Been there, done that. Vriendin rijdt een Range op benzine en gooide dat dus ook in de speel 110 die ze er net bijgekocht hadden. Helaas, 2 ruggen schade.....
Storing na verkeerd tanken, Disco3 Help!
Re: Storing na verkeerd tanken, Disco3 Help!
Diesel heeft een smerende werking en benzine is zo schraal als wat. Laat je een Td5 op benzine lopen zijn ook de pompverstuivers naar de klote en kun je 5 nieuwe monteren tezamen met de brandstofpomp.
Been there, done that. Vriendin rijdt een Range op benzine en gooide dat dus ook in de speel 110 die ze er net bijgekocht hadden. Helaas, 2 ruggen schade.....

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Tja, het kost ff wat een vriendin.
Maar goed, dan heb je ook wat.

Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger schreef:Tja, het kost ff wat een vriendin.
Nah, ik heb een vrouw en die rendeert vrij aardig.
Tis gelukkig een vriendin, niet m'n vriendin
Edward van Vugt
Ik had een keer ongeveer 1/3 benzine getankt (TD5). Maar snel verder afgevuld met diesel. Een aantal honderden kilometers voorzichtig gereden, steeds diesel bijgetankt. Heeft geen enkel probleem opgeleverd, nu, ongeveer 100.000 km verder loopt alles nog als een zonnetje en het verbruik is ook niet veranderd. Achteraf nog bedacht dat het wellicht goed was geweest er wat motorolie bij te doen om de schraalheid van de benzine te compenseren.
Waarom zijn er eigenlijk benzinemotoren terwijl er dieselmotoren bestaan?
Waarom zijn er eigenlijk benzinemotoren terwijl er dieselmotoren bestaan?
Gerard4t schreef:Waarom zijn er eigenlijk benzinemotoren terwijl er dieselmotoren bestaan?
Voor in een auto snap ik dat ook niet!
Vrijdag een 90 teruggebracht naar z'n eigenaar en terug gereden met een Kawa 1100. Heen met max 3000 rpm en terug met max 11000 rpm.
HEERLIJK!!!!!!
Maar de truuk is denk ik om er meteen zoveel mogelijk diesel bij te mengen. (dat heb je dus goed gedaan) Rij je op pure benzine is meteen het hele brandstofsysteem vermoord.
Edward van Vugt
Een vrouw die goed rendement geeft. Wat een mazzel.
Dacht dat de meeste creditcards verslonden zoals een Defender diesel verbruikt.
Tja, 11000 rpm?? Denk dat mn Harley daar ook niet erg blij van wordt.
Ik zoek nog even verder,.....

Dacht dat de meeste creditcards verslonden zoals een Defender diesel verbruikt.
Tja, 11000 rpm?? Denk dat mn Harley daar ook niet erg blij van wordt.
Ik zoek nog even verder,.....
Life's a journey, not a destination.
Roger
D2 TD5 2004 automaat
Roger
D2 TD5 2004 automaat
Edward schreef: met max 11000 rpm.![]()
![]()
![]()
HEERLIJK!!!!!!
Mietje!!
die streep begint toch 500 rpm verder?!
(of haal ik nou toerentellers door mekaar..)
maarruh, mag ik hier uit begrijpen dat het laswerk aan/bij de collector toch is gelukt?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Tjerk Amsterdam
Dank heren allemaal, super (
) al jullie reacties, dat maakt het nemen van beslissingen toch wat makkelijker.
Zoals Rob adviseerde laat ik hem eerst maar eens uitlezen in de hoop dat de schade beperkt is gebleven. Vannacht gedroomd van een reset
Heb er dus niet meer mee gereden. Dealer komt hem nu ophalen, ik laat jullie nog weten hoe het is afgelopen!
Groet tjerk
Zoals Rob adviseerde laat ik hem eerst maar eens uitlezen in de hoop dat de schade beperkt is gebleven. Vannacht gedroomd van een reset
Groet tjerk