Dieselmotor in Engelse "benzine" series-3
Re: Dieselmotor in Engelse "benzine" series-3
Als je aan kunt tonen dat de motor er al in lag bij import en je hebt iets van documentatie van de koop of zelfs een koopovereenkomst dan ben je er ook al. Dan ligt de verantwoordelijkheid van de herkomst bij de Britten en dat is voor een keurmeester genoeg. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Dieselmotor in Engelse "benzine" series-3
Vandaag heb ik de import- (en APK-)keuring bij de RDW laten doen.
Na de aanvankelijke sceptische houding van de inspecteur (op het kenteken staat benzine, de motor is diesel; ja, dat heb ik aangevraagd in Engeland maar dat duurt al weken..., dan had je dat eerder aan moeten vragen... O, moet ik ook nog een VIN-nummer inslaan?) werd hij tijdens de keuring steeds enthousiaster over de manier waarop ik de restauratie had aangepakt. Alleen dat roestige beugeltje van de knalpijp en de onbeschermde brandstofleidingen raadde hij aan te verbeteren.
Mijn documentatie m.b.t. de dieselmotor, een mailwisseling met de verkoper en een afschrift van de mail van de DVLA, was uiteindelijk voldoende voor de inspecteur om het NL kenteken op diesel te zetten.
De roetmeting verliep prima, 1,7 t.o.v. 2,5 toelaatbaar. De remmen waren helemaal goed, een goede keuze om de remmen helemaal te vervangen en aan het eind kreeg ik van de inspecteur een ferme handdruk en een felicitatie.
Al met al ben ik opgelucht dat deze hobbel genomen is en dat ik binnenkort kan rijden met Milady Landy.
Na de aanvankelijke sceptische houding van de inspecteur (op het kenteken staat benzine, de motor is diesel; ja, dat heb ik aangevraagd in Engeland maar dat duurt al weken..., dan had je dat eerder aan moeten vragen... O, moet ik ook nog een VIN-nummer inslaan?) werd hij tijdens de keuring steeds enthousiaster over de manier waarop ik de restauratie had aangepakt. Alleen dat roestige beugeltje van de knalpijp en de onbeschermde brandstofleidingen raadde hij aan te verbeteren.
Mijn documentatie m.b.t. de dieselmotor, een mailwisseling met de verkoper en een afschrift van de mail van de DVLA, was uiteindelijk voldoende voor de inspecteur om het NL kenteken op diesel te zetten.
De roetmeting verliep prima, 1,7 t.o.v. 2,5 toelaatbaar. De remmen waren helemaal goed, een goede keuze om de remmen helemaal te vervangen en aan het eind kreeg ik van de inspecteur een ferme handdruk en een felicitatie.
Al met al ben ik opgelucht dat deze hobbel genomen is en dat ik binnenkort kan rijden met Milady Landy.
___________________________________
Gert Jan ter Haar
Ik was de trotse eigenaar van Milady Landy (zelf gerestaureerde Series LWB 1980 met 200(t)DI), deze is verkocht.
En kort na de avonturen van Milady Landy in Afrika een Defender 130, 300TDi van 1998, verbouwd tot camper met hefdak.
Noem een echte Landy geen LaRo!
https://www.facebook.com/MiladyLandy
http://www.miladylandy.nl
Gert Jan ter Haar
Ik was de trotse eigenaar van Milady Landy (zelf gerestaureerde Series LWB 1980 met 200(t)DI), deze is verkocht.
En kort na de avonturen van Milady Landy in Afrika een Defender 130, 300TDi van 1998, verbouwd tot camper met hefdak.
Noem een echte Landy geen LaRo!
https://www.facebook.com/MiladyLandy
http://www.miladylandy.nl
Re: Dieselmotor in Engelse "benzine" series-3
Top!

- Bijlagen
-
- imgres.jpeg (5.07 KiB) 2389 keer bekeken
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- ikke jelle
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
- Locatie: voorthuizen
Re: Dieselmotor in Engelse "benzine" series-3
dik voor elkaar zo
ja dat rdw geneuzel kan zweten zijn fijn dat het voor elkaar is.
ja dat rdw geneuzel kan zweten zijn fijn dat het voor elkaar is.
groet jelle
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten