Edward schreef:Wij rijden nu al een dikke anderhalve ton rondt met een volledig standaard D2. daar hangt regelmatig een kar achter met 200kg kogeldruk en ook vaak met een forse lading.
Dat rijdt super met gewoon de standaard setting zolang die goed in orde is. Nou mag je van mij zoveel geld verbranden als je zelf wil, maar een Koni kost ongeveer drie keer zoveel als een standaard shock en dan moet je afwachten of de set lekker werkt.
Ze zijn bij Land Rover veel slimmer dan wij met z'n allen bij elkaar ..........
Onder mijn Defender 110 300Tdi (gewoon met schroefveren) heb ik achter een aantal jaren geleden Koni Heavy Track gemonteerd, de demping vond ik beter dan de originele dempers, maar nu is de buitenpijp van het bovenste deel van de schokdempers verrot en inmiddels zo ver weggerot dat je gewoon op de zuigerstang kunt kijken.
De originele schokdempers hadden daar geen last van, maar daar is dat deel van kunststof buis gemaakt en dit is eigenlijk veel beter!
Groet,
Erik.