Kon even zo snel geen antwoorden vinden. Mijn excuses als ik niet beter gezocht heb.
Ik plaats deze vraag even snel in mijn pauze op het werk
Een aantal maanden geleden heb ik de gelijdestang waar mijn ruit in geklemt zit met een rubber vervangen. De oude was geheel weg gerot. Alleen de ruit erin krijgen met het nieuwe rubber is echt een pokke karwei. Ik heb het gootje geprobeerd een beetje ruimer te maken maar wilde dit ook niet teveel doen. Je moet dan het rubber erin doen en dan de ruit erin schuiven. Dit lukt echt niet ook op andere manieren gebrobeerd door eerst het rubber op de ruit te doen, ook niet. Ook met afwasmiddel enz.
Heeft iemand een idee dit goed te doen. Ik had een aantal maanden opgegeven en de ruit klemde redelijk maar afgelopen weekend is hij er toch weer uit geschoten op een of andere manier.
Een ander idee was om het rubber eruit te halen en dan silikonenkit te spuiten in de goot en zo de ruit erin te klemmen maar dan zit het hele zaakje wel vast.
Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen. Het gaat overigens over een Land Rover 90 uit 1985 2.5 N/A. Alvast bedankt.
Maarten