niet uit 4x4

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Ducati1

niet uit 4x4

Berichtdoor Ducati1 » 15 Apr 2014, 21:52

hallo techneuten

De serie 3 staat in 4x4 maar is daar met geen mogelijkheid uit te krijgen.Dit is voor mij nieuw en ik heb hier geheel geen ervaring mee. De vooras is er een hele tijd tussenuit geweest en sinds afgelopen weekend er weer tussen gezet. De gele schakelpook staat los en is vrij naar beneden en boven te bewegen zonder in een stand te blijven staan. rode pook (hoge en lage gearing werkt goed maar is nu niet te controleren omdat in beide standen de auto amper te berijden is. hij hobbelt metertje per metertje vooruit. Heb onder dit rijden ook al de rode pook heen en weer bewogen maar geen verandering....wie weet een oplossing

Jaap

conny

Re: niet uit 4x4

Berichtdoor conny » 16 Apr 2014, 12:10

Rij even het onverhard op; beetje heen en weer, beetje sturen en dan schiet hij er vanzelf uit. De banden moeten speling hebben om te wrikken/spinnen.

GeertLW79

Berichtdoor GeertLW79 » 16 Apr 2014, 12:37

Even een wiel opkrikken om de spanning uit de aandrijflijn te halen?

Geert
Light Weight 1979 2.25D

piet_g

Berichtdoor piet_g » 16 Apr 2014, 16:35

zo te horen blijft je lage gearing hangen.
Daarom kun je die gele pook ook bewegen zonder dat hij blijft zitten.

maar als je de rode pook naar voren kunt krijgen (2WD hoog (enkel 4WD met gelepook ingedrukt)) dan heb ik een vermoeden dat je het probleem bij je schakelvork moet gaan zoeken. dat die niet meer mee beweegt. dit even er vanuit gaand dat je met meter voor meter bedoeld dat de motor veel toeren maakt en de auto maar langzaam rijd.

je kunt dit bekijken door de vloerplaten te lichten en dan het kapje van de tussenbak af te pakken dat net voor de handremtrommel zit. als je dan met de rode pook zou bewegen dan moet je de schakelvork daar ook op en neer zien gaan.