Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR of Disco1?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen

Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR, Disco1 in het onderstel?

Peiling eindigde op 20 Jun 2014, 21:37

Niets
23
62%
1"
1
3%
2"
11
30%
3"
1
3%
4"
1
3%
5"
0
Geen stemmen
6"
0
Geen stemmen
Anders
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 37

ToyRoverlander

Re: Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR of Disco1?

Berichtdoor ToyRoverlander » 23 Mei 2014, 21:39

Nouja, een aftakas voor een tractor heeft ook 2 kruiskoppelingen. Dus een cardanas is in dat opzicht hetzelfde :mrgreen: . Daar houd de vergelijkenis ook wel mee op...
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Mei 2014, 22:19

ToyRoverlander schreef:Nouja, een aftakas voor een tractor heeft ook 2 kruiskoppelingen. Dus een cardanas is in dat opzicht hetzelfde :mrgreen: . Daar houd de vergelijkenis ook wel mee op...

Nou, je hebt ook aftakassen met een dubbele koppeling. Kun je door de bocht sturen en de aandrijving naar je machine gewoon aan laten staan. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 23 Mei 2014, 22:20

Haha ok.... ik ben daar totaal niet mee bekend :mrgreen:
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Mei 2014, 00:59

niet direct waar het nu over gaat, maar viel me op in de foto's..... aan welke kant zit het korte stuk van de cardan normaal gesproken? en waarom

mijn gevoel zegt bij de tussenbak omdat ie daar meer beschut zit dan "beneden" bij de as.

maar op die laatste foto van Toyroverlander zit het schuifstuk bij het diff
gone

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 24 Mei 2014, 08:57

Ik denk niet echt dat die perse boven of onder moet. Bij mij zitten ze zo omdat ze op de ze manier van de leverancier kwamen die ze voor mij gemaakt hebben. Aan de ene kant zitten ze meer beschut aan de bovenkant, maar aan de andere kant, als ze beneden zitten kan viezigheid er misschien weer beter uit. Misschien als iemand er echt bezorgd over is dat er troep in kan komen dat er een rubber hoes overheen gedaan word. Ik heb die aan de voorkant wel zitten omdat die een hele lange slip joint heeft en erg onbeschermd was. Ik zorg wel dat ze lekker vol met vet zitten.
Toy-Rover

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 26 Mei 2014, 19:35

Ok, resultaat van de poll zegt heel veel. Dat is al duidelijk.

Nu heb ik nog een andere vraag.. Stel je wilt je Defender, Disco1, RRC verhogen en je kunt de keuze maken tussen een bolt-on verhoging, waarbij je dus niet veel verder kan dan 2" omdat je anders allerlei handling issues krijgt, en een kit waarbij hij meer verhoogt zou kunnen worden maar die niet helemaal bolt-on is. Een kit die ervoor zorgt dat de handling zo dicht mogelijk bij standaard blijft, en in ieder geval beter zou zijn dan een 2" opgehoogde Rover. Een kit waarbij ook gelast zou moeten worden en wat dingen echt veranderd/aangepast zouden moeten worden. Zou dat een optie zijn waarvoor gekozen zou kunnen worden en zoja, hoeveel zou hij dan opgehoogd worden? Nog steeds 2" of dan wel wat meer?
Toy-Rover

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Mei 2014, 20:29

Ik zou hem niet heel veel hoger hoeven dan 2 inch. Hoger heeft vooral nu als je ook grotere wielen kunt monteren om meer vrijheid onder de assen te krijgen.

Maar als je 37ers op een LaRo as zet kun je een aanhanger meenemen voor diffs, steekassen etc. Dan zou im persoonlijk liever een bolt on oplossing willen in bijvoorbeeld Dana 60 assen. Of een kit om dergelijke assen te voorzien van de opnames voor de Land Rover ophanging.

Ik ben te lui om zelf assen te zoeken en dan alles uit te vogelen en te fabriceren, dus een kit daarvoor zou ik zeker overwegen. ;)

Best leuk om een keer over te bomen.
Edward van Vugt

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 26 Mei 2014, 20:40

Klopt. Ik heb wel allang gemerkt dat LR rijders niet snel geneigd zijn om assen, of in het algemeen onderdelen van een ander merk, op hun auto te bouwen. Ze houden het liever bij aftermarket LR onderdelen zoals Ashcroft of KAM. Maar zoiets is ook al door mijn hoofd gegaan, en wellicht alsnog interessant om tijd in te steken.

Ik denk ook dat de meeste niet meer verhoging willen dan 2", voor uiteenlopende redenen. Maar wie weet.
Toy-Rover

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Mei 2014, 21:08

Het is bij mij vooral gebrek aan kennis. Het enige dat ik van andere assen weet heb ik van de USA truck jongens. Die zijn al bij 42" aan beland. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Mei 2014, 21:16

geen optie voor mij.... als je witte platen hebt mag aan het chassis niet gelast worden van tante TUV.

bovendien... leuke theorie maar zwaartepunt verhogen gaat hoe dan ook het gedrag negatief beïnvloeden
gone

Terug naar “Techniek”