Mijn tussen bak van mijn 88 series 3 schiet naar de vrij. De veer onder de koperen schroef met het palletje is volgens mij goed. Kan het ook een van de spiraalveren zijn die om de stangen in het huis zitten?
Mijn vrouw is naar huis gereden en ik heb de rode pook naar voren gehouden. Het viel me op dat die naar voren en naar achteren beweegt bij optrekken en afremmen. Als je de ppok vasthoudt voel je dat ook als hij er niet uit schiet. Is dat normaal. Ikheb er even een plankje tussen geklemd, dat houdt de pook naar voren. Ik neem aan dat dat geen kwaad kan?
tussen bak schiet naar vrij.
- Hans Laro 88
tussen bak schiet naar vrij.
Groet,
Hans
Series 3 88 2 1/4 softtop 1975
Hans
Re: tussen bak schiet naar vrij.
Controleer eerst de blok- en bakrubbers eens.
Als die nog heel zijn dan zit het waarschijnlijk in de bak.
De as waar de hoog/laag schakelvork op zit wordt op zijn plek gehouden door een arreteer veertje en kogel. Veertje en kogel zitten onder een messing plug boven op de tussenbak. Misschien is het veertje gebroken of te slap geworden.
Eric
Als die nog heel zijn dan zit het waarschijnlijk in de bak.
De as waar de hoog/laag schakelvork op zit wordt op zijn plek gehouden door een arreteer veertje en kogel. Veertje en kogel zitten onder een messing plug boven op de tussenbak. Misschien is het veertje gebroken of te slap geworden.
Eric
- Hans Laro 88
Zoals al meer beschreven zit het probleem in de schakelstang. Haal ik die los dan kan ik de bedienas wel voldoende naar voren schuiven en valt de pal goed in deze as.
Mijn vraag is:
De schakelstang zit met een plaatje met twee gaten aan de bak vast. Aan welke kant van de bak moet dit plaatje bevestigd worden? Zit het aan de "achterkant" van de bak. Dus zeg maar aan de kant van de achter wielen, of moet het aan de voorkant?
Ik had hem eerst aan de voorkant, dat is een tijd goed gegaan maar nu dus niet meer. De stang komt dan ook tegen een van de twee bouten aan. Zet ik het plaatje aan de achterkant dan komt de stang tegen het schutbord.
Wat is de juiste uitgangspositie?
Mijn vraag is:
De schakelstang zit met een plaatje met twee gaten aan de bak vast. Aan welke kant van de bak moet dit plaatje bevestigd worden? Zit het aan de "achterkant" van de bak. Dus zeg maar aan de kant van de achter wielen, of moet het aan de voorkant?
Ik had hem eerst aan de voorkant, dat is een tijd goed gegaan maar nu dus niet meer. De stang komt dan ook tegen een van de twee bouten aan. Zet ik het plaatje aan de achterkant dan komt de stang tegen het schutbord.
Wat is de juiste uitgangspositie?
Groet,
Hans
Hans
hij moet net zoals in de parts manual. dus de ring naar boven en de bal er langs onder in (dat kan niet anders, want je krijgt dat montage blokje aan de onderkant nooit door die ring..
maar om eerlijk te zijn kan ik me bijna niet indenken dat je het voor elkaar gekregen om het anders gemonteerd te krijgen..
enige wat ik me even zit te bedenken is dat je misschien de verkeerde beugel hebt.. bedoel dat je de 539887 (die met het bochtje (1 ton model)) ipv van de juiste 238329
maar om eerlijk te zijn kan ik me bijna niet indenken dat je het voor elkaar gekregen om het anders gemonteerd te krijgen..
enige wat ik me even zit te bedenken is dat je misschien de verkeerde beugel hebt.. bedoel dat je de 539887 (die met het bochtje (1 ton model)) ipv van de juiste 238329
- Bijlagen
-
- tussenbakhendel.JPG (31.23 KiB) 4270 keer bekeken
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
- Hans Laro 88
Hoi Piet,
Bedankt voor de reactie, maar ik bedoel iets anders. Ik bedoel onderdeel nummer 219709 op je tekening. Het L vorige deel dat op de bak wordt geschroefd. Zit dat aan de voor- of aan de achterkant van het uitsteeksel van de bak geschroefd?
Bedankt voor de reactie, maar ik bedoel iets anders. Ik bedoel onderdeel nummer 219709 op je tekening. Het L vorige deel dat op de bak wordt geschroefd. Zit dat aan de voor- of aan de achterkant van het uitsteeksel van de bak geschroefd?
Groet,
Hans
Hans
Ik vat em
. Dat ding met aan de kant zitten van de tussenbak. Dus tegen de bak en niet om het uitsteeksel aan de bak.
------
- Hans Laro 88
Piet,
Bedankt, ik heb hem nu zo gemonteerd,ik ga de busjes van de series2 ertussen zetten,dan zal het wel goed gaan.
Bedankt!!
Bedankt, ik heb hem nu zo gemonteerd,ik ga de busjes van de series2 ertussen zetten,dan zal het wel goed gaan.
Bedankt!!
Groet,
Hans
Hans