De defender 90 td5 van een vriend zijn alarm gaat 1 keer af wanneer hij de deur sluit met centrale vergrendeling.
Iemand een idee waar te beginnen zoeken? Alle deuren zijn gesloten en het pennetje/contact wordt ingedrukt.
alvast dank
defender td5 alarm bij sluiten
-
Landmarcs
Re: defender td5 alarm bij sluiten
lrseries3 schreef:Iemand een idee waar te beginnen zoeken?
Misschien onder de motor-kap. D'r zit een nogal fragiel pennetje op de alarmschakelaar onder de motorkap (over dat pennetje zit weer een rubber hoesje).
Bij de minste of geringste armslag onder de motorkap (en zeker als je die kap eraf tilt) loop je kans dat dat pennetje een fatale klap krijgt.
Een MacGyver oplossing is schakelaartje losnemen, een stukje tape eroverheen, zodat het pennetje net iets wordt ingedrukt en dus met de breuk al deels in de schakelaar gedrukt zit, dan schakelaartje terugplaatsen .... met wat geluk gaat dat dan goed, blijft de schakelaar zijn werk doen en "valt" het pennetje niet weer om onder het rubbertje. O ja, de Mac Gyver oplossing kan vele jaren voldoen.
Hoe ik dit weet ? In mijn oude Td5 zat ook zo'n schakelaartje, en ineens, na een dealer bezoek, had ik ook zo'n "er staat nog iets open" toeter bij het op alarm zetten. De chef-werkplaats zei vervolgens: Ja, het is ook een K-constructie ... die chef werkplaats is later voor zichzelf begonnen.
Groeten MarcS
Super tip. Het was inderdaad het pennetje. heb pennetje met vinger ingedrukt en dan maakt hij geen lawaai bij sluiten van de deuren. Ik merk dat de Motorkap niet compleet sluit. Deze zit wel vast in het slot maar als ik er op duw,kan deze motorkap nog iets ingedrukt worden maar bij loslaten zorgt de spanning van die veer aan de motorkap(die in het slot valt) dat de motorkap weer iets naar boven terugveert. . Kan deze veer gewoon afgesteld worden,zo ja Hoe? zodat de veer maximaal ingedrukt zit en niet iets naar boven komt ?
groeten
groeten
-
Roger B.
afstellen gaat niet zoals jij denkt..
afstellen doe je met rubbers op de hoeken en met die pen waar die veer omheen zit.... maar het is niet de bedoeling dat die veer volledig ingedrukt wordt.
pen is bout die met contramoer tegen de motorkap geborgd is
afstellen doe je met rubbers op de hoeken en met die pen waar die veer omheen zit.... maar het is niet de bedoeling dat die veer volledig ingedrukt wordt.
gone
Roger B. schreef:afstellen gaat niet zoals jij denkt..
Die rubbers komen niet tegen de 'radiator omkadering' zeg maar.En de spleet tussen motorkap is groter als bij mijn defender. Dus ik neem aan dat ik de pen dan iets 'korter' moet maken? (zit nu even niet bij de auto dus kan even het mechanisme niet bekijken)
-
Landmarcs
't Is niet ongewoon dat de motorkap "uitstraalt" dat ie niet goed dicht zit.
Het is oon niet ongewoon dat het schakalaartje met het pennetje een beetje afgezakt is (het steuntje is niet geweldig solide) en/of dat het ztukje zig-zag blik dat het pennetje moet indrukken een keer een douw gehad heeft en het pennetje niet ver genoeg induwt.
Het is allemaal nogal aan elkaar gefröbeld dus er zijn ook verschillende punten waar het mis kan gaan.
Groeten MarcS
Het is oon niet ongewoon dat het schakalaartje met het pennetje een beetje afgezakt is (het steuntje is niet geweldig solide) en/of dat het ztukje zig-zag blik dat het pennetje moet indrukken een keer een douw gehad heeft en het pennetje niet ver genoeg induwt.
Het is allemaal nogal aan elkaar gefröbeld dus er zijn ook verschillende punten waar het mis kan gaan.
Groeten MarcS
Ik heb die schakelaar helemaal niet (meer) Sinds ik hem gekocht hem zit er netjes dat beugeltje, draadje met stekkertje is opgebonden. Ik vind het prima zo.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Landmarcs
JanTD5 schreef:Ik heb die schakelaar helemaal niet (meer) Sinds ik hem gekocht hem zit er netjes dat beugeltje, draadje met stekkertje is opgebonden. Ik vind het prima zo.![]()
Da's ook een oplossing. Ik vind de mijne toch beter passen bij het "oude schicht" imago: levertraan en pleisters -- het is een leuke uitdaging om met old-fashioned technieken de moderne techniek op gang te houden..
Groeten MarcS
Nou zo uitdagend vind ik het niet hoor Marc
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
kun je de 2 draden niet gewoon verbinden?
Walter,
Walter,