Erik Peters schreef:jpmr2 schreef:Edward schreef:Ja, het is peperkoek maar als een ander er wel twee ton mee kan doen is het kennelijk goed genoeg..........
Peperkoek is nog een milde uitdrukking...... een auto die bij dit soort lage km standen al zoveel nieuwe onderdelen nodig heeft is in mijn ogen geen auto.....
Een losliggend tandwiel in een differentieel kun je niet aan de rijstijl van iemand toeschrijven, dat is gewoon een kwestie van inferieure bouwkwaliteit.
Misschien.........het kan ook zijn dat de smering van de betreffende onderdelen te wensen over liet.
jpmr2 schreef:Edward schreef:Weet niet wat die vorige Def was, maar een Td5 heeft dezelfde tussenbak, dezelfde assen (vanaf een bepaald bouwjaar dan) en dezelfde diffs.........

Dat was een Td5 van 2003
Wellicht is het vermogen van de Puma net iets teveel van het goede - eventueel in combi met slechte smering van een en ander.
De Puma staat niet voor niks bekend als een differentieel-verslinder. Doe je dan die Puma nog wat peper in z'n kont (met een of andere tuning) dan wordt de Puma waarschijnlijk nog hongeriger.
De Td5 is gewoon net iets vriendelijker/bescheidener met z'n vermogensafgifte, de Td5 verdeelt zijn vermogen ook over 5 klappen per twee omwentelingen terwijl de Puma dat in vieren doet, en ... de Td5 heeft een dualmass vliegwiel en dat zou maar zo nog wat extra van de scherpe kantjes kunnen wegnemen.
En dan tenslotte: Het kan ook allemaal toeval zijn ... mijn oude Td5 had aan een kant heel vlot nieuwe wiellagers nodig ... deze lagers waren waarschijnlijk vanaf nieuw erg schraal gemonteerd geweest.
Groeten MarcS