Goede morgen,
Ik ben een defender 90 BJ 85 in elkaar aan het zetten en kom een paar puntjes tegen.
Ik heb de bulkhead gemonteerd en ben nu de achterbak aan het plaatsen.
Als deze op het chassis staat tegen de opstaande plaatjes op de achterbalk
is er tussen de outriggers en de bak (achter de seatbox) nog een ruimte van ongeveer 8 mm
het lijkt als of de bak verder naar achter moet maar dan wordt mijn inziens de deur sponning erg groot.
klopt dit ?? heeft iemand misschien de juiste maat tussen bulkhead en achterbak deursponning bijvoorbeeld.
Ik moet het binnenscherm monteren maar ivm diverse stuurinrichting componenten (bij de stuurbekrachtiging)
kan het scherm niet helemaal tegen het chassis is hier een vulring of iets dergelijks voor ik kan het op de tekeningen niet vinden.
Heeft iemand misschien een aantal duidelijke fotos van een LHD 200tdi conversie ivm positie van divers delen
zoals leidingen van stuurbekrachtiging filters en reservoirs. De koelvloeistof slangen en turbo aansluitingen zitten al goed.
bij voorbaat dank
Fred
een paar technische vraagjes
- Erik Peters
Re: een paar technische vraagjes
De achterbak moet je tegen de opstaande plaatjes aan monteren. De ruimte tussen voorkant achterbak en chassis steunen zul je moeten opvullen met plaatjes.
Toen ik een 109 helemaal gedemonteerd had zaten er aluminium vulplaten tussen de (voorkant van de) achterbak en de chassis steunen. Rechthoekige plaatjes (± 1-1,5 mm dik) met twee uitsparingen zodat je ze tussen achterbak en chassis steun kon schuiven over de al gemonteerde (maar nog niet vastgedraaide) boutjes.
Op de tekeningen in de onderdelencatalogus kan ik ze niet vinden.
Groet,
Erik.
Toen ik een 109 helemaal gedemonteerd had zaten er aluminium vulplaten tussen de (voorkant van de) achterbak en de chassis steunen. Rechthoekige plaatjes (± 1-1,5 mm dik) met twee uitsparingen zodat je ze tussen achterbak en chassis steun kon schuiven over de al gemonteerde (maar nog niet vastgedraaide) boutjes.
Op de tekeningen in de onderdelencatalogus kan ik ze niet vinden.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Yup, simpel uitvullen. Bij mijn '08 Def zit er tussen links en rechts een verschil van 7 mm......

Ik monteer de bak tegen de achterbalk, dan het schutbord losjes monteren en die op z'n plek zetten door de deuren eraan te hangen en zo de afstand te bepalen. Ook de voorschermen monteren, zodat je de hele zijkantten kunt uitlijnen.Het schutbord kan zijdelings nauwelijks bewegen en bepaalt dus hoe recht of scheef je bak tov de achterbalk komt te staan.
Komt vaak zat voor dat de achterbalk tov de schutbord steunen niet helemaal paralel staat....
Ik monteer de bak tegen de achterbalk, dan het schutbord losjes monteren en die op z'n plek zetten door de deuren eraan te hangen en zo de afstand te bepalen. Ook de voorschermen monteren, zodat je de hele zijkantten kunt uitlijnen.Het schutbord kan zijdelings nauwelijks bewegen en bepaalt dus hoe recht of scheef je bak tov de achterbalk komt te staan.
Komt vaak zat voor dat de achterbalk tov de schutbord steunen niet helemaal paralel staat....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
fredboer2000
Bedankt voor de reacties,
hij zit gemonteerd en redelijk uitgelijnd.
De tub lijkt alleen wat lager te zitten tov de bulkhead hoe laat dat zich oplossen. ?
alvast bedankt
Fred
hij zit gemonteerd en redelijk uitgelijnd.
De tub lijkt alleen wat lager te zitten tov de bulkhead hoe laat dat zich oplossen. ?
alvast bedankt
Fred