Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR of Disco1?
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Re: Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR of Disco1?
Die bedoelde ik ja. Ok, nooit opgevallen terwijl ik er toch wel vaker langs ben gereden. Denk dat de mooie jaguars ernaast mij teveel afleiden 
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR of Disco1?
ToyRoverlander schreef:Ja ik weet niet of er ander spul aan het chassis bevestigd is, brandstof koelers oid, dacht dat dat bij een Td5 was...
De nieuwe Puma Defender heeft alleen het brandstoffilter te dicht bij de top mount van de rechter achterdemper. Eerdere modellen hebben daar meer ruimte.
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Re: Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR of Disco1?
Gelukt!
Ik heb bij de dealer de kans gekregen om een nieuwe 110 op te meten, en die bowler die binnen staat.
Ik heb bij de dealer de kans gekregen om een nieuwe 110 op te meten, en die bowler die binnen staat.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR of Disco1?
zie je wel, niet alle dealers zijn knurften

gone
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Re: Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR of Disco1?
Deze in ieder geval niet meer! De man die mij aansprak was erg behulpzaam en vriendelijk. Zo zie ik het graag.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR of Disco1?
ToyRoverlander schreef:Deze in ieder geval niet meer! .....
Ah... kennelijk hebben er meer bij de vorige uitbater enige ¿vraagtekens?
Lang geleden bezocht ik deze dealer op zoek naar antwoorden (en een leuk aanbod) en na een wat schimmig anti-chambreren werd ik in het Duits aangesproken.
Ik heb dan wel een Duits klinkende achternaam, maar al minstens sinds 1800 wonen mijn voorvaderen (in mannelijke lijn) in het "Nederlandse" Rijnland (voor 1800 is het wat moeilijker terugzoeken).
Na deze "foute" opening bleken bovendien de antwoorden dubieus (of gewoon onjuist), en was het aanbod ook niet erg aantrekkelijk (weinig korting en een uiterst beroerd inruil-aanbod). Zaken die de werkplaats extra voor mij zouden moeten doen waren ook "moeilijk" en het leek erop dat de werkplaats liever niks "extra" deed ... ik kon het ook zelf wel was min of meer de suggestie. Of te wel: Je kreeg er de indruk dat klanten de dagelijkse orde in de war schoppen, en zeker als die klanten "alleen maar" naar een Defender kwamen kijken.
Groeten MarcS
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Re: Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR of Disco1?
Voor de Defender 110 heb ik al een oplossing in gedachten om het onderstel zelfs met 3" lift een betere geometrie te geven dan met standaard hoogte. En met 4" zit het weer nagenoeg hetzelfde als bij standaard hoogte. Zover het nu in mijn hoofd zit moet er wat geslepen en gelast worden. De reactiearm ophanging aan de achteras, samen met de demper steun moet eraf en nieuwe erop. Ik ben nog aan het kijken naar de demperlocatie op de achteras. De rest word bolt-on. De reactiearmen worden dan ook verwisseld voor andere gezien er andere (grotere) rubberen bussen nodig zijn. Dit omdat de LR armen een pin aan 1 kant hebben en dus vrij zijdelings kunnen draaien. Hierdoor heeft de andere kant van de arm een vrij dun rubber in de bus zitten omdat die geen torsie op hoeft te vangen. Omdat de pin komt te vervallen, en daar ook een ronde bus in de plaats komt, moeten dit andere bussen zijn omdat die van LR te weinig beweging toelaat.
Bij de Bowler, die meen ik op een 90 chassis staat, merkte ik een verschil op in de ophanging van de A-frame aan het chassis, t.o.v. de 110. Ze hadden geen standaard 90 staan waarmee ik kon vergelijken of dit standaard is of al aangepast voor de bowler.
Bij de Bowler, die meen ik op een 90 chassis staat, merkte ik een verschil op in de ophanging van de A-frame aan het chassis, t.o.v. de 110. Ze hadden geen standaard 90 staan waarmee ik kon vergelijken of dit standaard is of al aangepast voor de bowler.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR of Disco1?
ToyRoverlander schreef:Bij de Bowler, die meen ik op een 90 chassis staat, merkte ik een verschil op in de ophanging van de A-frame aan het chassis, t.o.v. de 110.
Goed bezig!
Een Bowler met een wielbasisis van een 90 is niet zo logisch maar kan wel.
Ik weet niet wat je gezien hebt maar er zijn Bowlers op basis van Range Rover, Disco en Defender gebouwd.
Een Bowler Tomcat heeft nog steeds een chassis, meestal Range Rover.
Een Bowler Wildcat heeft een space frame.
Verschil in A-frame komt wellicht doordat oudere donorauto's nog een Boge Hydromat hadden??
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Re: Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR of Disco1?
Het zag eruit als een defender 90 met veel stickers, andere velgen, rolkooi en een ander interieur. Ik kan me niet meer herinneren of er een bult in de motorkap zat of niet. Eén uitlaat downpipe, en aan de onderkant had hij dezelfde details (leidingwerk) als de nieuwe 110 die buiten stond. Dus ik zou zeggen dat het op basis van een puma was. Ook waren de a-frame beugels die bij pre-2007 modellen gebout zitten bij deze gelast, wat me weer doet vermoeden dat het op basis van een puma is. Ik had de wielbasis opgemeten en die kwam op 93.1" ongeveer. Moest het in 2 delen meten omdat ik het verkeerde (te korte) rolmaat had meegenomen, dus dat is niet helemaal nauwkeurig.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: Hoeveel lift heeft jouw Defender, RR of Disco1?
OK dat was een nieuwe auto? Dat moet dan een Bowler van de Defender Challenge zijn.
Dat is technisch een standaard 90 chassis met rollkooi en andere veren en dempers.
Het een auto volgens het FIA T2 regelement. Ik wist niet dat je die in Nederland had.
In welk opzicht was het A-frame anders? En heb je ook gemeten hoe hoog ie op zijn veren stond?
Hoeveel veerweg?
Dat is technisch een standaard 90 chassis met rollkooi en andere veren en dempers.
Het een auto volgens het FIA T2 regelement. Ik wist niet dat je die in Nederland had.
In welk opzicht was het A-frame anders? En heb je ook gemeten hoe hoog ie op zijn veren stond?
Hoeveel veerweg?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten