Geen idee wie dat is (misschien al met pensioen in de tussentijd), maar waarom bel je niet gewoon naar die gasten?
Groet Ron
Trekgewicht 'maar' 2000KG (RRC)
Re: Trekgewicht 'maar' 2000KG (RRC)
110-Td5 X-tech 2006
Re: Trekgewicht 'maar' 2000KG (RRC)
De RDW?
Iets met slapende honden en zo.
Iets met slapende honden en zo.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Trekgewicht 'maar' 2000KG (RRC)
Nee, het was (voorheen) zo dat LandRover Nederland zo'n trekgewicht "attest" op aanvraag leverde, en daarvoor moest je dan die Leen Lagemaat hebben.
Het laatste wat ik hoorde was dat LandRover Nederland ook deze service gestopt heeft (misschien samenhangend met een pensionering ??) ... en dat je naar een dealer moet (en dat die dealer dan een willekeurig - en soms hoog - bedrag rekent voor deze service -- het is voor de dealer eenvoudig VIN intypen, effe checken of't klopt en documentje uitdraaien).
Groeten MarcS
Het laatste wat ik hoorde was dat LandRover Nederland ook deze service gestopt heeft (misschien samenhangend met een pensionering ??) ... en dat je naar een dealer moet (en dat die dealer dan een willekeurig - en soms hoog - bedrag rekent voor deze service -- het is voor de dealer eenvoudig VIN intypen, effe checken of't klopt en documentje uitdraaien).
Groeten MarcS
Re: Trekgewicht 'maar' 2000KG (RRC)
Heb gemaild met importeur Jaguar Land Rover en “het probleem” voorgelegd.
Ging eerst best snel, ontvangst bevestigingen en een soort van toezegging van een medewerkster Customer Care.
Toen een mail van een andere medewerker waarin gesteld werd dat ik mij maar moest gaan melden bij een RR dealer en mijn vraag voor een attest of verklaring door die dealer “via het digitale kanaal” in laten dienen bij de importeur.
Ik voel een hoop knaken aankomen voor die aanvraag indienende dealer....
Heb de dichtstbijzijnde dealer (Breeland in Rotterdam) een mail met mijn verzoek gestuurd echter nog niets gehoord, ben benieuwd.
Ging eerst best snel, ontvangst bevestigingen en een soort van toezegging van een medewerkster Customer Care.
Toen een mail van een andere medewerker waarin gesteld werd dat ik mij maar moest gaan melden bij een RR dealer en mijn vraag voor een attest of verklaring door die dealer “via het digitale kanaal” in laten dienen bij de importeur.
Ik voel een hoop knaken aankomen voor die aanvraag indienende dealer....
Heb de dichtstbijzijnde dealer (Breeland in Rotterdam) een mail met mijn verzoek gestuurd echter nog niets gehoord, ben benieuwd.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Re: Trekgewicht 'maar' 2000KG (RRC)
Ik heb twee Range Rovers uit 1973, 1976, beide met trekgewicht 3500 kg.
De eerste uit België van de belgische 'rijkswaterstaat' (Fond des Routes), geen speciale uitrusting.
Blijkbaar een kwestie van codes, die vastgenageld staan.
De eerste uit België van de belgische 'rijkswaterstaat' (Fond des Routes), geen speciale uitrusting.
Blijkbaar een kwestie van codes, die vastgenageld staan.
Re: Trekgewicht 'maar' 2000KG (RRC)
Dank voor je reactie, ik ben nog in blijde verwachting van een reactie van Breeland.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Re: Trekgewicht 'maar' 2000KG (RRC)
Nou, de reactie is binnen...
Ze vragen er 175 euro ex BTW (ik ben particulier) voor.
Heb verwezen naar de reactie van de importeur waar niet over kosten gesproken is.
Het betreft volgens de importeur alleen een “digitale handeling”.
Heeft er iemand al eerder dit soort bedragen gehoord via een dealer?
Heb tegen Breeland gezegd dat ik dat een exorbitant hoog bedrag vind voor een digitale handeling, ze gaan nu dus in overleg met de importeur Jaguar Land Rover
Ze vragen er 175 euro ex BTW (ik ben particulier) voor.
Heb verwezen naar de reactie van de importeur waar niet over kosten gesproken is.
Het betreft volgens de importeur alleen een “digitale handeling”.
Heeft er iemand al eerder dit soort bedragen gehoord via een dealer?
Heb tegen Breeland gezegd dat ik dat een exorbitant hoog bedrag vind voor een digitale handeling, ze gaan nu dus in overleg met de importeur Jaguar Land Rover
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Trekgewicht 'maar' 2000KG (RRC)
deusjevo schreef:Nou, de reactie is binnen...![]()
Ze vragen er 175 euro ex BTW (ik ben particulier) voor.
Heb verwezen naar de reactie van de importeur waar niet over kosten gesproken is.
Het betreft volgens de importeur alleen een “digitale handeling”.
Heeft er iemand al eerder dit soort bedragen gehoord via een dealer?
Heb tegen Breeland gezegd dat ik dat een exorbitant hoog bedrag vind voor een digitale handeling, ze gaan nu dus in overleg met de importeur Jaguar Land Rover
Dag "deusjevo",
Ik hoorde eerder over een bedrag van ± € 200,-- .... en je hebt gelijk, een waanzinnig bedrag voor een digitaal/administratief trajectje: VIN checken en bijpassende uitdraai maken.
Wellicht vragen niet alle dealers hetzelfde bedrag ... wellicht ... als je vaste klant bent doen ze het even tussendoor en knijpen ze een oogje dicht. Maar goed, met dit soort van zakkenvullerij wordt je niet gauw vaste klant.
Overigens ook een heel beroerde service van de RDW ... die kunnen - als ze willen - ook even in hun systemen kijken naar jouw "specs", en naar vergelijkbare auto's in dezelfde VIN-range.
De RDW is ook nogal gemakzuchtig ... wat dit betreft zijn de semi-verzelfstandigde overheid en commerciële bedrijven als lood om oud ijzer.
Vroeger ... toen er nog een ouderwetse overheid was kon je soms heel veel service krijgen, voor niks, noppes, nada ... heel terecht, die overheid is al een keer door ons betaald.
Groeten MarcS
PS Ik heb ook nog een slapend akkefietje met RDW en LR-NL. Mijn 110 zou met 1meter81 maar zo 2 cm breder zijn als de vorige, en gek genoeg zijn andere "Puma's" weer wel de oude 1meter79. Het maakt vooralsnog niks uit, de auto is zo breed als ie is -- en dat is 1meter78 a 1meter79 (ik heb het zorgvuldig nagemeten, en het is ook de breedte die ongeveer iedere documentatie aangeeft). Omdat er al eens plannen waren om auto's breder als 1meter80 uit een binnenstad te weren zouden die 2 cm toch maar zo ineens wel uit kunnen maken. Bovendien doet de RDW voorkomen dat zij alles precies weten en precies bijhouden. Dus ... moet ik hier nog eens wat zand in de machinerie gooien.
Re: Trekgewicht 'maar' 2000KG (RRC)
Breeland zegt dat ze na mijn verwondering over de prijs die zij aangeven nog contact hebben gehad met de importeur en dat deze het bedrag nogmaals bevestigd heeft.
Heb de importeur gemaild met mijn grieven en gevraagd om een reactie, ben benieuwd.
Heb de importeur gemaild met mijn grieven en gevraagd om een reactie, ben benieuwd.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Re: Trekgewicht 'maar' 2000KG (RRC)
Bijzonder dit. Een bedrijf levert een dienst en heeft daarvoor een tarief gesteld. Dan heb je twee opties: je gaat akkoord of niet. That's it.
Een klant die mij verteld dat ik te duur ben kan ik gedetailleerd vertellen waarom dat in mijn optiek niet zo is. Dat doe ik bijna nooit. Ik maak een offerte en die kun je langs andere offertes leggen of niet. Maar naar mij toe ga je akkoord of niet. Onderhandelen doe je maar op de veemarkt.
Natuurlijk is het een beetje zuur omdat je geen alternatief hebt, er is nu eenmaal geen andere bron dan de importeur, maar dat veranderd niks aan de zaak. Administratieve handeling of niet, dit soort zaken kosten een bedrijf gewoon geld. Ook al is de informatie zo beschikbaar dan nog is die informatie ooit verzameld, opgeslagen, bewaard, etc. Natuurlijk kun je dan argumenteren dat after sales bij het verkopen van een product hoort maar hoe ver strekt zich die service uit? Het gaat over een wagen van 20 of 30 jaar oud. En dan moet je nog steeds onder de noemer service "administratieve handelingen" voor een prikkie doen?
Als importeur zou ik een beleefd antwoord sturen dat er in minder beleefde woorden op neer komt dat je de boom in kunt.

Een klant die mij verteld dat ik te duur ben kan ik gedetailleerd vertellen waarom dat in mijn optiek niet zo is. Dat doe ik bijna nooit. Ik maak een offerte en die kun je langs andere offertes leggen of niet. Maar naar mij toe ga je akkoord of niet. Onderhandelen doe je maar op de veemarkt.
Natuurlijk is het een beetje zuur omdat je geen alternatief hebt, er is nu eenmaal geen andere bron dan de importeur, maar dat veranderd niks aan de zaak. Administratieve handeling of niet, dit soort zaken kosten een bedrijf gewoon geld. Ook al is de informatie zo beschikbaar dan nog is die informatie ooit verzameld, opgeslagen, bewaard, etc. Natuurlijk kun je dan argumenteren dat after sales bij het verkopen van een product hoort maar hoe ver strekt zich die service uit? Het gaat over een wagen van 20 of 30 jaar oud. En dan moet je nog steeds onder de noemer service "administratieve handelingen" voor een prikkie doen?
Als importeur zou ik een beleefd antwoord sturen dat er in minder beleefde woorden op neer komt dat je de boom in kunt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten