aangezien mijn eerste bericht op het forum hier zal ik me eerst kort voorstellen. Ik ben Arjan Honkoop, woonachtig te Sliedrecht en inmiddels al weer 26 jaar oud. Sinds iets meer dan een half jaar rij ik een Range Rover Classic 4.2 V8 (omgekat). Opbouw en motor uit 1990-1991.
Sinds een tijdje heb ik problemen met de ontsteking waar ik niet uit kom. Het begon met het veelvoorkomende probleem met de ontstekingsmodule, bij een warme motor valt deze uit en na een tijdje met de kap open was starten weer mogelijk. Dit gerepareerd en de ontstekingsmodule en opnemer vervangen, de 2-pins module vervangen door een 3-pins, dit zou geen problemen moeten geven volgens diverse fora (merk Bearmach).
Hier een week of 3 mee gereden, rijdend weg gezet en nu niet meer aan de praat te krijgen, geen ontsteking. Vanavond de scope eraan gehangen, er is een constant signaal op de bobine, deze krijgt dus geen signaal binnen van de onstekingsmodule. Deze nageken maar ik weet niet welk beeld hier uit hoort te komen. Onderstaand het beeld uit de ontstekingsmodule en daaronder het beeld van de opnemer in de ontsteking.

Signaal ontstekingsmodule zonder spanning

Signaal opnemer ontsteking
Beide afbeeldingen zijn gemaakt met het ronddraaien van de motor op de startmotor. Met starten komt de toerenteller door het missende ontstekingssignaal ook niet omhoog.
Iemand hier nog meer ervaring mee? Het signaal van de opnemer lijkt me goed wat zou betekenen dat de module defect is. Iemand ervaring met de levensduur van een bearmach ontstekingsunit? De accuspanning is een aantal keer laag geweest, mogelijk dat hierdoor schade ontstaat?
Alvast bedankt voor de informatie!
Met vriendelijke groet,
Arjan Honkoop