Differentieel Td4 al na 156000 moeten vervangen
-
Roger B.
Re: Differentieel Td4 al na 156000 moeten vervangen
heb fuseebollen van een puma nooit losgedraaid... in 300Tdi dagen wel bij nieuwe auto's twee boutjes per kant eruit om een beugeltje te monteren waardoor de wieluitslag bij brede banden ingeperkt kon worden zonder dat boutje daarvoor ver uit het fuseelichaam te draaien (zo deden ze dat bij de betreffende dealer altijd) en dan draaide je er twee uit dus geen gewicht dat er aan hangt en die draaiden tot de laatste paar windingen irritant zwaar (zonder uitzondering en bij nieuwe auto's dus geen roestprobleem
gone
Wat er anders is aan de diffs van een Puma tov bv een Td5 weet ik niet, maar ik weet wel dat ze bij bosjes onder de wagens vandaan vallen. Echt kapot heb ik nog niet meegemaakt, maar wel dat ze enorm gaan zingen. Mijn achterdiff van de 130 zingt al 22.000 kilometer lang en het plan was om te kijken hoe lang ie dat zou blijven doen maar inmiddels is het zo'n kattengejank dat het niet meer te doen is in de wagen. Die gaat er dus eerdaags onderuit en daar zet ik eerst een paar nieuwe lagers in tot ik een airlocker kan betalen.
Ook voordiffs gaan erg graag stuk en als dat toch is zet er dan gelijk een 4 pins diff in, die zijn minder slecht. Ik kan zo 5 Puma's opnoemen die 1 of 2 diffs vervangen hebben. Een paar hebben de diff gewoon gerepareerd en het zijn altijd de lagers op 1 voordiff na maar die is off road kapot gegaan.
Ook voordiffs gaan erg graag stuk en als dat toch is zet er dan gelijk een 4 pins diff in, die zijn minder slecht. Ik kan zo 5 Puma's opnoemen die 1 of 2 diffs vervangen hebben. Een paar hebben de diff gewoon gerepareerd en het zijn altijd de lagers op 1 voordiff na maar die is off road kapot gegaan.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Is vervangen voor een Td5 diff dan geen optie? Of gaat dat niet passen? Daar hoor je weinig over dat ze problemen geven. Zit je alleen met achter........
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Roger B.
Late td5 hadden ook (soms?) een as met los diff
gone
-
Landmarcs
JanTD5 schreef:Is vervangen voor een Td5 diff dan geen optie? Of gaat dat niet passen? Daar hoor je weinig over dat ze problemen geven. Zit je alleen met achter........
De latere Td5 (de 110 en 130) hadden achter ook een "moderne" as. Toch heb ik al van een garagist gehoord dat hij ten einde raad een "ouder" differentieel had gebruikt omdat de nieuwe niet wilde deugen.
Ik hoop maar dat dit een probleem is dat "tijdelijk" optrad, dwz ik hoop dat mijn zomer 2010 auto gespaard blijft van differentieel-ongein (dus net als veel van de andere "Puma" kinderziekten - die overigens nog opvallend lang doorziekten).
Groeten MarcS
Aha, weer iets op gestoken. Dacht dat Td5's achter een sallisbury hadden (110 & 130) en de 90 achter ook een rovers as.
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Vanaf 2002 zit er een Rover as onder de Td5. Heb een paar keer geholpen bij het wisselen van de kapotte diff van een Puma en daar hebben we een airlocker ingestoken met nieuwe lagers van de lokale lagerboer. De eerste die we gedaan hebben draait nu alweer een jaar of drie en is een dikke ton verder zonder een enkel geluidje.
Ik denk dat Land Rover voor de Puma een vracht Brittpart lagers op de kop heeft getikt......

Ik denk dat Land Rover voor de Puma een vracht Brittpart lagers op de kop heeft getikt......
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Edward schreef:Ik denk dat Land Rover voor de Puma een vracht Brittpart lagers op de kop heeft getikt......![]()
Waarmee Brittpart weer kan claimen dat het "genuine OEM" is, zo is de cirkel rond (of het lager rond was is de vraag).
Groeten MarcS
Groeten Jan