend. Mooie tijd was dat! Gingen we als trainingsmaatjes wekelijks met een dannetje of 10+ de stad in en nooit kwamen we in de problemen. Een slogan die we ons onbewust eigen hadden gemaakt: 'Wees daar waar niet geslagen wordt. Er zijn meer plaatsen waar niet dan waar wel geslagen wordt.' Een beetje onbeholpen Nederlands maar het dekt de lading! Maar goed, we waren allemaal Brabanders. En voor de critici: ook ik zo ondertussen ja! En inmiddels helemaal. Na 25 jaar ballingschap heb ik me welwillend verzoend met mijn lot. Ik had het niet beter kunnen treffen. Wie wil er nou niet 12 uur keihard per dag werken in jofele omstandigheden?

Konbanwa.

En o ja, deze post slaat kant noch wal bedenk ik me. Zuiver associeren en je mond niet kunnen houden. Maar goed, daar ben ik de enige niet van.
8-)

Het zal de La Trappe Oak Aged Batch 15 wel zijn. Dju toch!
:shock: :lol:
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Jun 2014, 10:51

sow Erwin.. aangenomen dat je niet akelig vroeg op bent.... dat was een latertje!

nu lees ik hierboven veel "waarschijnlijk onzin" maar dat er minstens één leugentje in staat weet ik sinds gisteren.....

"maar goed, we waren allemaal Brabanders" is gelogen als het een zeeuw is die het zegt :lol: :lol:

maar inmiddels zijn we akelig ver van het probleem afgedwaald...... hoe repareer je dat dwarsschot...........
gone

Jisse

Berichtdoor Jisse » 08 Jun 2014, 12:54

Hallo allemaal,

Bedankt alvast voor jullie reacties.
Ik heb zelf ook nog even verder gezocht en volgens mij moet het paneel wel te vervangen zijn.

Volgens mij moet ik dan de onderdelen RTC6246 en MWC2938 hebben.

tub.jpg
capping.jpg

Zou dat vervangen te doen zijn?

Groetjes!
Land Rover 90 1986 Oranje
Truck Cab / Station Wagon / Soft Top / Bikini Top
Polynorm Trailer 1955 1/4 Ton

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Jun 2014, 13:58

Vervangen is zeker wel te doen, maar ook akelig veel werk. Ten eerste moet je de hele bak van de wagen afhalen en het oude schot losmaken. Dat zijn serieus veel puntlassen.

Ik zou een plaat laten zetten die netjes aansluit op de bestaande en die er gewoon overheen lijmen. Vervangen kan wel maar het is een hoop werk op niks.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 09 Jun 2014, 07:03

Op het forum van de lrsoc hebben ze het ook regelmatig over 'firewall'. Ik keek nog even omdat ik gewoon niet graag toegeef dat ik er naast zit.
;)

Maar bedoel je dit?
Bijlagen
tmp_bhrb-756477325.jpg
Bulkhead
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Jisse

Berichtdoor Jisse » 09 Jun 2014, 10:00

Ja ongeveer,

Bij mij zit er alleen geen 'bullhead removal bar' in.
Zo'n tweederde van het oorspronkelijke schot is nog aanwezig.

Groetjes.
Land Rover 90 1986 Oranje
Truck Cab / Station Wagon / Soft Top / Bikini Top
Polynorm Trailer 1955 1/4 Ton

jfrdewit

Berichtdoor jfrdewit » 05 Aug 2014, 13:58

Heeft dit onderdeel (ik durf geen engelse term meer te noemen) eigenlijk een functie? Bijvoorbeeld versteviging of zo?
Ik wil mijn 90 (uit 1989) ombouwen naar grijs maar de laadruimte achter dit verlaagde schotje, wat bovendien ook nog schuin staat ook :) is idd slechts 120 cm en geen 125 wat nodig is om het fiscale blokje erin te proppen.
Ik speel dus met het idee om dat ding eruit te halen en een volledig dicht schot direct achter de voorstoelen/gordelbevestigingspunten te lijmen. Lijmen met carrosserielijm is volgens de belastingdienst " op onlosmakelijke wijze verbonden" ! Dus geel lastig alu-laswerk nodig.
Dan is de 125 cm volgens mij wel gehaald. En dan hoef ik volgens mij niets aan het dak te doen. Heeft iemand daar ervaring mee?

piet_g

Berichtdoor piet_g » 07 Aug 2014, 09:50

dat ding is om de stevigheid terug te krijgen die verloren gaat door het verwijderen van het dat paneel waar jij het over hebt.

torsie krachten opvangen zegmaar.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Terug naar “Techniek”