Mijn naam is Bas, 26 jaar en onlangs verhuisd naar Corisca. Vlak voordat ik ging verhuizen heb ik in NL mijn Volvo C70 verkocht en een 2002 Discovery 2 gekocht. Sindsdien heb ik een ongelooflijk veel pech en problemen gehad met deze auto...maar ergens is dat ook zijn charme
Een aantal weken geleden viel het mij op dat de compressor vrijwel continu draait en dat de achterkant van de auto wat lager staat. Als ik op de knop druk om de achterkant 40mm hoger te laten komen gebeurd er....niks. De pomp draait, maar de auto komt geen mm omhoog. Omdat de compressor vrij veel geluid maakte heb ik via eBay een nieuwe zuigerring gekocht, in de gedachten dat deze versleten was (herrie+lage stand).
Vandaag heb ik de compressor onder de auto vandaan gehaald en de zuigerring vervangen. Alles daarna weer juist aangesloten en de auto gestart...weer gaat de pomp draaien, maar er gebeurd NIETS. Het probleem is nu zelfs nog erger, aangezien bij het demonteren van de compressor alle lucht uit de balgen is gelopen en de D2 nu VOLLEDIG op z'n kont staat!
Zojuist heb ik als noodgreep de auto opgekrikt aan de achterzijde en de compressor laten draaien totdat deze stopte. Mijn hoop was dat als ik de krik liet zakken, de auto zou blijven staan...helaas: volledig terug ingezakt.
Ik vraag mij wel af of ik zou kunnen testen of de compressor überhaupt luchtdruk opbouwt en/of dat het kleppenblok stuk kan zijn? Ik hoor alle reacties graag aan want zelf ben ik enigszins door de mogelijkheden heen en er is hier geen LR specialist in de buurt.