Def, '11 Td4: flinke klap in aandrijflijn bij het schakelen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: flinke klap in aandrijflijn bij het schakelen

Berichtdoor Landmarcs » 07 Apr 2014, 15:43

jpmr2 schreef:
Ron63 schreef:
jpmr2 schreef:Niet om het één of ander maar een auto van een dergelijk kaliber (kost toch ruim 130.000 euro)

Die prijs is voornamelijk belasting, heeft dus weinig met kaliber te maken.

Daar heb je ook weer een punt :D

Of het 60% belasting is of niet maakt niet uit.
1º Andere auto's van die prijs (daar zit dan ook 60% belasting op) gaan ook niet zo vlot zo dramatisch stuk
2º Ook als je naar de kale prijs kijkt hoort het niet zo gauw stuk te gaan
3º Het is een auto die "bedoeld" is voor ruiger werk (dat adverteert de folder ook)
4º De meesten hier hebben wel eens iets, soms meer dan iets, maar dit is toch wel veel gelijk (als je de klachten tenminste goed beschrijft)

Dus: Het is hetzij een grote zeperd dan wel er is sprake van een opeenstapeling van mishandeling en slecht onderhoud (en dan is het wellicht ook een zeperd).

Groeten MarcS

jpmr2

Berichtdoor jpmr2 » 07 Apr 2014, 15:45

Edward schreef:De voordiff van een Puma is gewoon ruk, die lopen er veel meer uit. Bij de mijne (MY2008) jankt de achterdiff al een jaar of wat en die heeft net een ton gelopen.

Garantie vind ik ook bijzaak, maar de wil om het op te lossen moet er gewoon zijn! Noordelijke dealert in Grün of in Friesland?

De onze maakte geen (extra) geluid, geen zagen of janken, o.i.d.

Ik laat ff in het midden waar in het noorden als je het niet erg vind. Via pm wil ik je dat best vertellen maar het hoeft voor mij niet openbaar.

Wat betekend trouwens "puma" ? Ik ben niet zo op de hoogte van de LaRo, zoals je aan m'n forum naam kunt zien moet je mij meer in de hoek met Japanners zoeken 8-)

Dixo

Berichtdoor Dixo » 07 Apr 2014, 16:12

Puma is het type Defender met het viercilinder Ford motorblok, vanaf 2007, met de karakteristieke bult op de motorkap. Ook wel bultneus.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 07 Apr 2014, 16:22

vwb kruisstukjes en 50.000km .... als ze niet of nooit goed gesmeerd worden halen ze doorgaans ongeveer die afstand, ook als je ze niet heel erg mishandelt.
gone

jpmr2

Berichtdoor jpmr2 » 07 Apr 2014, 17:42

Nou, net de puma opgehaald bij de dealer, en wat denk je? ..... helemaal geen moer verschil. Splinternieuw voor diff d'r onder en het geklapper is er nog steeds.

Wel even het "oude" diff bekeken en daar kon je de pen van het pignonwiel heen en weer schuiven door het pignonwiel en de as. Dat lijkt me idd niet zoals het zou moeten.
Maar de klacht waarmee we hem weg hebben gebracht is er nog. Morgen terug dus.

Ik duik er morgen eerst ff onder om te kijken of ik wat aan de kruisstukjes kan zien.

To be continued....

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Apr 2014, 17:49

JPM2,

Kijk even of er een door de wol geverfd lid alhier in de buurt woont, en vraag of die een stukje wil rijden.
Misschien is het dan makkelijk mbt het beschrijven van de klachten.
Als het meezit doet de dealer zijn best, de symptoom-beschrijving die door de balie wordt samengevat is voor de monteur soms een cryptogram.
Dus als je de klachten zo duidelijk mogelijk kan aanwijzen dan is de kans op adequate reparatie ook het grootst.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 07 Apr 2014, 18:38

tuurlijk marc, maar als je je auto brengt met de klacht dat er een klap in de aandrijflijn zit, mag ik toch hopen dat die klap dan op zijn minst minder is na een reparatie, zeker als die reparatie (vooras dif plus vervangen zal toch snel rond de 800-1000 euro uitkomen) een smak geld moet kosten....

altijd makkelijk om achteraf te zeggen "ja, maar dat diff moest ook vervangen worden " maar het was klaarblijkelijk niet de oorzaak van de klacht
gone

jpmr2

Berichtdoor jpmr2 » 07 Apr 2014, 18:49

Balie medewerker en en chef-monteur hebben zelf gereden en meegereden, die weten dus wel heel duidelijk wat de klacht is.
Je moet ook wel een btje duf zijn om dat geklapper niet te merken trouwens.

Eind van de middag kwam het belletje dat hij klaar was. De chef-monteur had er mee gereden (vorige week vrijdag ook al) en het was nu helemaal goed! M'n vader is de weg nog maar net op en merkte al dat er absoluut geen verschil was te bespeuren. Wat die monteur dan heeft gedaan..... ik heb geen idee.

Morgen gaat hij dus weer mooi terug, gelijk met de factuur van 1250 euro.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 07 Apr 2014, 18:51

ik was gelijk omgedraaid en had gelijk gevraagd voor gratis vervangend vervoer als je zo afgescheept wordt
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Apr 2014, 19:12

Roger B. schreef:tuurlijk marc, maar als je je auto brengt met de klacht dat er een klap in de aandrijflijn zit, mag ik toch hopen dat die klap dan op zijn minst minder is na een reparatie, ....

Ik ken een dealer waar men aan de balie zei dat er iets vervangen was, maar waar je dan zelf moest checken of dat ook werkelijk gedaan was.
Ik heb het geprobeerd: Teruglopen en vragen of ze even kwamen kijken ....

Er zijn ook dealers die netjes hun werk doen, en waar de balie ook netjes laat zien wat er waarom op de rekening staat.

O ja, bij die eerste moest je ook nog de rekening nalopen want 10 tegen 1 stond daar een vervangende auto op, zelfs al had je er géén meegenomen (en zelfs al had je daar wel "recht" op gehad).

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”