ik zal mijn schijven eens opmeten, nog nooit gedaan.
geen waarneembare problemen ermee, maar goed, weten/meten kan ook geen kwaad.
Maar cijfermatig gezien blijf ik het een erg kleine marge vinden.
Remschijfdikte achter Defender
Re: Remschijfdikte achter Defender
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Tim, dat is ook niet veel 0.8 mm. Snap dat jij als timmer man denk wát, jullie werken met veel grotere toleranties. Maar de draaiers, freesers en andere metaal bewerkers onder ons werken dagelijks met die kleine toleranties, of het echt zo nauw komt zou ik niet weten. Ze schrijven het niet voor niets voor.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- arjan_de_jong
De minimale dikte voor een schijf geld meer als richtlijn als je remblokken versleten zijn. Zijn je schijven dan aan de minimale dikte dan gelijk de schijven mee vervangen. Maar zijn je remblokken nog zeer goed dan zou ik lekker eerst wachten tot die op zijn en dan schijven en blokken vervangen.
Enkel je schijven vervangen en je blokken over zetten zou ik nooit doen!
Handig om te weten is dat je auto nooit afgekeurd kan worden met een APK voor te dunne schijven. Zolang ze maar voldoende remmen op de remmen bank en niet meer dan 30% remverschil hebben op 1 as. Dan is het goed. En de remschijf mag niet te roestig zijn maar als je dat niet goed kan zien zonder het wiel te verwijderen kan je hem daar ook niet op afkeuren.
Klanten vinden het vaak ook raar dat de auto wel net door de APK is gekomen en dan bij de grote beurt een advies krijgt om de remmen te vervangen...
Enkel je schijven vervangen en je blokken over zetten zou ik nooit doen!
Handig om te weten is dat je auto nooit afgekeurd kan worden met een APK voor te dunne schijven. Zolang ze maar voldoende remmen op de remmen bank en niet meer dan 30% remverschil hebben op 1 as. Dan is het goed. En de remschijf mag niet te roestig zijn maar als je dat niet goed kan zien zonder het wiel te verwijderen kan je hem daar ook niet op afkeuren.
Klanten vinden het vaak ook raar dat de auto wel net door de APK is gekomen en dan bij de grote beurt een advies krijgt om de remmen te vervangen...
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
- ikke jelle
Tim, dat is ook niet veel 0.8 mm. Snap dat jij als timmer man denk wát, jullie werken met veel grotere toleranties. Maar de draaiers, freesers en andere metaal bewerkers onder ons werken dagelijks met die kleine toleranties, of het echt zo nauw komt zou ik niet weten. Ze schrijven het niet voor niets voor.
op de 100e of 1000e is heel gewoon met metaal
soms zie ik afgedraaide remschijven terug komen en dan denk ik daar is ook amper wat vanaf
als ze het redden met 5/100 dan natuurlijk geen 7/100
als ik dan kijk naar de 'huis'timmerman die een houten vloertje legt met rondom 5 mm speling
das voor het werken zegt i dan
groet jelle
5 mm?
man, ik hou globaal 5 cm aan!,zit je altijd goed..!
gekheid, hout is natuurlijk niet vergelijkbaar met metaal, daar het idd, afhankelijk van welk houtsoort en type toepassing, in meer of mindere vorm/mate blijft werken.
Als je die marge netjes wegwerkt dmv een parketlatje rondom je houtenvloer, is er niets aan de hand lijkt mij.
Een bolle vloer is leuk, maar is zo lastig knikkeren erop..
man, ik hou globaal 5 cm aan!,zit je altijd goed..!
gekheid, hout is natuurlijk niet vergelijkbaar met metaal, daar het idd, afhankelijk van welk houtsoort en type toepassing, in meer of mindere vorm/mate blijft werken.
Als je die marge netjes wegwerkt dmv een parketlatje rondom je houtenvloer, is er niets aan de hand lijkt mij.
Een bolle vloer is leuk, maar is zo lastig knikkeren erop..
110 HT 200 Tdi 1989.