Gisteren alles ingepakt voor een weekendje Texel
Meestal tank ik 20 liter maar nu voor een langere rit bijna vol gegooid
Liep er na het tanken de benzine aan de onderkant weer uit.
Tank snel half leeg gemaakt en alsnog vertrokken
Lek lijkt niet zo groot, zou het de moeite waard zijn om te proberen het te dichten of is dat onbegonnen werk?
Betreft een series 3 1971 met de tank onder de seatbase.
Is de rechtertank gelijk aan de linker?
Lekke tank series 3
- Nicogroennl
Lekke tank series 3
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*
1*
Re: Lekke tank series 3
Tank is gewoon van metaal en is dus gewoon te lassen. Ik zou hem er wel onderuit halen en goed nakijken of ie verder goed genoeg is om te repareren of dat ie helemaal slecht is. Nieuw iets van 130 pond geloof ik maar 2e hands zijn er ook zat te vinden.
Mocht je gaan lassen uiteraard alle voorzog maatregelen nemen.
Mocht je gaan lassen uiteraard alle voorzog maatregelen nemen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Een benzinetank lassen doe ik liever niet.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Een benzinetank lassen doe ik liever niet.
D'r is een "stupide" methode die schijnt te werken (dwz m'n broertje had hem met succes uitgevoerd):
Verdunde bisonkit (of andere vergelijkbare rubberlijm) in de tank gooien en rondom laten uitlopen. Daarna langdurig laten drogen, en dan nog langer (want het moet echt heel goed door en door droog zijn). Eenmaal droog lost het niet meer op in benzine en de rubberige kwaliteit (die in de benzine natuurlijk wel wat opzwelt) zorgt voor de afdichting. Nadeel is wel de erg lange droogtijd.
Voor wie twijfels heeft: Kijk maar eens of je goed ingedroogde rubberlijm met benzine kan verwijderen (en dan doel ik niet op het mechanisch opstropen, maar door oplossen).
Groeten MarcS
- RobStewart
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
tank repareren...........ook eens gedaan.
Uiteindelijk na een paar maanden toch een nieuwe eronder moeten gooien !!
Zou het dus gelijk doen of een goede 2e hands.
(met benzine zou ik niet zo graag willen experimenteren
)
Groet
Uiteindelijk na een paar maanden toch een nieuwe eronder moeten gooien !!
Zou het dus gelijk doen of een goede 2e hands.
(met benzine zou ik niet zo graag willen experimenteren
Groet
Ik heb er talloze gerepareerd, vergroot of anderszins aangepast. Stelt geen zak voor, lassen is lassen en plaatwerken is plaatwerken. Natuurlijk moet je even zorgen dat alle benzine dampen weg zijn, maar ik heb nog nooit iets geks meegemaakt.......
En een sealer KAN werken, maar omdat de enige manier te noemen zonder een beeld van de schade die de lekkage veroorzaakt is ook niet echt je van het.
En een sealer KAN werken, maar omdat de enige manier te noemen zonder een beeld van de schade die de lekkage veroorzaakt is ook niet echt je van het.
Edward van Vugt
Nu zijn die dampen idd een leuke uitdaging.. maar edward hoe haal jij die dampen er dan goed uit?? met water vullen en goed reinigen of op een andere manier?
@Rob: Mooi spulleke zeg
@Rob: Mooi spulleke zeg
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
RobStewart schreef:http://www.por15.com/POR-15-Fuel-Tank-Sealer_p_64.html
The only way to go
Rob
Maarre Rob, als ik even snel reken kom je op minimaal 30 euro (los van verzendkosten etc.) als je al die stappen volgt. Hoe goed is je tank daarna?
Er zit nog wel een stukje tussen 30 euro en een nieuwe tank maar als het een tijdelijke oplossing is (de tank wordt er aan de buitenkant niet nieuwer op) is het uitstel. Ik zit zelf met een lekke (diesel) tank en twijfel nog erg wat ik er mee ga doen...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson