probleem motor
-
glennhosten
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 11 Mei 2014, 22:42
probleem motor
dag by deze heb ik een een vraagje wie kan me helpen heb vandaag by men disco een waterpomp vervangen en by deze alles aangesloten zoals het hoort by het starten van de wagen maakte de motor een raar lawaai en begon opeens alle motor olie op de grond te lopen mvg glenn
Re: probleem motor
wat is het type motor?
Re: probleem motor
Kan je vertellen wat je gedaan hebt? Dus wat allemaal los geschroefd is geweest en welke volgorde? Waar lekt de olie uit? Is het kleppendeksel los geweest? Heb je de waterpomp preventief vervangen of was deze stuk?
Re: probleem motor
Tja, dit is wel een heeeeele vage omschrijving.
Neem aan dat je zelf ook inziet dat met zo weinig informatie we niet heel veel kunnen helpen.
Probeer in ieder geval aan te geven wat je hebt losgehaald. Alleen het vervangen van een waterpomp staat los van het oliecircuit. Tenzij de pomp ontploft is, maar dat lijkt me stug.
Of wellicht met niet dezelfde boutjes teruggezet. Te lange kunnen wellicht een beschadiging in het blok veroorzaken.
Hier roep ik maar wat trouwens.

Daarnaast lijkt het me niet zo'n probleem om zelf te zien waar die olie dan vandaan komt.
Wellicht een fotootje van waarvandaan de olie lekt.
Succes.
Neem aan dat je zelf ook inziet dat met zo weinig informatie we niet heel veel kunnen helpen.
Probeer in ieder geval aan te geven wat je hebt losgehaald. Alleen het vervangen van een waterpomp staat los van het oliecircuit. Tenzij de pomp ontploft is, maar dat lijkt me stug.
Of wellicht met niet dezelfde boutjes teruggezet. Te lange kunnen wellicht een beschadiging in het blok veroorzaken.
Hier roep ik maar wat trouwens.
Daarnaast lijkt het me niet zo'n probleem om zelf te zien waar die olie dan vandaan komt.
Wellicht een fotootje van waarvandaan de olie lekt.
Succes.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: probleem motor
De speffelplaat doorstreusen. Eventueel de burkstang nog even nopnippelen. Succes!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
-
glennhosten
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 11 Mei 2014, 22:42
Re: probleem motor
De pomp was stuk heb het kleine potje naast de pomp de boutjes losgemaakt de pomp gewisselt met een nieuwe potje terug vast gezet de wagen draaide 2 minuten tot we een raar lawaai hoorde van het blok de wagen diret stil gelegt en de olie liep langs de waterpomp naar beneden het ganse blok is leeg gelopen dacht eerst aan het carter onderaan de motor maar daar is niks te vinden
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: probleem motor
het spijt me, maar hier is nog geen touw aan vast te knopen...
blok is leeggelopen... olie gepeild dan?
geluid? wat voor geluid? piepen, kraken, ploffen, knikkeren ?? "geluid" is wel erg vaag
potje?
WAT is er nu langs je blok gelopen? olie? (welke olie) koelvloeistof? iets anders?
als je niet weet wat voor onderdelen, plaats dan een foto met wat pijlen om onderdelen aan te duiden.
blok is leeggelopen... olie gepeild dan?
geluid? wat voor geluid? piepen, kraken, ploffen, knikkeren ?? "geluid" is wel erg vaag
potje?
WAT is er nu langs je blok gelopen? olie? (welke olie) koelvloeistof? iets anders?
als je niet weet wat voor onderdelen, plaats dan een foto met wat pijlen om onderdelen aan te duiden.
gone
-
glennhosten
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 11 Mei 2014, 22:42
Re: probleem motor
motor olie is leeg gelopen denk dat het de pakking van de cillinders is die stuk is gegaan was een kletterend geluid
Re: probleem motor
Enige advies dat op basis van dit verhaal te geven is lijkt mij: breng de auto naar de garage en zeg dat hij stuk is...... 
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten