Disco 3 met onduidelijk/onvindbaar probleem

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Disco 3 met onduidelijk/onvindbaar probleem

Berichtdoor Landmarcs » 29 Mar 2014, 00:16

mrijnberg schreef:Mm, ik had trouwens nog niet verteld dat de auto meer brandstof verbruikt als voorheen.


Minder vermogen en meer verbruiken passen bij elkaar. Minder vermogen is vaak ergens een rendementsverlies, als je dan toch wilt rijden dan verbruik je dus meer.

Groeten MarcS

jobster
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 Dec 2012, 22:25

Re: Disco 3 met onduidelijk/onvindbaar probleem

Berichtdoor jobster » 29 Mar 2014, 00:34

Druk kan dan wel goed zijn maar wellicht dat de "actuator" (hevel aan de zijkant) van de turbo af en toe vast zit. Je zou ook eens kunnen zoeken bij disco3co.uk

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Disco 3 met onduidelijk/onvindbaar probleem

Berichtdoor RobStewart » 29 Mar 2014, 09:03

... when was the brandstof filter including housing, Part Number WJN500200 or LR010416, last changed ?

LR010416.jpg


Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

mrijnberg
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 Okt 2013, 13:10

Re: Disco 3 met onduidelijk/onvindbaar probleem

Berichtdoor mrijnberg » 29 Mar 2014, 09:08

Brandstoffilter is vorig jaar vervangen maar of dat inclusief de housing was weet ik niet. Ik vermoed eigenlijk van niet. Kan dat het probleem zijn?

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Disco 3 met onduidelijk/onvindbaar probleem

Berichtdoor RobStewart » 29 Mar 2014, 09:39

... it is a known problem, Land Rover issued an SSM saying that only the filter should be changed and not the housing, however they then contradicted themselves later in a Technical Bulletin when dealers were reporting poor running issues even after the filter was changed, the housing contain more than just the water in fuel sensor.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

mrijnberg
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 Okt 2013, 13:10

Re: Disco 3 met onduidelijk/onvindbaar probleem

Berichtdoor mrijnberg » 29 Mar 2014, 09:58

Bedankt! Zal proberen dit te achterhalen/checken.

Dutchhills
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 Jan 2014, 15:34

Re: Disco 3 met onduidelijk/onvindbaar probleem

Berichtdoor Dutchhills » 01 Apr 2014, 00:07

Krijg je geen storingsmeldingen in het display? Of komt hij niet in storing? (Motormanagement lampje brand)
Heb je de D3 al eens laten uitlezen om te kijken wat voor meldingen hij geeft? Meestal geeft dat wel een goede indicatie.

Juro
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.

mrijnberg
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 Okt 2013, 13:10

Re: Disco 3 met onduidelijk/onvindbaar probleem

Berichtdoor mrijnberg » 01 Apr 2014, 21:45

Nee, er staat in het systeem geen enkele storing. Het wordt echter nog vreemder. Sinds afgelopen zondag, nadat ik op pad was geweest met de boot er achter kwam ik thuis en rook ik een lucht van verbrand plastic. Niet heel sterk maar het was er wel. Heb ik in het verleden ook al eens een paar keer meegemaakt (maar niet heel vaak). Ben er destijds ook mee naar de dealer geweest maar die kon niets vinden. Nu had ik het dus weer. Maar nu komt het. Of het er iets mee te maken heeft weet ik niet maar maandag en vandaag zowel korte als lange ritten gemaakt en het vermogen was tijdens de hele ritten weer terug! Bizar. Ook het brandstofverbruik is weer normaal. Weet niet of dit een tijdelijke opleving is of niet. Ik laat het weten. Dit doet me echter wel nog sterker vermoeden dat het probleem zoals door een van jullie ook gesuggereerd wel eens vanuit de katalysator zou kunnen komen. Kunnen die soms een brandlucht veroorzaken?


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten