Onlangs heb ik in Engeland een 110 3,5L V8 uit 1990 gekocht. Momenteel zit er nog een LPG installatie in, maar met de huidige belastingtarieven wil ik deze uitbouwen. Bij de garage waar mijn 'normale' auto in onderhoud is willen ze het wel doen, maar mag ik niet bij de werkzaamheden zijn. Ik heb (nu nog) vrij weinig verstand van auto's, maar omdat ik graag wil leren zoek ik een enthousiast iemand die samen met mij de LPG installatie wil uitbouwen en zaken als de waterslangen weer in originele staat wil brengen. E.e.a. bij voorkeur in de regio Twente.
LPG uitbouw
Re: LPG uitbouw
Misschien een wat gekke vraag maar een auto uit 1990 wordt pas volgend jaar 25 jaar oud dus waarom zou je nu de LPG tank er al uit halen? Je betaalt nu toch het volle tarief en met de huidige brandstofprijzen is LPG vrij snel aantrekkelijk (meer dan 4000 km/jaar bij een ingebouwde installatie). Komt bij dat de regels over een jaar misschien al weer helemaal anders zijn en je dan misschien weer spijt krijgt van de uitbouw...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Ik begreep dat de tank niet ouder mag zijn dan 10 jaar wanneer deze ter keuring wordt aangeboden. Dat is hij helaas wel.
Defender 110 3.5 V8, bj 1989
-
Roger B.
die eis van 10 jaar geldt bij keuring van een brandstofwijziging (dus als er net een installatie ingebouwd is) of ze die eis ook hanteren bij een invoerkeuring (neem aan dat je daaraan refereert) weet ik niet. Bij de APK kijken ze alleen of ie niet overmatig roest of vervormd is.
je kunt natuurlijk even bij de RDW informeren (bij het keuringsstation waar je hem wil latne keuren bij voorkeur) wat ze verwachten van je..
overweging is vervolgens of je er niet een nieuwe tank in wil zetten en op LPG wil doorrijden of dat je er met wat meer tijd en misschien wat minder geld een herkeuring van de tank tegenaan gooit....
Overigens, afgezien van het belasting verhaal bij 25 jaar en ouder (wat volgens mij voor auto's die nog in de regeling moeten komen 30 jaar is of zelfs helemaal niet van toepassing is) is LPg bij zo'n V8 al vrij snel lucratief........ heb laatst met een one-ten 3,5 carb V8 op LPG gereden met 3500kg kar-met-p38 en die liep netjes 1 op 3 (normaal 1 op 5)
je kunt natuurlijk even bij de RDW informeren (bij het keuringsstation waar je hem wil latne keuren bij voorkeur) wat ze verwachten van je..
overweging is vervolgens of je er niet een nieuwe tank in wil zetten en op LPG wil doorrijden of dat je er met wat meer tijd en misschien wat minder geld een herkeuring van de tank tegenaan gooit....
Overigens, afgezien van het belasting verhaal bij 25 jaar en ouder (wat volgens mij voor auto's die nog in de regeling moeten komen 30 jaar is of zelfs helemaal niet van toepassing is) is LPg bij zo'n V8 al vrij snel lucratief........ heb laatst met een one-ten 3,5 carb V8 op LPG gereden met 3500kg kar-met-p38 en die liep netjes 1 op 3 (normaal 1 op 5)
gone
- arjan_de_jong
Volgens mij is die leeftijd idd enkel bij inbouw van LPG en niet als het er al in zit.
Mijn volvo op LPG zit al ruim 15 jaar een LPG installatie in. (wel is vorig jaar de tank vervangen vanwege een defecte interne pomp.)
Mijn volvo op LPG zit al ruim 15 jaar een LPG installatie in. (wel is vorig jaar de tank vervangen vanwege een defecte interne pomp.)
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Als het Britse kenteken LPG vermeldt neemt de RDW dit gewoon over.
Echter niet alle Britse LPG auto's hebben dit op kenteken staan, even op het V5 formulier kijken dus.
Als ik het kenteken goed kan lezen:
Vehicle details
Vehicle make LAND ROVER
Date of first registration 06 September 1989
Year of manufacture 1989
Cylinder capacity (cc) 3528cc
CO₂Emissions Not available
Fuel type PETROL/GAS
Export marker N
Vehicle status Not taxed
Vehicle colour GREEN
Echter niet alle Britse LPG auto's hebben dit op kenteken staan, even op het V5 formulier kijken dus.
Als ik het kenteken goed kan lezen:
Vehicle details
Vehicle make LAND ROVER
Date of first registration 06 September 1989
Year of manufacture 1989
Cylinder capacity (cc) 3528cc
CO₂Emissions Not available
Fuel type PETROL/GAS
Export marker N
Vehicle status Not taxed
Vehicle colour GREEN