stadslichten altijd aan

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
VeeTee

Re: stadslichten altijd aan

Berichtdoor VeeTee » 26 Feb 2014, 08:09

Roger B. schreef:en als je dan dagrijverlichting wil, moet het ook uit gaan als het licht ingeschakeld wordt....

dus draad met geschakelde spanning naar een relais dat verbreekt als stadslicht aan gaat, positie 30. pos 87a naar de dagrijlampen. 86 aan het stadslicht leggen en 85 aan massa

Uit de openingspost begrijp ik dat TS de stadslichten zelf als dagrijlicht wil gebruiken, dus dan zouden ze altijd aan kunnen blijven.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Feb 2014, 08:15

als je "een" ledje in je stadslicht zet zal dat ook echt zoden aan de dijk zetten kwa zichtbaarheid overdag :roll: :roll:

als je wel significant licht uit een LED verlichting haalt kun je je afvragen of het erg sociaal is om die verlichting in het donker ook te voeren
gone

Peter&Jessica

Berichtdoor Peter&Jessica » 26 Feb 2014, 10:57

Als ik dagrijverlichting wil op de snelweg kan ik beter alleen de achterlichten aan hebben... :lol:
& met mijn militaire lichtschakelaar moet zoiets kunnen toch?
Het is nu ook niet geweldig. Voor mijn tijd is er al aardig mee gerommeld. Alleen de standaard verlichting werkt volgens het boekje.
Het staat niet beschreven, maar het is natuurlijk ook niet verbazingwekkend dat de richtingaanwijzers en remlichten het ook niet doen bij oorlogsverlichting.
kDenk er wel eens over om de hele handel te slopen en opnieuw op te zetten en dan idd aparte standen voor dagrijverlichting voor en achter - als ik toch bezig ben :o .
Zo kun je nooit tegelijkertijd dagrijverlichting en standaard lichten aan hebben.
Maar dan wil ik koplampen met ingebouwd stadslicht en dat dan voor de dagrijverlichting gebruiken met LED, zodat de standaard looks blijven.
---Peter.
MVG,
---Peter.

Terug naar “Techniek”