Hallo mensen,
Ik heb al diverse keren bij paddock een OEM vacuumpomp voor 300 Tdi gekocht en die wordt afgezien van de pakking, ook steeds geleverd met een o-ring.
Nu ben ik nog nooit bij demonteren van de oude vacuumpomp een o-ring tegengekomen, en ook wordt er niet over gesproken in het wpl handboek, en ook komt hij niet voor bij de onderdelen.
Ik vroeg me dus af waar die o-ring voor is en / of thuishoort.
Iemand?
Luke
Vacuumpomp 300 Tdi en bijgeleverde O-ring
Vacuumpomp 300 Tdi en bijgeleverde O-ring
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
Re: Vacuumpomp 300 Tdi en bijgeleverde O-ring
Helaas kan ik je vraag niet beantwoorden, is het vervangen van de vacuümpomp moeilijk of valt het mee?
Defender 90 300TDI, Land Rover is een gevoel.....
- Nicogroennl
Geef maar een foto van de vacuümpomp, liefst ook typenummer van de pomp dan krijg je antwoord van me.
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*
1*
@ Arjen:
Niet moeilijk, wel ff priegelwerkje om sommige bouten los en ook weer vast te krijgen.
Juiste gereedschap doet halve werk. Kleine doppensetje met dopje 10, en die moderne ratel ringsleutels (ook 10 mm) zijn erg handig bij dit klusje.
Luchtfilter losclippen en opzij, slangklem van vacuumslang los en slang wegtrekken, en vervolgens de pomp lossleutelen (let op, er kan bij 1 van de bovenste boutjes een kabelboom clip mee gemonteerd zijn.
Nieuwe pomp kan met nieuwe pakking gemonteerd worden, maar het is niet noodzakelijk, heb je de pakking niet, gebruik dan zwarte sileconenkit van locktite. Zorg wel dat de pasvlakken altijd goed schoon zijn er er geen oude pakkingsresten meer op zitten
Als je je ff druk maakt klein uurtje werk om te wisselen
@ Nico:
Zoals gezegd een OEM vacuumpomp voor 300 Tdi. Origineel Wabco. LR onderdeel nummer: ERR 3539
Luke
Niet moeilijk, wel ff priegelwerkje om sommige bouten los en ook weer vast te krijgen.
Juiste gereedschap doet halve werk. Kleine doppensetje met dopje 10, en die moderne ratel ringsleutels (ook 10 mm) zijn erg handig bij dit klusje.
Luchtfilter losclippen en opzij, slangklem van vacuumslang los en slang wegtrekken, en vervolgens de pomp lossleutelen (let op, er kan bij 1 van de bovenste boutjes een kabelboom clip mee gemonteerd zijn.
Nieuwe pomp kan met nieuwe pakking gemonteerd worden, maar het is niet noodzakelijk, heb je de pakking niet, gebruik dan zwarte sileconenkit van locktite. Zorg wel dat de pasvlakken altijd goed schoon zijn er er geen oude pakkingsresten meer op zitten
Als je je ff druk maakt klein uurtje werk om te wisselen
@ Nico:
Zoals gezegd een OEM vacuumpomp voor 300 Tdi. Origineel Wabco. LR onderdeel nummer: ERR 3539
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
)
Top, bedankt voor de info!
Defender 90 300TDI, Land Rover is een gevoel.....
- Nicogroennl
Hoi Luke, ja gevonden. Had verwacht een pomp van Thomas aan te treffen. Niet dus
. Mooi pompje die Wabco. Is de o ring niet een reserve voor het pomphuisdeksel?
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*
1*