Hallo,
We zijn bezig met de remmen en moeten een en ander bestellen, alleen weet niet precies welke de juiste onderdelen zijn op paddock spares. Een betreft defender 110 uit 84.
Achter heb we nieuwe zuigers, blokjes en bevestigingsboutjes (veertjes, pennen en splitpennetjes) nodig. Sealkit hebben we al. Ps.. achter is een salisburry as.
https://www.icloud.com/photostream/#A2J0DiRHGNX57n
Voor hebben we nieuwe zuigers nodig. Sealkit hebben we al. Blokjes hebben nog genoeg vlees.
https://www.icloud.com/photostream/#A25ON9t3Q8j02
Kan iemand me helpen aan de hand van de foto's.
Diameter zuigers voor en achter zijn gelijk (46mm). ook dikt/diepte is gelijk (30mm)
Alvast bedankt!
Remmen revisie defender (onderdelen?)
- mphoogeveen
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 22 Jan 2010, 21:51
- Locatie: groningen
- Contact:
Remmen revisie defender (onderdelen?)
Groet Martijn.
Land Rover Defender 110 county 1984 (Import uit UK 2012), 6 cilinder Nissan LD28 motor (origineel vermoedelijk V8 geweest)
c.v. http://martijnhoogeveen.nl
Land Rover Defender 110 county 1984 (Import uit UK 2012), 6 cilinder Nissan LD28 motor (origineel vermoedelijk V8 geweest)
c.v. http://martijnhoogeveen.nl
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Remmen revisie defender (onderdelen?)
Origineel heeft een LR 110 uit '84 trommelremmen op de achteras (dat had de mijne tenminste wel). Dus onder de jouwe zit al een nieuwere achteras.
Mijn 300 tdi heeft standaard schijfremmen op de (Salisbury) achteras en het klopt dat de zuigermaat voor en achter hetzelfde is, alleen heb ik voor geventileerde schijven en dus iets bredere remklauwen. Volgens mij is de remklauw hetzelfde als van een remklauw voor een niet geventileerde schijf, alleen zit er een opvulplaat tussen de beide helften. NOOIT de helften scheiden!
Overigens vervang ik de zuigers pas als ik nieuwe remblokken nodig heb. Het gedeelte dat 'uitsteekt' verroest doorgaans en normaal komen de zuigertjes steeds iets verder naar buiten naar mate de blokken slijten, maar verroeste zuigers terugdrukken voor nieuwe blokken doe ik niet, dat geeft geheid lekkage. Last van een vastzittende zuiger heb ik nog niet gehad.
De slijtage van de remblokken voor en achter gaat niet gelijk op (achter is bij mij doorgaans eerder versleten).
Groet,
Erik.
Mijn 300 tdi heeft standaard schijfremmen op de (Salisbury) achteras en het klopt dat de zuigermaat voor en achter hetzelfde is, alleen heb ik voor geventileerde schijven en dus iets bredere remklauwen. Volgens mij is de remklauw hetzelfde als van een remklauw voor een niet geventileerde schijf, alleen zit er een opvulplaat tussen de beide helften. NOOIT de helften scheiden!
Overigens vervang ik de zuigers pas als ik nieuwe remblokken nodig heb. Het gedeelte dat 'uitsteekt' verroest doorgaans en normaal komen de zuigertjes steeds iets verder naar buiten naar mate de blokken slijten, maar verroeste zuigers terugdrukken voor nieuwe blokken doe ik niet, dat geeft geheid lekkage. Last van een vastzittende zuiger heb ik nog niet gehad.
De slijtage van de remblokken voor en achter gaat niet gelijk op (achter is bij mij doorgaans eerder versleten).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
- mphoogeveen
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 22 Jan 2010, 21:51
- Locatie: groningen
- Contact:
Re: Remmen revisie defender (onderdelen?)
Erik, dank tot dusver.
We zijn de remmen gaan checken omdat laatste keer met de apk de monteur er een opmerking over had gegeven en we zelf hadden gezien dat de seals los aan het laten waren en klem om de cilinders zaten. En nu bleken er in bijna alle cilinders flinke roestvlekken te zitten en leek het ons dus verstandig zoals je al zij om een roestige cilinder niet terug te drukken. Om lekkages te vermijden dus alle cilinders maar vervangen.
Helften scheiden waren we inderdaad niet van plan!
We zijn de remmen gaan checken omdat laatste keer met de apk de monteur er een opmerking over had gegeven en we zelf hadden gezien dat de seals los aan het laten waren en klem om de cilinders zaten. En nu bleken er in bijna alle cilinders flinke roestvlekken te zitten en leek het ons dus verstandig zoals je al zij om een roestige cilinder niet terug te drukken. Om lekkages te vermijden dus alle cilinders maar vervangen.
Helften scheiden waren we inderdaad niet van plan!
Groet Martijn.
Land Rover Defender 110 county 1984 (Import uit UK 2012), 6 cilinder Nissan LD28 motor (origineel vermoedelijk V8 geweest)
c.v. http://martijnhoogeveen.nl
Land Rover Defender 110 county 1984 (Import uit UK 2012), 6 cilinder Nissan LD28 motor (origineel vermoedelijk V8 geweest)
c.v. http://martijnhoogeveen.nl
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Remmen revisie defender (onderdelen?)
Je bedoelt waarschijnlijk de stofringen die losgekomen zijn uit de remklauw. Daar zou ik overigens een origineel setje voor gebruiken, dan heb je de meeste kans dat je ze er goed in krijgt.
Ik bestel drie setjes voor de voorremmen, waarvan één setje in de beide achterste klauwen gaat.
En ik heb een extra set remklauwen liggen die ik in alle rust zou kunnen reviseren, maar dit moet meestal op het laatste moment gebeuren (vlak voor ik weer met de remmen bezig ga). En er komen gewoon van die geperste stalen verchroomde zuigers in die ook weer gaan roesten. Er zijn ook rvs remzuigers te koop (ook bij Paddock), maar die monteer ik niet omdat ik op deze manier gedwongen wordt om ze te vervangen en zo het remsysteem van nieuwe remolie voorzien wordt.
Groet,
Erik.
Ik bestel drie setjes voor de voorremmen, waarvan één setje in de beide achterste klauwen gaat.
En ik heb een extra set remklauwen liggen die ik in alle rust zou kunnen reviseren, maar dit moet meestal op het laatste moment gebeuren (vlak voor ik weer met de remmen bezig ga). En er komen gewoon van die geperste stalen verchroomde zuigers in die ook weer gaan roesten. Er zijn ook rvs remzuigers te koop (ook bij Paddock), maar die monteer ik niet omdat ik op deze manier gedwongen wordt om ze te vervangen en zo het remsysteem van nieuwe remolie voorzien wordt.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten