Ook geen last van "zingende" diff's, transmissie, o.i.d
Def, '11 Td4: flinke klap in aandrijflijn bij het schakelen
Re: flinke klap in aandrijflijn bij het schakelen
Herrie maakt hij niet, tenminste niet meer dan wat gebruikelijk is.
Ook geen last van "zingende" diff's, transmissie, o.i.d
Ook geen last van "zingende" diff's, transmissie, o.i.d
Re: flinke klap in aandrijflijn bij het schakelen
Die klappen voel je alleen maar hoor je niet? 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: flinke klap in aandrijflijn bij het schakelen
Probleem is opgelost! 
Via Tom Thomsen het adres gekregen van Bas4cars in America.
Met de Puma daar heen, na een uitvoerige proefrit was het probleem snel duidelijk. De spiebanen op de steekassen waren ingesleten. 2 nieuwe steekassen, 2 nieuwe meenemers en een goed half uur verder was alles prima in orde.
Het gebonk is compleet verdwenen.
Geeft weer maar aan hoeveel "verstand" de dealer van z'n eigen product heeft..... duizenden euro's voor niks uitgegeven.
Maar ja, de Puma gaat weer als de brandweer. Bas4cars, super bedankt!
Via Tom Thomsen het adres gekregen van Bas4cars in America.
Met de Puma daar heen, na een uitvoerige proefrit was het probleem snel duidelijk. De spiebanen op de steekassen waren ingesleten. 2 nieuwe steekassen, 2 nieuwe meenemers en een goed half uur verder was alles prima in orde.
Het gebonk is compleet verdwenen.
Geeft weer maar aan hoeveel "verstand" de dealer van z'n eigen product heeft..... duizenden euro's voor niks uitgegeven.
Maar ja, de Puma gaat weer als de brandweer. Bas4cars, super bedankt!
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: flinke klap in aandrijflijn bij het schakelen
conny schreef:Daar zitten toch ook meenemers op? Misschien zijn die wel 'op' Ken het type verder niet goed.
Acht april is het antwoord al genoemd.....
ik zou inderdaad van een dealer verwachten dat ze daar wel naar gekeken zouden hebben........
gone
Re: flinke klap in aandrijflijn bij het schakelen
Roger B. schreef:Acht april is het antwoord al genoemd.....
ik zou inderdaad van een dealer verwachten dat ze daar wel naar gekeken zouden hebben........
Dat is toen ook aan de dealer doorgegeven, volgens hun kon dit met zo weinig km's niet het geval zijn...
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Def, '11 Td4: flinke klap in aandrijflijn bij het schake
ohja, en omdat "het niet kan" controlleer je het ook niet... is werkje van 5 minuten om dat te checken..... en kan niet... dat ligt er volledig aan hoe lomp er met de koppeling om gegaan is
gone
Re: Def, '11 Td4: flinke klap in aandrijflijn bij het schake
Roger B. schreef:dat ligt er volledig aan hoe lomp er met de koppeling om gegaan is
Dat was ook de opmerking van Bas4cars, km's zegt niets, een btje lomp met de koppeling omgaan kan ervoor zorgen dat deze met 10.000 km al versleten zijn.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Def, '11 Td4: flinke klap in aandrijflijn bij het schake
de meenemers zijn van relatief zacht staal en slijten vrij snel in, normaal gesproken (zeker als je op tijd aktie onderneemt op het juiste onderdeel) zullen de steekassen (nog) geen schade opgelopen hebben en volstaat het vervangen van alleen de meenemers.
ik ga er van uit (naief als ik ben) dat dat bewust gedaan is om een makkelijk te vervangen onderdeel als zwak punt in de aandrijflijn te hebben
ik ga er van uit (naief als ik ben) dat dat bewust gedaan is om een makkelijk te vervangen onderdeel als zwak punt in de aandrijflijn te hebben
gone
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Re: Def, '11 Td4: flinke klap in aandrijflijn bij het schake
Het is gewoon inferieur slecht materiaal, niks geen ingebouwd zwak punt in de aandrijflijn.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
Re: Def, '11 Td4: flinke klap in aandrijflijn bij het schake
ToyRoverlander schreef:Het is gewoon inferieur slecht materiaal, niks geen ingebouwd zwak punt in de aandrijflijn.
Mee eens, maar toch klinkt Roger z'n verhaal daarbij 100x beter!!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten