Berichtdoor ToyRoverlander » 23 Mei 2014, 09:32
JoostKenya schreef:
Ik heb net nog even onder mijn beide Defenders gekeken, de één opgehoogd en de ander op standaard hoogte en wat blijkt:
- Standaard maakt de kruiskoppeling op de bak een significante hoek en de kruiskoppeling op het diff is vrijwel recht
- Dit is in strijd met de montage voorschriften van Vincent.
- Vanuit de fabriek krijg je dus al wat oneenparigheid.
Ik had al zo'n vermoeden dat de orientatie van de cardanas zoiets zou zijn. Dat is dus wat LR op de el cheapo manier heeft opgelost door de flenzen van de cardanas 'out of phase' te plaatsen. Dat heft de trillingen blijkbaar genoeg op om het niet te merken. Op de Disco2 hebben ze wel een DC as gebruikt, waarschijnlijk omdat dat een duurdere luxere auto was waarbij meer aandacht besteed werd aan NVH.
Waarschijnlijk als je andere radiusarmen neemt zou het best nog wel eens voldoende kunnen zijn om de cardanas uit elkaar te halen en de flenzen weer recht te zetten t.o.v. elkaar. Maar zonder de mogelijkheid om zelf te kunnen kijken en meten weet ik dat niet zeker. Misschien is de originele cardanas dan ook te kort, geen idee.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.