Discovery 3 achterbank niet neerklapbaar

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Zeno

Discovery 3 achterbank niet neerklapbaar

Berichtdoor Zeno » 16 Mar 2014, 18:29

Hallo, wellicht een domme vraag maar ik krijg het niet voor elkaar om de achterbank van mijn Discovery 3, 5 zit 2009 (heb hem net) neer te klappen. Het 1 zit gedeelte van de achterbank lukt wel, aan het lusje op het zitgedeelte trekken, dit komt omhoog, naar voren klappen en ruggedeelte plat. Echter het 2 zit gedeelte zit muurvast, lusje zit er niet. Rugleuning losmaken gaat en kan heen en weer bewegen en zitgedeelte kan iets omhoog. Meer beweging is niet mogelijk.

Op basis van de manual kom ik er niet uit, die verwijst naar het lusje maar dat zit er simpelweg niet. Wat zie ik over het hoofd?

Roger B.

Re: Discovery 3 achterbank niet neerklapbaar

Berichtdoor Roger B. » 16 Mar 2014, 20:39

zo te horen dat lusje dus..... ;)

nooit zo'n bank van dichtbij gezien.... maar zit het lusje niet verstopt achter/onder de zitting ofzo? anders zou het kunnen dat iemand het lusje ooit gemold heeft en het er dus echt niet meer zit.... hoedanook het lusje vinden en gebruiken, of proberen het heveltje waar het lusje aan zou moeten zitten proberen te bedienen
gone

Zeno

Berichtdoor Zeno » 16 Mar 2014, 21:43

Het lusje wat er wel is, is niet eens nodig. Met de hand naar voren trekken lukt ook prima. Ik heb ook niet de indruk dat het lusje verbonden is met een soort "unlock" functie. Bij de tweezits kant van bank werk dat niet....daar zit echt geen beweging in.

marcel vonk

Berichtdoor marcel vonk » 17 Mar 2014, 13:41

Ik weet het niet maar je hebt drie handelingen bij een disco 3 stoel.

1e- knop bovenop daar klap je de "rugzitting" mee naar voren
2e- het lusje aan de achterkant van de stoel (bij een 7 zits heb je 3 losse stoelen) klap je de 2 buitenste stoelen mee naar voren (om op de derde zitrij te kunnen komen)
3e- is lusje aan de voorkant waar je voeten zitten, hiermee laat je de stoel (met al neer geklapte rugleuning) rechtstandig mee naar beneden zaken en krijg je een 100% vlakke laadvloer.

het "probleem" wat jij denkt te hebben is denk ik dat jij denkt dat je de 2 zits ook naar voren kan klappen, en die kan dus volgens mij alleen naar beneden.
Dus even goed kijken kijken voor de lusjes aan de voorkant.

Dommel

Berichtdoor Dommel » 17 Mar 2014, 21:51

Klinkt zoals de achterzitting in m'n FL2.
Probeer 'ns met beide handen in de naad tussen zitting en rugleuning de zitting goed beet te pakken en met flinke kracht omhoog te tillen. Lusje trekt niet aan schakelaar oid, maar functioneert als handvat van zitting.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Terug naar “Techniek”