[D4] Voorste draagarmen vervangen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ikke jelle

Re: Voorste draagarmen vervangen

Berichtdoor ikke jelle » 27 Mar 2014, 19:41

gevalletje zelf vervangen en uitlijnen laten doen.
onderdelen evt bij de
always Stealers
vandaan :lol: :lol:

goede tips zijn ook nog wat waard zou ik zo denken ;)
groet jelle

jobster

Berichtdoor jobster » 28 Mar 2014, 00:14

RobStewart schreef:
jobster schreef:That's per arm? How much would this set me back (approx) incl labour? Would you recommend to change the fuseekogel at the same time?

Fuseekogel is included on the new draagarm and yes that is the price per arm, labour would be about 2 Hours to do both but it would depend on if the bolts were free in the bushes, that could increase the time to 3 hours if you have to cut them out. Labour at the Dealerships is normally around the €100 per hour.

Rob

Dank je Rob.

BartSlager

Berichtdoor BartSlager » 31 Mar 2014, 14:18

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties speciaal Rob die wederom met waardevolle en nuttige informatie komt.

Even ter nuancering: "Stealers" is een flauw grapje dat ik op een BMW forum tegenkwam. Originele onderdelen worden duur gehouden door de "fabrikant" en ik begrijp best dat een dealer daar een marge op moet hebben voor handling etc. Maar 100 euro per uur om te sleutelen aan een auto, dat vind ik teveel.

Ik ga eens kijken waar ik de draagarmen vandaan kan halen. Weet iemand of dat sets zijn of moet ik ook nog andere onderdelen erbij bestellen?

Gr
Bart

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 31 Mar 2014, 17:09

Even een zijstapje. "Stealers" zijn niet altijd de duurste wat onderdelen betreft. Voor onze Peugeot moest ik een tijdje terug een remklauw rechts achter en twee remslangen voor hebben. Was ik toch bij de dealer toch €70.- goedkoper uit dan bij de onderdelen handel zoals een Brezan, Ferwerda, Automat enz. Dus het kán lonen om soms eens een rondje te bellen. ;)

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Mar 2014, 17:45

BartSlager schreef: Maar 100 euro per uur om te sleutelen aan een auto, dat vind ik teveel.

Gr
Bart

tja, maar die dealer wordt door de importeur wel verplicht een showroom met (nieuwe) auto's te hebben, een mooi pand, een goed uitgeruste werkplaats, een duur diagnosesysteem met eveneens duur update abonnement, een kast vol speciaal gereedschap, bij elk nieuw model weer aan te vullen terwijl je er de helft nooit van zult gebruiken, en ga zo maar door..

dat moet allemaal betaald worden, voor een groot deel uit die 100 euro per uur.
gone

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 31 Mar 2014, 17:54

BartSlager schreef:Ik ga eens kijken waar ik de draagarmen vandaan kan halen. Weet iemand of dat sets zijn of moet ik ook nog andere onderdelen erbij bestellen?

Below is the parts diagram and order list you'll need

D3 Draagarm.pdf
(28.28 KiB) 192 keer gedownload

D3 Draagarm Parts List.pdf
(5.01 KiB) 191 keer gedownload

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol: