[Def 300tdi] Accu lijkt langzaam leeg te lopen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Ton S

[Def 300tdi] Accu lijkt langzaam leeg te lopen

Berichtdoor Ton S » 05 Mar 2014, 14:07

Vorige week startte de Defender (1997) slecht. De accu leek z'n beste tijd gehad te hebben, dat gaf de meter bij Kwikfit ook aan.
Een nieuwe geplaatst en het starten ging weer moeiteloos.

Als de auto nu een paar dagen stil staat start hij weer net zo slecht. Voorgloeien duurt lang en de startmotor draait moeilijk rond.

Na een ritje van ongeveer 20 km gaat het allemaal weer lekker vlot. Er wordt dus wel goed bijgeladen.
Ik vermoed dat er ergens stroom weglekt.

Waar begin je te zoeken met zoiets?

Ton

Edward

Re: Accu lijkt langzaam leeg te lopen

Berichtdoor Edward » 05 Mar 2014, 15:19

Kan ook de startmotor zelf zijn. Heb ik gehad bij m'n vorige 130, die trok een partij stroom als ie tijd leeggestaan had en dat was meteen de hele inhoud van de accu. Startmotor laten reviseren en het was weer goed.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

axelaro88

Berichtdoor axelaro88 » 05 Mar 2014, 15:39

om de startmotor uit te sluiten, kan je ook als je al weet dat je een poos niet gaat rijden, de plus of de min loskoppelen. Of meten is weten toepassen. Alle verbruikers uit, ampere meter tussen plus pool en kabel) als je hem toch al los hebt' en aflezen wat de meter aangeeft.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Mar 2014, 16:40

Ik kreeg voor mijn verjaardag (een paar dagen terug) van m'n broertje een leuk klein Chinees gadgetje:
Een sigaretten-aansteker-digitale-voltmeter.
Tijdens het rijden 14,1-14,3 V dus de accu wordt goed vol geladen ... heb je een vermoeide dynamo dan blijft de max-boordspanning op 13,6 V hangen en dan wordt je accu dus nooit helemaal volgeladen en gaat de accu-capaciteit achteruit .. en dat lijkt ook op langzaam leeglopen omdat de accu dan na even stilstaan (erg) weinig reserve heeft.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”