knipperend km stand LR discovery TD5
knipperend km stand LR discovery TD5
Sinds enige tijd knippert de Km stand (ODO meter) in het display van mijn Discovery TD5. De stand loopt wel gewoon door en de dagteller knippert niet. Er is niet gesleuteld aan dit gedeelte en na vernieuwen accu doet dit probleem zich voor. (dus ik heb niet getracht de km stand te beïnvloeden
) Ik heb gelezen dat dit probleem zich voordoet als de km stand van de meter niet overeenstemt met het geheugen van de computer, weet niet zeker of dit klopt. Ook LR dealer kon dit niet resetten met nanometer. Dit probleem kwam hem niet bekend voor. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?
Land rover Discovery II
Re: knipperend km stand LR discovery TD5
Ben benieuwd naar de uitleg.
Ik ben een paar weken geleden wezen proefrijden met een Disco, en deze had hetzelfde euvel. Ik heb er eigenlijk verder niet naar gevraagd waarom de km stand knipperde.
Maar als dit inderdaad met een afwijkende tellerstand te maken heeft, dan is het een interessant verhaal.
Ik ben een paar weken geleden wezen proefrijden met een Disco, en deze had hetzelfde euvel. Ik heb er eigenlijk verder niet naar gevraagd waarom de km stand knipperde.
Maar als dit inderdaad met een afwijkende tellerstand te maken heeft, dan is het een interessant verhaal.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
-
Roger B.
fijne LR dealer dan..... die kunnen dit wel resetten met testbook/T4 (een nanocom wordt door een LR dealer echt niet gebruikt)
komt bij te lage accuspanning (of op onjuiste manier af- en aankoppelen van de accu) inderdaad vaker voor dat de odo meter gaat knipperen. Dit kan met de juiste uitleesapparatuur weer gereset worden
komt bij te lage accuspanning (of op onjuiste manier af- en aankoppelen van de accu) inderdaad vaker voor dat de odo meter gaat knipperen. Dit kan met de juiste uitleesapparatuur weer gereset worden
gone
Ik heb laatst bij een disco 2 dit met een nanocom evo verholpen.
Dus gaat prima met de nanocom.
Gr. Wiko
Dus gaat prima met de nanocom.
Gr. Wiko
Laatst gewijzigd door WikoW op 22 Mei 2014, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt inderdaad ook voor als de KM stand in de ECU en in de teller niet overeen komen. Erg slechte beurt van de dealer trouwens, die moet dit gewoon weten natuurlijk.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
- Thomas Td5
sketcher schreef:Komt inderdaad ook voor als de KM stand in de ECU en in de teller niet overeen komen.
Dit dus. Het is een beveiliging om te voorkomen dat iemand de kilometerstand zomaar terug kan draaien. Een dealer kan deze situatie oplossen met hun testkast. Let wel dat de hoogste km-stand als leidend wordt gezien na reset.
-
Roger B.
het knipperen komt niet alleen als je met de tellerstand knoeit of tellerunit wisselt oid, het kan ook bij een tijd spanningsloos zijn voorkomen enzo.
gone
Dag Wiko,
Het is al een tijdje geleden dat je een bericht geschreven hebt om de kilometerstand terug te synchroniseren tussen BCU en teller.
Ben jij nog in de mogelijkheid dit nog een keer toe te passen. Ik heb nl. Een disco van 2001 waarvan de teller even water gezien heeft, een tijdje uitgevallen en nu knippert.
Het is al een tijdje geleden dat je een bericht geschreven hebt om de kilometerstand terug te synchroniseren tussen BCU en teller.
Ben jij nog in de mogelijkheid dit nog een keer toe te passen. Ik heb nl. Een disco van 2001 waarvan de teller even water gezien heeft, een tijdje uitgevallen en nu knippert.