verhogen hoe doe je dit nu eigenlijk?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Mlampie
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 Nov 2011, 18:21
Locatie: nieuwegein
Contact:

verhogen hoe doe je dit nu eigenlijk?

Berichtdoor Mlampie » 04 Jun 2014, 18:39

De nieuwe banden zitten erop (Coopers stt discover 265), ziet er geweldig uit. Spacers 30mm komen van de week binnen.
Gisteravond traanplaat besteld rondom (behalve de Bonnet weet nog niet of dat mooi is) alles in het zwart staat hoop ik mooi op mijn zilveren Puma.

Daarna het volgende project verhogen....
maar ja hoe hoog en wat heb je dan nodig.

4 schokbrekers en 4 veren? wat kun je daarmee of heb je de hele set nodig?

DEFKIT1PFULLTD5 Kit consists of 2 pairs of Britpart Performance Coil Springs (1x DA4202 and 1x DA4204) and 4 Pro Comp ES9000 plus 2 inch Gas Shock Absorbers, 1 pair of front dislocation cones(inc. HD spring retainers), 1 pair of rear dislocation cones, HD front and rear spring retainers, 4x extended polyurethane bump stops, 1x set of Goodridge stainless steel braided brake hoses (plus 4 inch).

is dit zelf te doen allemaal? en hoe hoog moet ik gaan is 2 inch genoeg of kun je dan net zo goed niets doen.
Het is een auto voor dagelijks gebruik en modderpaden zijn toch niet te vinden dus het gaat meer om de Looks.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: verhogen hoe doe je dit nu eigenlijk?

Berichtdoor Roger B. » 04 Jun 2014, 19:26

lees eens vrolijk in het rond, oa hier op het forum, er loopt nu een topic over verhogen van def/disco/rrc

op het moment dat je wielen geen ruimtegebrek hebben als de as een een kant volledig inveert en aan de andere kant volledig uitveert is er weinig noodzaak om te verhogen, de enige winst die je dan nog kunt behalen is in je vrijloophoeken. Optisch wordt teveel verhogen ook weer minder mooi omdat de wielen dan wat vreemd ver onder de auto staan.

2"is een mooie maat omdat je dan net onder de noodzaak voor meer aanpassingen (corrigerende langsarmen en dergelijke) zit.

Verhogen kan op verschillende manieren, je kunt langere veren monteren, maar je kunt ook met spacers werken. Ga je voor verhogen dan zul je voor het behoud van de veerweg ook je dempers moeten aanpassen, dat kan middels langere dempers, maar ook met verplaatsen van de bevestigingspunten.
Ook kan het zijn dat je veer met langere demper bij volledig uitveren los kan komen, en dan zou een setje dislocationcones verstandig kunnen zijn.
gone

Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 619
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re: verhogen hoe doe je dit nu eigenlijk?

Berichtdoor JoostKenya » 04 Jun 2014, 19:38

Uit het topic "Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR of Disco1?" kan je opmaken dat het niet verstandig is om meer dan 2'' op te hogen.

Verder durf ik het bijna niet te zeggen,
maar als het echt alleen maar om de looks gaat kan je beter het volgende nemen:
- Spacers voor
- Verlaagde turrets
- Spacers achter
- Verlaagde shockmounts
- verlaagde bumpstops voor en achter

Dat is het goedkoopst. Dan kan je gewoon zonder problemen op de huidige veren en shokbrekers blijven rijden. En dan heb je geen dislocation cones nodig. Het comfort blijft in de buurt van hoe het nu is. (want de voorgestelde Britpart veren zijn dacht ik sowieso veel te stijf)

Gebruikersavatar
ToyRoverlander
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58

Re: verhogen hoe doe je dit nu eigenlijk?

Berichtdoor ToyRoverlander » 04 Jun 2014, 19:50

Wat hierboven staat.. Daarnaast, welke route je ook neemt, mijn advies is geen dislocation cones te gebruiken. Als de veren los komen is het beter om te zorgen dat ze met klemmen op hun plek blijven zitten. Daarnaast, pas op met goedkope procomp dempers, dit is geen kwaliteits merk. Verhalen genoeg van ogen die afbreken, dempingwerking die snel weg is en chroom wat roest. Beter kun je een goede kwaliteit demper gebruiken. Zelf ben ik een groot fan van Bilstein, maar er zijn er meer, oa Koni.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: verhogen hoe doe je dit nu eigenlijk?

Berichtdoor Edward » 04 Jun 2014, 20:02

Yup, ik ben het ook met Joost eens. Anders kom je of bij inferieure troep uit of je bent eindeloos aan het experimenteren met onderdelen om te ontdekken wat werkt en wat niet. Bij mijn 130 zijn bijvoorbeeld de schokbrekers (TerrFirma big bore) gewoon afgebroken ondanks het advies van de "specialist". :shock: :shock:

De originele vering is helemaal niet verkeerd en tenzij je op zoek bent naar extreme as articulatie zou ik die lekker laten zitten.

Overigens vind ik die articulatie persoonlijk dikke onzin want als een wiel al op de grond zou blijven staan door de extra articulatie dan heb je nog steeds nul druk op dat wiel en dus nul tractie.

Ik zou m'n geld dan liever verbranden op een difflocker dan op dure veren en shocks. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
ToyRoverlander
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58

Re: verhogen hoe doe je dit nu eigenlijk?

Berichtdoor ToyRoverlander » 04 Jun 2014, 20:09

Edward schreef:Overigens vind ik die articulatie persoonlijk dikke onzin want als een wiel al op de grond zou blijven staan door de extra articulatie dan heb je nog steeds nul druk op dat wiel en dus nul tractie.


Daar ben ik het niet mee eens. Als voorbeeld, met 2x zoveel veerweg houd hij dus nog lang druk op zijn wielen terwijl bij de originele setup allang al een wieltje in de lucht hangt. Daarnaast geeft het ook stabiliteit. Leuk als je extremer terrein rijd, anders is het niet echt interessant en kun je beter een locker nemen in de achteras.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: verhogen hoe doe je dit nu eigenlijk?

Berichtdoor Roger B. » 04 Jun 2014, 20:14

je kunt je afvragen hoeveel grip je met een ver uitgeveerd wiel dat alleen wat veerdruk erop heeft daadwerkelijk hebt, en of je daar aandrijving van houdt..... anders kan ie net zo goed vrij hangen (en op locker op dat ene wiel dat wel ECHT aan de grond staat doorrijden)
gone

Gebruikersavatar
ToyRoverlander
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58

Re: verhogen hoe doe je dit nu eigenlijk?

Berichtdoor ToyRoverlander » 04 Jun 2014, 20:21

Het maakt een enorm verschil kan ik je vertellen. Pas als je het hebt merk je dat, en merk je hoe groot het verschil met een standaard setup is. Maar dat is misschien voer voor een ander topic.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: verhogen hoe doe je dit nu eigenlijk?

Berichtdoor Edward » 04 Jun 2014, 20:21

Afgelopen jaar errug vaak in het terrein gezeten en bij elke vergelijking tussen twee 110's gezien dat een locker veel meer helpt dan die veeruitslag. Vrienden hebben twee identieke Td5 110's gekocht. Allebei 180 pk en verder standaard. De ene heeft lockers voor en achter geplaatst en de andere een onderstel van Equipe.

Die met de lockers laat die andere echt overal achter behalve in de Ardennen op de rotsen, dan heeft die articulatie wel nut, maar verder is het vrij kansloos. :shock:

Maar zoals altijd kunnen we het hier heel lang over oneens zijn. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
ToyRoverlander
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58

Re: verhogen hoe doe je dit nu eigenlijk?

Berichtdoor ToyRoverlander » 04 Jun 2014, 20:27

Onderstel van Equipe is ook troep.... Veel veerweg en lockers is de beste combinatie, voor een auto die veel terrein ziet. Zit je er het meest mee op straat, of ben je niet van plan om er erg gek mee te doen zou ik er lockers in doen. Behoud je een goed onderstel voor op straat, in het terrein werkt het prima, en voor die momenten dat het niet toereikend is heb je de lockers achter de hand.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten