D2 Compressor problemen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Heytse

Re: D2 Compressor problemen

Berichtdoor Heytse » 01 Apr 2014, 20:33

Zoiets hadden wij in ieder geval wel. Even aan de juiste computer en wij waren geholpen. Was voor ons ook even een tripje van 3 uur, dus voordat we dat deden echt al het andere uitgesloten...

Bas FR

Berichtdoor Bas FR » 03 Apr 2014, 16:31

Inmiddels staat de auto al 1,5 dag bij de garage. De wat oudere garagist was niet bepaald blij om mij te zien en mijn schoonvader moest garant staan, voordat hij naar de auto wilde kijken. Zal iets met de Corsicaanse koppigheid te maken hebben denk ik...en het feit dat ik met de Discovery een auto had ingeparkeerd (volgens de garagist dan, er was nml geen auto te zien).

Hij vertelde dat hij zeker wist dat er een foutmelding in de computer van de vering zou staan, omdat de auto zo ver op z'n kont staat. Maar of dit dan met een simpele druk op de knop verholpen was, leek hem onwaarschijnlijk. Volgens hem zou de melding namelijk erg onspecifiek zijn. Na een half uur durende uitleg over wat het allemaal wel niet zou kunnen zijn, heb ik de auto daar gelaten. Gezien het feit dat hij al zo moeilijk deed voordat hij überhaupt de auto wilde accepteren, heb ik er een hard hoofd in. Vandaag zou hij een analyse doen en mij bellen over het resultaat en eventuele vervolgstappen, dus het is even afwachten.

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 03 Apr 2014, 20:01

Ik ben niet echt een technisch vernuft, maar heb je de hoogtesensoren al gecontroleerd?
Wij hadden ooit een D2 waarbij 1 balg uit elkaar plofte. Die balg was oud, maar de nieuwe ging ook bijna omdat de sensor (aan de andere zijde) kapot was waardoor de auto bleef denken dat hij scheef stond.

Als 1 of beide sensoren niet goed zijn (of stekkers los) kan ik me voorstellen dat alle kleppen in het blokje dicht kunnen blijven??

:?
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Bas FR

Berichtdoor Bas FR » 03 Apr 2014, 20:39

De hoogtesensoren lijken volledig intact, maar bedankt voor de tip ;)

Uiteindelijk toch nog een reactie van de garage vandaag: de pomp zou stuk zijn. Een nieuwe, incl montage en gemaakte uren tot nu toe: 720 euro.

Nu is dit een wat vreemd verhaal, aangezien ik de pomp zelf aan een accu heb gehangen en hij toen werkte. Wat ik toen NIET heb getest is hoeveel druk er werd opgebouwd. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de pomp dusdanig is versleten dat hij zijn taak niet meer aankan. Dit zou tevens kunnen verklaren waarom de auto iets scheef stond voordat ik de compressor demonteerde.

Met mijn vorige auto, een 1998 Volvo C70 T5 had ik ook geregeld wat problemen, maar die heb ik altijd volledig zelf opgelost, waardoor de totale onderhoudskosten (10 maanden) op minder dan deze 720 euro uitkwamen. Echter, in NL had ik een volledige garage en brug tot mn beschikking, terwijl ik hier in Corsica op een stuk karton op de parkeerplaats onder de auto lig te sleutelen. Ik denk er daarom over om nu gewoon de garage het werk te laten doen ipv zelf een nieuwe pomp regelen en de gok te nemen. Wel even een soort van garantie afdwingen dat deze nieuwe pomp dan het probleem verhelpt.

Bas FR

Berichtdoor Bas FR » 13 Apr 2014, 17:56

Nog even de conclusie van het hele verhaal:

Uiteindelijk heb ik bij de garage een nieuwe pomp laten inbouwen en de luchtvering is opnieuw afgesteld. Resultaat: een vrijwel onhoorbare compressor en een auto die weer perfect op hoogte staat. Kosten: 525 voor de compressor, 225 aan arbeid.

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 13 Apr 2014, 18:40

Bas FR schreef:Kosten: 525 voor de compressor, 225 aan arbeid.

... and people call us Stealers :shock: :shock: :shock: €321,43 per Hour for Labour ... I'm in the wrong Job :lol: :lol: :lol:

64.50.10 replace compressor including re-inflate and test 0,7 Hrs

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Terug naar “Techniek”