Nieuw voorruit rubber monteren, 110 1989.
Re: Nieuw voorruit rubber monteren, 110 1989.
ohh het frame zat er zelfs bij.
Sorry ik deed veel in korte tijd lezen.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Coen, Marc, edward, Roger,
en al die andere positief opbouwende criticasters:
ik heb gistermiddag in het pitoreske Burgervlotweg/noord holland mij ozo gekoesterde frame met rubber en glasheldere voorruit opgehaald;
bij iedere pomp langs de snelweg op de terugweg gestopt, uit m'n 110 gestapt en 'm telkens achterin even bekeken, me realiserend wat voorn bofkont ik toch ben!
Want ik heb het mooiste defenderframe met rubber en ruit van nederland, en dat pakken jullie mij mooi nooit meer af!
Dus jullie kletsen maar lekker door hoor!!
maak mij maar belachelijk, met wat voorn randdebiel actie dat is om om een rubber heen te schilderen..!
maar jullie vergeten mooi 1 ding, en wel dat ondergetekende een meesterschilder is!
maw: bij mijn overlijden zal dat frame van mijn 110 gedemonteerd worden, en 2 weken later zal die naast de nachtwacht in het Rijksmuseum hangen!
Opdat mijn messcherpe schilderkunsten voor generaties to come behouden blijft!!
de groeten!!

En nee, opmerkingen dat het technies onmogelijk is dat ik mijn 110 zal overleven worden niet op prijs gesteld!
en al die andere positief opbouwende criticasters:
ik heb gistermiddag in het pitoreske Burgervlotweg/noord holland mij ozo gekoesterde frame met rubber en glasheldere voorruit opgehaald;
bij iedere pomp langs de snelweg op de terugweg gestopt, uit m'n 110 gestapt en 'm telkens achterin even bekeken, me realiserend wat voorn bofkont ik toch ben!
Want ik heb het mooiste defenderframe met rubber en ruit van nederland, en dat pakken jullie mij mooi nooit meer af!
maak mij maar belachelijk, met wat voorn randdebiel actie dat is om om een rubber heen te schilderen..!
maar jullie vergeten mooi 1 ding, en wel dat ondergetekende een meesterschilder is!
maw: bij mijn overlijden zal dat frame van mijn 110 gedemonteerd worden, en 2 weken later zal die naast de nachtwacht in het Rijksmuseum hangen!
de groeten!!
En nee, opmerkingen dat het technies onmogelijk is dat ik mijn 110 zal overleven worden niet op prijs gesteld!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- ikke jelle
las ik even voor en de vrouw zegt opschepper
groet jelle
- arjan_de_jong
Steek even een electra draad achter het rubber zodat hij omhoog staat. Dan kun je mooi net een stukje onder het rubber door schilderen.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Nu wil ik mijn raamrubber aan de voorkant vervangen. Dit is een ruit met verwarming. Moet ik hier nog ergens extra op letten?
Grt. Erik
Grt. Erik
Niet stuk maken! Zonde van je verwarmde ruitje en duur.
Eruit halen is een fluitje: rondom aan de buitenkant voorzichtig wegsnijden (zondat dat je mes het staal van je raam raakt). Met twee man (een binnen, een buiten) krijg je hem eruit. Binnen drukken, buiten aanpakken.
Maar erin zetten is wat minder eenvoudig. Er staat hier mooi beschreven hoe het moet. Mijn ervaring na twee keer: gebruik zuignappen en veul sop en vettigheid.
Alternatief: rij bij een van de bedrijven langs die ons dagelijks bestoken met de meest irritante k## reclames, tik 100 ek af (oid) en verzeker je van geen problemen
Eruit halen is een fluitje: rondom aan de buitenkant voorzichtig wegsnijden (zondat dat je mes het staal van je raam raakt). Met twee man (een binnen, een buiten) krijg je hem eruit. Binnen drukken, buiten aanpakken.
Maar erin zetten is wat minder eenvoudig. Er staat hier mooi beschreven hoe het moet. Mijn ervaring na twee keer: gebruik zuignappen en veul sop en vettigheid.
Alternatief: rij bij een van de bedrijven langs die ons dagelijks bestoken met de meest irritante k## reclames, tik 100 ek af (oid) en verzeker je van geen problemen
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Let vooral goed op met de elektra aansluitingen aan de raam. Sommigen vallen er al af als je er naar kijkt. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Coen83 schreef:Alternatief: rij bij een van de bedrijven langs die ons dagelijks bestoken met de meest irritante k## reclames, tik 100 ek af (oid) en verzeker je van geen problemen
Je kan ook naar Auwtotaalglas, die zijn een stuk terughoudender met die Kwalitatief Uitermatie Trieste reclames.
Ik ken er maar een vestiging van - die hier in 033 - en daar zijn ze altijd heel netjes, aardig, en zij vinden het een leuke sport om weer eens een ouderwets rubbertje strak te monteren.
Let wel op: een verwarmde voorruit is toch iets kwetsbaarder als een gewone.
Groeten MarcS
-
Roger B.
Nu vind ik de "oh- oh- oh- oh, d'r zit een sterretje in mijn glas, wanneer dat niet gemaakt wordt.. scheurt het totale glas... Au- to- taal-glas...."ook niet toonbeeld van kwaliteit en wel uitermate irritant

gone
110-Td5 X-tech 2006