Ik heb een defender uit 1991. Daar is een hub cap van stuk gegaan: ouderdom. Dat geeft een hoop smurrie op je wiel. Dus heb ik een nieuwe besteld: partnumber FRC4377. Nu had ik eerst de "goedkope" versie: die is wat plastic-achtig en na een week of wat barstte die open. Toen heb ik de Genuine versie gekocht; die is rubber-achtig. Die vloog er vorige week kennelijk af want hij was weg en het wiel zat weer vol smurrie.
Nu heb ik die FRC4377 (opnieuw besteld) eens vergeleken met de hub caps van de andere wielen, en die op de andere wielen zijn nét even groter dan de FRC4377: zowel in de breedte als in de hoogte.
Nu is mijn vraag: volgens de boeken moet ik de FRC4377 hebben, maar kennelijk is die te klein. Welke hub caps moet ik dan wél hebben? Ik kom nl. geen andere tegen.
Dank!
E. Mulder
hub cap
-
Roger B.
Re: hub cap
FTC5414
FTC 5414 is voor de assen met een platte kant op de asstomp waar het borgplaatje van de naafmoer op borgt.
FTC 4377 is voor assen met een groef in de asstomp waar het borgplaatje op borgt
(tenminste... dat verschil lijkt er op de microcat tekening te zijn)
is in iedergeval chassisnummer gerelateerd....tot KA930455 FTC4377 en vanaf LA930456 FTC5414
FTC 5414 is voor de assen met een platte kant op de asstomp waar het borgplaatje van de naafmoer op borgt.
FTC 4377 is voor assen met een groef in de asstomp waar het borgplaatje op borgt
(tenminste... dat verschil lijkt er op de microcat tekening te zijn)
is in iedergeval chassisnummer gerelateerd....tot KA930455 FTC4377 en vanaf LA930456 FTC5414
gone
-
Everhard Mulder
Ik heb gekeken: die FTC5414 is het zeker niet. Die is te klein en heeft geen "randje" aan de onderkant. Maar de FTC 4377 die ik nu heb, is echt kleiner dan de andere...ik snap er niks van of is het bezuiniging?
Everhard
Everhard
-
Roger B.
originele assen? originele naven? ja? dan chassisnummer kijken.
weet niet waar jij gekeken hebt dat die dop kleiner zou zijn?
weet niet waar jij gekeken hebt dat die dop kleiner zou zijn?
gone
-
Everhard Mulder
Ja, ik vind het ook vreemd. Maar als ik de doppen naast elkaar leg, is de FTC 4377 in de lengte zo'n 4,5 millimeter korter en in de breedte een millimeter of 3 kleiner dan de "oude" doppen die ik heb. Misschien zijn die oude wat uitgelubberd???
Everhard
Everhard
Everhard Mulder schreef:Ja, ik vind het ook vreemd. Maar als ik de doppen naast elkaar leg, is de FTC 4377 in de lengte zo'n 4,5 millimeter korter en in de breedte een millimeter of 3 kleiner dan de "oude" doppen die ik heb. Misschien zijn die oude wat uitgelubberd???
Everhard
Die oude viel er toch af? Dan is die dus ruim te groot. Lijkt me geen raketwetenschap
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Everhard Mulder
De FTC 4377 zit erop. Dus zal het wel goed zijn. Maar vreemd is dat die echt wat kleiner is dan de andere. Dank voor de reacties!