D2 Compressor problemen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Thomas Td5

Re: D2 Compressor problemen

Berichtdoor Thomas Td5 » 30 Mar 2014, 14:22

Ik zou hier toch simpel beginnen, eerst de balgen controleren. Een setje balgen gaat ongeveer 7 jaar mee afhankelijk van omstandigheden. De auto is van 2002, dus je hebt dikke kans dat de balgen gewoon op zijn. Wellicht dat in een warmer klimaat zoals Corsica het rubber sneller uitdroogt waardoor het gaat lekken.

De balgen kan je makkelijk controleren met wat water met zeepsop.

Een setje balgen bij Paddock valt nog mee dacht ik zo.

En het is niet zo verstandig om de compressor constant door te laten lopen, straks gaat die nog kapot, dan ben je verder van huis qua kosten.

kleo6538

Berichtdoor kleo6538 » 30 Mar 2014, 18:02

hi, klinkt onwaarschijnlijk maar misschien zekering 9 van 30A, ( zekeringskast onder de motorkap ) ik had hetzelfde probleem en aan de zekering zag men toen niets, ze gewisseld en hij kwam hoog maar na een tijdje stilstand zakte ie weer op zijn gat, soms links iets meer dan rechts, uit voorzorg beide balgen vernieuwd, sindsdien geen problemen meer.

Bas FR

Berichtdoor Bas FR » 31 Mar 2014, 00:06

Bedankt voor de reacties!

Vandaag geen tijd gehad om eea te onderzoeken, hopelijk morgen wel :)

Bas FR

Berichtdoor Bas FR » 01 Apr 2014, 13:44

Wat antwoorden op de opmerkingen:
- De zekering heb ik vorige week vervangen. Hij was niet gesprongen, maar ik brak per ongeluk een stukje plastic af bij het loshalen.
- Ik woon in Porto Vecchio, vrijwel het Zuiden van Corsica. De garage in Bastia is ongeveer 2 uur rijden ;)
- De vorige en enige eigenaar vertelde mij dat de balgen vorig jaar zijn vervangen, dus ik ga er voorlopig vanuit dat ze nog goed zijn.

Zojuist het slangentje tussen de pomp en het kleppenblok los gemaakt en de motor gestart. De pomp gaat draaien (dat blijkt uit de herrie), maar er komt GEEN zuchtje lucht uit de slang. Daarom maar weer de gehele pomp onder de auto vandaan. Als ik later vandaag tijd heb ga ik met mijn schoonvader de pomp los op een accu testen om te proberen te ontdekken waar het kwaad zich bevindt. Ik voel echter al een nieuwe pomp aankomen....

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Apr 2014, 13:58

Revisiesetjes niet te koop voor die compressor?

Kijk eens bij goswin op de site

Www.landroverwinkel.nl tegenwoordig arnot europe
gone

Bas FR

Berichtdoor Bas FR » 01 Apr 2014, 14:12

De zuigerring is dus vervangen, maar verder is het niet (los) te reviseren volgens mij.

Dit is een foto met oude zuigerring. Wel erg veel roest, niet?
Bijlagen
2014-03-29 14.05.jpg

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Apr 2014, 16:06

Na dat vervangen heeft ie niet meer gewerkt ? Heb je de in en uitlaat "klepjes" wel juist terug gemonteerd?
gone

Bas FR

Berichtdoor Bas FR » 01 Apr 2014, 16:35

Oké, nieuwe ontwikkeling: de compressor werkt, de kleppen werken, maar staan gesloten.

Dus, het moet wel de aansturing zijn. Hoe krijg ik weer het signaal naar de juiste onderdelen? Nieuwe SLABS?

Heytse

Berichtdoor Heytse » 01 Apr 2014, 17:55

Als de compressor en de kleppen werken heb je misschien hetzelfde als wij hadden. Door een reset bij de dealer werkte bij ons alles weer. Er is bij ons toen helemaal niks vervangen. Dit konden wij met onze eigen uitlees apparatuur niet doen.
Daar er niet mee te rijden is als ie op zn kont ligt, hebben wij de auto handmatig op hoogte gepompt.
Dit hebben we gedaan door alle stekkers los te maken en op de linker en rechter klep direct 12v te zetten. Daarna ook direct 12v op de compressor gezet. We hebben alle stekkers los gelaten en zijn zo naar de dealer gereden.

Nog even een gedachte die bij me op kwam: alle deuren zijn wel dicht? Anders doet ie het ook niet

Bas FR

Berichtdoor Bas FR » 01 Apr 2014, 20:29

Hopelijk werkt voor mij eenzelfde oplossing. Ik heb zojuist de langste niet-toeristen-file ooit in het kleine stadje veroorzaakt, door met 3km/u naar een garage te rijden. Zij vermoeden dat de vering in een softwarematige blokkering staat, die zij weer uit kunnen zetten. Ik ben erg benieuwd!

Terug naar “Techniek”