[1957 Series 1 2L Benzine] Koppelingsplaat (nu met foto)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erik Peters

Re: [1957 Series 1 2L Benzine] Koppelingsplaat (nu met foto)

Berichtdoor Erik Peters » 27 Mei 2014, 23:51

ErwinD90 schreef:Het aantal kilometer kan ik niet met zekerheid zeggen (de teller geeft 6589, 5 aan) maar de leeftijd waarschijnlijk wel.

Die koppelingsplaat is niet uit 1957, dan zat er wel meer roest aan.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Mei 2014, 00:03

als ik de bak van een motor af heb, en de plaat zit er meer dan 75000km in, of ik heb geen idee hoe lang dan wel enige twijfel...... dan gaat het hele zooitje er nieuw in......de volgende keer die bak in mijn handen wil ik zo ver mogelijk uitstellen.

zeer zeker bij een restauratie en al helemaal als de motor ook uit elkaar gaat komen alle slijtage delen nieuw....
gone

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 28 Mei 2014, 03:11

Aan de hele auto zit, gezien de leeftijd, niet al te veel roest. En daar bof ik maar mooi mee. Vraag maar aan Edward, die heeft er naast gestaan. Maar of die plaat wel of niet uit 1957 stamt? Die discussie ga ik niet aan. Het was maar bij wijze van spreken. Het ding is nog goed, net als de rest van de auto. Op 100,000 andere kleine zaken na dan!
:shock:

Wat de restauratie betreft: alles wat makkelijk te vervangen valt en niet meer dan een paar tientjes kost (waarvan het merendeel overigens verzendkosten betreft) wissel ik. En kost het wat meer? Dan ga je als liefhebber net iets verder dan de rest. Want als de Kleine Land Rover eenmaal in elkaar zit wil ik er nagenoeg geen omkijken meer naar hebben!
;)

Wordt vervolgd...
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 28 Mei 2014, 07:06

Als een nieuwe koppeling SET idd maar een paar tientjes kost voor een S1 zou ik niet tweifelen en er een compleet nieuwe set in hangen.

Hij ziet er idd nog prachtig uit maar jij hebt er niks geen zin in om achteraf alsnog de koppeling te vervangen als hij het toch niet lekker doet.

Dus nieuwe plaat, drukgroep en lager zou ik doen in dit geval
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Mei 2014, 08:40

Heren,

Wat mij nu verbaast is dat niemand vraagt hoe dik de koppelingsvoering is, en niemand zegt hoe dik die voering is als je naar een nieuwe plaat kijkt.

Voor hetzelfde geld is de koppeling vorige maand al vervangen en verbeter je hoegenaamd niks aan de betrouwbaarheid door het vervangen van een nieuw deel door een nieuw deel. Mij lijkt zelfs dat kennis (van in dit geval de dikte van nieuw en versleten) meer zekerheid geeft als zonder kennis vervangen (je hebt bij vervangen altijd een klein kansje op een maandagochtend onderdeel, terwijl het misschien wel bijna nieuwe inmiddels bewezen heeft van een andere moment in de week te stammen).

Groeten MarcS

PS Ik her-bouw alleen fietsen en daar is vervangen nog goedkoper, daar is pech onderweg overigens minstens zo lastig, en daar is kennis de beste raadgever.

Terug naar “Techniek”